[Teszt] The Silver Case 2425

The Silver Case 2425

JigokuHorváth Katalin2021.07.17. 09:43

SUDA51 nevének hallatán legtöbbeknek bizonyára a No More Heroes sorozat jut először az eszébe, de ennek a legendás játékfejlesztőnek sok más különleges címet is köszönhetünk. A következő tesztben az általa alapított cég, a Grasshopper Manufacture Inc. legelső játékát (pontosabban annak The Silver Case 2425 néven Switchre kiadott remasterjét) elemezzük.

A rejtély nyomában

A The Silver Case 2425 gyakorlatilag egy bundle formájában látott napvilágot: az eredetileg 1999-ben megjelent The Silver Case-t, és annak folytatását, a 2005-ös The 25th Ward: The Silver Case-t foglalja magában, mindezeket felújított formájukban. A tesztünkben az első játékra koncentrálunk, így elkerülve az esetleges spoilereket.

1999-ben járunk, egy egészen disztópikus Tokióban, amelyet bizarr gyilkosságsorozat ráz meg. A rendőrség egy speciális osztaga foglalkozik a különleges kegyetlenséggel elkövetett bűncselekményekkel, mi pedig egészen kalandos úton ehhez az egységhez csatlakozva próbálunk az ügyek végére járni.

Azonban a helyzet kicsit sem könnyű: a gyilkosságokkal egy legendás bűnözőt, Kamuit vádolnak, akinek a szökése időben gyanúsan egybevág a halálesetekkel. Ám minél többet nyomozunk, mintha csak egyre több kérdés merülne fel, míg válaszokat annál kevésbé kapunk. Vajon tényleg Kamui a tettes? Ám hogy lehetett képes elkövetni a gyilkosságokat, ha az orvosi leletei szerint önmagát is képtelen ellátni?

A nyomozás közben alaposabban megismerhetjük a rendőrség működését, illetve egyre több mindent tudhatunk meg Kamui előéletéről is. A férfi körül rengeteg a nehezen megmagyarázható, misztikus történés, így idővel joggal merül fel kérdésként még az is, hogy micsoda egyáltalán Kamui.

Talán már a rövid leírás alapján is sejteni lehet, hogy egy kimondottan komor hangvételű, morbid gyilkosságokkal tarkított, de egyébként nagyon is stílusos játékról beszélünk. Mind maga a környezet, mind a szereplők a noir stílus és a kemény detektívfilmek világát, azok elemeit idézik.

Szerkezet

A játék két fő részből tevődik össze: a Transmitter a rendes, számozott fejeteket jelenti, amelyekben a főbb eseményeket ismerhetjük meg. Ezekben játszik aktívabb szerepet az a karakter, akinek a szemszögéből nyomon követhetjük a történéseket (szabadon elnevezhető, ám ha a saját nevünket nem szívesen adnánk meg neki, Akira a default neve), ez a rész tekinthető a The Silver Case központi magjának.

Emellett vannak úgynevezett Placebo fejezetek is. Ezekben egy szabadúszó riporter, Morishima Tokio Kamui utáni nyomozását és jelentéseit ismerhetjük meg. A Placebo fejezetek nemcsak arra jók, hogy egy másik szereplő szemszögéből is átéljük a már Transmitterben megtörtént eseményeket (gyakorlatilag így bővítve az ismereteinket a rejtélyes ügy kapcsán), hanem sokszor itt kapunk válaszokat bizonyos kérdéseinkre vagy adnak a készítők magyarázatot a Transmitter fejezetek nehezebben érthető részeire. Valamint többet is megtudhatunk a játék világáról és annak szereplőiről is, érdekes más megközelítésből is viszont látni egyes, már ismerős karaktereket.

Bár a két részt lehet teljesen külön is játszani, a Placebo fejezetek nagyon jól reflektálnak a Transmitter hozzájuk kapcsolódó részeihez, gyakorlatilag a kettő együtt alkot egy egészet, így érdemes a Placebo fejezeteket a velük megegyező számú Transmitter rész után elkezdeni. Továbbá azért is érdemesebb nem külön-külön foglalkozni velük, mert bár a játék főbb történései mozgalmasabbak, Tokio nyomozása és jelentései elég tömények lennének egyben: az idő nagy részében az e-mailjeit és a jegyzeteit olvashatjuk csak.

A körítés

A szereplők párbeszédei és a cselekmény narrálása is jól sikerültek, képesek nemcsak lekötni a játékost, de kimondottan jól fenn tudják tartani a feszültséget, különösen, ahogy egyre közelebb kerülünk az igazsághoz. De arra készülni kell, hogy sokszor nehéz megérteni, mi is történik pontosan, ám ahogy haladunk előre a történetben (és a Placebo fejezetekkel), minden világosabbá válik majd.

A történetben felvonultatott szereplőgárda (ahogy igazából a The Silver Case világának részletei is) kicsit hirtelen ömlenek a nyakunkba a játék elején, de egy kis idő után már meg lehet jegyezni és el lehet különíteni a fontosabb karaktereket. A jellemeik kellemesen eltérőek, egyes szereplők között kimondottan jó a dinamika, és jókat lehet mosolyogni a karakterek csipkelődésein és beszólásain. Mert ezekre bizony számíthatunk, valamint csúnya beszéd terén sem fogják vissza magukat a szereplők.

A játék ugyan visual novel, de az átlagosnál több mozgalmasságot és dinamikát rejtettek bele a készítők. A sok átvezető videónak köszönhetően nem csak állóképeket nézünk, valamint a szövegek helye is változik, így garantáltan vándorol a tekintetünk, nem csupán a képernyő egy pontjára meredve olvasunk.

Bár a remaster bizonyos szempontokból kimondottan szépre sikeredett, egyes elemeinek nem ártott volna egy kis modernizálás. Menteni például nem tudunk akármikor, csupán akkor, amikor a karakterünk mozogni tud. Ilyenkor van lehetőségünk ténylegesen tenni is valamit a játékban: haladhatunk az adott irányok mentén (akár még fel-le is tudunk nézni, aminek szintén van szerepe a játékban), point-and-click stílusban interakcióba léphetünk a környezetünkkel (vagy egyes szereplőkkel), és ekkor tudunk hozzáférni a rendszermenühöz is, ahol a mentési opciót találjuk. Nyilván magának a mozgásunknak is megvannak a maga korlátai és eléggé minimális erre a terünk, de ettől függetlenül így is kellemesen megvariálja a játékmenetet, nem is beszélve a lépten-nyomon feltűnő puzzle-okról. A mentés körülményessége azonban tényleg zavaró.

A játék látványvilága szép, a maga sötét színeivel az első pillanatoktól előrevetíti a játék komor hangulatát és tartalmát is. Sajnos azonban látszik, hogy a játék remaster: bizonyos custscenek nagyon a PS1-érát idézik (nem is inkább a karaktermodellek, hanem az alacsony felbontás tekintetében, mert nem mindent sikerült kellőképp feljavítani), de szerencsére nem ez a jellemző.

Aki hozzám hasonlóan szereti a kicsit realisztikusabb, nem moe jellegű karakterdizájnokat, annak bizonyára elnyerik a tetszését a játék szereplőinek illusztrációi a maguk karakteresebb vonásaival. A The Silver Case-ben feltűnő hátterek és helyszínek 3D-s mivolta kicsit furcsán hat együtt a szereplők rajzolt ábrázolásával, de hozzá lehet szokni.

A zene érdekes és kimondottan retro hangulatú, jól illeszkedik a játék hangulatához és a sok órás hallgatása sem válik zavaróvá. Ettől függetlenül a hangzásvilág nem tekinthető a játék erősségének. Főleg, hogy abszolút nincsenek leszinkronizálva a szereplők szövegei sem. Ez nyilván akkoriban nem volt jellemző a játékoknál, így hibának nem lehet felróni, de nagyszerű lett volna, ha a remasterbe esetleg opcionálisan tesznek legalább japánt szinkront.

A The Silver Case egy nagyon erős hangulatú, érdekesen morbid játék számos fordulattal és érdekes technikai megoldásokkal. Aki szereti a visual noveleket (vagy a stílust kalandelemekkel ötvöző játékokat) és szívesen megismerkedne egy igazi klasszikusnak számító címmel, annak bátran ajánlom. De nem hiszem, hogy egy kezdő visual novel játékosnak ezzel a játékkal kellene indítani: a The Silver Case története sokszor nehezen követhető, és meglátszik rajta, hogy régebbi alapokra épít.

The Silver Case 2425
Grasshopper Manufacture, NIS America | Nintendo Switch | 2021. 07. 06.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 órája
7

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

19 órája
5

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==