[Teszt] The Plane Effect - stílus az anyag felett

The Plane Effect - stílus az anyag felett

kevinyCsángó Kornél2021.10.18. 17:20

“Légy részese egy nagyszerű utazásnak, mely szakértői kezek által gondozott csodálatos látványvilág kelt életre” - állítja a The Plane Effect mellé járó kis ajánlószöveg. És valóban, mindez szín igaz is, amennyiben a mondatban használt jelzőket elhagyjuk, vagy legalábbis minimum elosztjuk öttel.

A Plane Effect egy izometrikus kaland-akció játék, vagy legalábbis ha bele kéne helyeznünk egy fiókba a “videojátékok” matricával megáldott polcrendszerünkbe, akkor ide kéne valahogy beilleszteni a produktumot, melyet a Studio Kiko - állítólag VFX expert - kollegái ütöttek össze. Inspirációs forrásként gyanúm szerint a Playdead munkái, leginkább az Inside került előtérbe, hisz mind a karakterek ábrázolása, mind a környezet minimalista felépítése szorgosan igyekszik a fent említett műremeket eszünkbe juttatni.

Főhősünk, középkorú szemüveges bácsi (állítólag Solo-nak hívják, bár semmi utalást nem kaptam a játékon belül erre) utolsó munkanapját tölti az irodájában, majd diadalittasan kinyomja a számítógépét és elindul hazafelé. Itt kezdődik az ő Nagy Disztópikus Szürreális Utazása, amely alatt minden IS megtörténik vele. Például a hóban bolyongva felfalja egy hatalmas földalatti féreg, ami inkább egy barlang és amiben megtanulhat különféle fúvós hangszereken játszani, majd ha a tehetségét megfelelően kamatoztatja, akkor a fent említett furcsa félig élőlény-félig alagút egészen egyszerűen hazapottyantja a végbelén keresztül. Meg ilyenek. Szóval nem mondom, Kikoéknak volt szerencséjük hozzájutni a legjobb anyagokhoz, aminek köszönhetően sikerült a szürreál-métert maximum fölé tekerni, és bár jómagam erősen vonzódom az irányzathoz, ez itt kissé öncélúan értelmetlenre sikerült.

Ez viszont még úgy lecsúszna szódával, vodkával, sörbe kevert meszkalinnal, de a játék menetére, annak minőségére, illetve mindennek a megcsúfolására nagyon nincs magyarázat. Nem volna igaz, ha azt mondanám, hogy a Plane Effect a kaland és az akció székek közé esett, mert kalandjátéknak is pocsék, akció illetve platformernek pedig - figyelembe véve a kb 1 másodperces input lagot - egészen kiábrándító. A kalandelemeket véleményem szerint valami trial and error metódussal tanuló AI-nak találták ki: nem ritkán nagy terekben, alig látható szanaszét szórt tárgyak várják, hogy végül a legképtelenebb sorsukat beteljesítsék. És mivel a sztorinak és az ezt alkotó jeleneteknek se füle, se farka, gyakorlatilag semmi nem enged arra következtetni, hogy egy-egy tárgynak mi is lehet a célja.

Emellett úgy gondolom, a Studio Kiko-ra igencsak ráférne valami minőségbiztosítás szerű valami, bármi vagy akármi. Valaki, aki elmagyarázza a VFX experteknek, hogy fiúk, az nem jó, ha a felhasználó nem látja a karaktert, mert eltakarja az a szép nagy fal, értitek, hát mozgatná azt a szerencsétlent, úgy nem tudja annyira pontosan ha nem látja! Pláne amikor elvárjátok tőle, hogy valamennyire pontos inputokat vigyen be (lag ide vagy oda, ezen a szinten már mondhatni tökmindegy), mert ha ez nem megy, akkor megbüntetitek azzal, hogy leesik és kezdheti elölről az adott részt.

Szóval maradt a Plane Effect melletti érv a disztópikus hangulat és az amúgy egészen klassz aláfestő hangok, effektek, amik tényleg valamiféle értéket képviselnek a produktumban, de talán a Studio Kiko munkatársai legközelebb ha csak ennyire futja, jobban tennék, ha a történetüket (vagymit) valami másfajta médium által (rövidfilm, novella vagy akár valami pszicho-musical-ben előadva) mesélnék el, mindenki egyöntetű örömére.

Pontosan
3
Platform: PC, PS5, Xbox S/X, Nintendo Switch (tesztelve)
Kiadó: PQube / Fejlesztő: Studio Kiko
Megjelenés: 2021. szeptember 23. | Ár: 14,99 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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

DLC-vel ünnepli a 6 milliós eladást a Dead Cells

A Motion Twin pedig további tartalmakat tervez a játékhoz.

2 órája
3

Paráztatós előzetessel csúszik a The Forest folytatásának megjelenése

Új megjelenési dátumot kapott a Sons of the Forest, amiből egy új kedvcsináló is érkezett.

3 órája
1

Sherlock Holmes: Chapter One

Ha játékosként igazán autentikus Sherlock Holmes élményre vágyunk, akkor csakis az ukránoknál érdemes azt keresnünk. És bár ez a kijelentés elsőre meredeknek tűnhet, tény és való, hogy a kijevi (és részben dublini) illetőségű Frogwares csapata már húsz éve szállítja nekünk az Arthur Conan Doyle karaktere köré felépített címeket.

4 órája
1

Launch traileren a Beyond a Steel Sky

A Revolution és a Microids közös játéka széles körben debütált.

7 órája
2

Sting is fellép a The Game Awards eseményen decemberben

A League of Legends tematikájú Netflix-sorozat, az Arcane hivatalos dalát adja elő.

10 órája
6

Nem hoz pénzt a CD Projektnek a GOG

A DRM-mentes játék jó dolog, de nem nyereséges a cég számára.

14 órája
5

Köd, felhők, stabilitás, eső: egy sor marhaságot javít a GTA Trilogy legújabb frissítése

A GTA: Trilogy új patchet kapott - amiben rengeteg apróságot finomítottak Rockstarék.

14 órája

Maximumra csavarja a hype-ot a Halo Infinite utolsó trailere

Karnyújtásnyi közelségben a kampány, amit most egy ütős előzetessel nyomatékosítanak nekünk.

19 órája
16

Ez a nap is eljött: aranylemezre került a Dying Light 2: Stay Human

Utolsó fázisába lépett a Techland zombis játékának fejlesztése, már csak a finomhangolás van hátra.

19 órája
2

Itt az ideje, hogy még többet tudjunk meg a Bethesda űrutazásáról

Új Starfield videó érkezett, melyben a fejlesztők mesélnek nekünk a játék megalkotásáról.

20 órája
2

Két várossal jön a BioShock 4?

Újabb érdekes szóbeszédek a régóta pletykált folytatásról.

1 napja
26

Rekordot döntött a Nintendo Switch a briteknél

Elképesztően erős hetet zárt a Nintendo konzolja a fekete pénteket meglovagolva, magasan vert minden más hardvert - és saját korábbi csúcsát is.

1 napja

Next-gen és Game Pass: a Witcher 3 és a Cyberpunk 2077 jövőjét komolyan veszi a CD Projekt Red

A két fő játék mellett ráadásul újabb címek fejlesztésébe is belevág a lengyel vállalat.

1 napja
17

Öt perces fejlesztői naplón a Beyond a Steel Sky

A klasszikus kalandjáték folytatása végre megérkezik nagykonzolokra is.

1 napja

Carebotz: Switchre jön a magyar játék Twin-Stick Edition címen

Az árkád-metroidvania játék hordozható átiratot kap.

2 napja
2

Heti megjelenések

2 napja
7

GTA Trilogy - Nintendo Switch: a marokra fogott trilógia

Játszottunk már eleget kézikonzolon és tudjuk - ezeken a platformokon a kompromisszumos megoldások sora szinte magától értetődik. A GTA Trilogy viszont maga a megtestesült kompromisszumgyűjtemény - a helyzet pedig kézikonzolon csak tovább bonyolódik. Elmondjuk a véleményünket a Nintendo Switch változatról.

2 napja
20

Bajtársak és hősök állnak a Halo Infinite epikus trailerének középpontjában

Mindörökké harcolunk - így jellemzi a történelmet a legújabb Xbox exkluzív kedvcsinálója.

2 napja
13

Battlefield 2042 - csatatér romokban

A Battlefield játékok legfrissebb epizódjainak megjelenése mindig kisebb ünnep, és így várta a közösség a 2042-es alcímmel ellátott következő iterációt. A játék megérkezett, nyúztuk egy jó ideig, de nem győzött minket meg az, amit láttunk. A részletekről beszéljen viszont a tesztünk!

3 napja
22

Rekordot döntött a Steam, a Counter-Strike és a DOTA2 még mindig tarol

Soha nem használták egyszerre ennyien a Valve digitális platformját.

3 napja
10