[Teszt] The Legend of Zelda - Skyward Sword HD

The Legend of Zelda - Skyward Sword HD

kevinyCsángó Kornél2021.07.28. 06:26

Magam is meglepődtem, amikor egy szerkesztőségi beszélgetés során kollegáim rávilágítottak, hogy a Skyward Sword című Zelda epizód mennyire hátul szerepel a “Legjobb Zelda játékok” (természetesen szuperszubjektív) listáin. Pedig a 2011-es kaland amellett, hogy a Wii ígéretét (úgy fog mozogni a kardod, ahogy suhintasz a Wiimotyival) végül haladéktalanul beváltotta, ott fejlődött és finomhangolódott, ahol szükség volt rá. Hidemaro Fujibayashi, frissen debütált rendező nem félt az alapokig leásni, hogy a lehető legáramvonalasabb, üresjáratoktól és egyéb haszontalan töltelékektől mentes Zeldát alkossa meg (rá pár évvel a Breath of the Wild-al bebizonyította, hogy képes ennek az ellenkezőjére is, hehe) - és ez a Skyward Sword talán legnagyobb erénye.

Konkrétabban: a Skyward Sword egy teljesen lineáris játék. Annyira, hogy még tisztességes egybefüggő overworld-je sincs. Mégis: az egész miliőt körülöleli fentről a kék ég, ahonnan kalandunk is indul. Link és Zelda egy felhők feletti világban élik teljesen hétköznapi életüket: iskolába járnak, égbenjáró lovagnak tanulnak és óriási madarakon röpködnek. A kezdeti békés felvezetés természetesen nem tarthat örökké (azért egy borzasztóan kringya schooldrama-t végig kell szenvednünk... persze ha még nem múltál el 10 akkor nem szóltam!) - Zelda egy repülés során a mélybe zuhan, (mint kiderül, a sorsát beteljesítő küldetésének első lépéseként) mi pedig Link-en keresztül természetesen utána eredünk a felszínre, ahol emberöltők óta nem járt emberfia.

No, ennyit elöljáróban a roppant izgalmas plotról, térjünk picit vissza a linearitásra és hogy miként néz ez ki a valóságban. Mint említettem, klasszikus overworld nincs, szépen lepottyanunk a felszínen egy adott pontra és onnan megyünk a dolgunkra, ami épp előttünk van. Mi a franc, CsőZelda? Nem egészen: csupan annyi történt, hogy a tereket alaposan beszűkítették, megoldandó feladatainkat és megfejtendő rejtvényeinket pedig szépen katonásan pakolja elénk a program. És hogy működik-e? Nos, szerény meglátásom szerint ez a formula áll a legjobban a sorozatnak: minőségi rejtvények, egymás után, üresjárat nélkül.

Beszéljünk a harcról is: ez volt talán az első Zelda játék, ahol úgy éreztem, “na végre, nem csak dísznek van benne harc”. Szerencsére a mozgásérzékelés nem csak egy céltalan gimmick: rendesen meg kell vívnunk az ellenségekkel, nem mindegy hova és hogyan ütünk. Emellett a többi fegyver/tárgy is remekül kihasználja a mozgásérzékelésben rejlő lehetőségeket, így amikor a Wii életciklusának a végén végre megkaptuk azt amit ígértek az elején, elismerően csettintettem. Nade mi a helyzet a JoyCon-okkal?

Nem szeretném nagyon technikai irányba vinni ezt a cikket, de egy picit mindenképp foglalkoznunk kell ezzel is. Már a HD verzió bejelentésekor több helyen hangot adtam annak a félelmemnek, hogy miként is fog működni a mozgásérzékelés, amikor a JoyCon (a Wiimotyival ellentétben) nem képes nullpozícióba kalibrálnia magát és mi lesz akkor, amikor egy jó kiadós kardozást követően elmászik az egész és csálén fog állni a kezünkben a kard. A megoldás pedig annyira egyszerű, mint egy pofon: az Y gomb egyfajta kalibráló gombként működik: magad elé tartod a JoyCon-t, nyomsz egy Y-t és máris kész a kalibráció. Körülbelül 2 perc megszokni. Emellett választható olyan opció is, (handheld módban ez az alapértelmezett) hogy a jobb analógra mapeljük a kardozást, ilyenkor úgy működik nagyjából mint a Metal Gear Rising-ben. Kissé szokatlan elsőre, de nem vészes.

És persze beszéljünk a látványról is, hisz a kiadvány apropója első sorban ez. A Skyward Sword ugye a Wii egyik hattyúdala volt és olyan címek jelentek meg vele egyidőben mint a Skyrim vagy a Dark Souls, amik ugye jóval erősebb… kurrensebb gépeken muzsikáltak. Így a kyotoiak egyedül az art style-al tudtak versenyben maradni. Ami egyébként szerintem a mai napig teljesen vállalható, így nagyobb felbontásban és 60 képkockás képfrissítéssel teljesen jól mutat. Persze azért látszik rajta, hogy ez egy Wii játék, leginkább a mai szemmel nézve egyre nehezebben vállalható erőforrást spóroló trükkökben, vagy a moddolt Mii-re erősen hajazó bokoblinok tekintetében mérhető.

Szóval itt van ez a Skyward Sword, amire olyan felemásan néznek a rajongók, szerintem meg egyike a legjobb Zelda kalandoknak. Most nagyobb felbontásban, gyorsabb képfrissítéssel és többféle választható irányítással. A Breath of the Wild totális ellenpólusa. Mégis megingathatatlanul releváns. Én a helyedben beleugranék, mint Link a felhőkbe.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

12 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

20 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==