[Teszt] Max Mustard

Max Mustard

sQrNagy Csaba2024.09.30. 09:00

A mára közel 30 főt számláló Toast Interactive hat év után végre lelépett a Richie's Plank Experience korhadó virtuális deszkájáról, hogy átzuhanjon egy alapoktól a headsetekre épített platformer színes és vidám világába. A Max Mustard idén márciusban kellemes fogadtatásban részesült az önálló Meta masinákon, hamarosan pedig PCVR és PlayStation VR2 platformokon is csatlakozhatunk az ugrabugra utazáshoz. Érdemes felhúzni hozzá a rakétahajtású surranót?

A mindvégig háttérben tartott, sablonos, olykor picit sötét hangvételű történet kizárólag a pályák végén kézhez kapott levelek soraira szorítkozik. Bár a játékmenetet így tényleg csak minimálisan akasztja meg, nem igazán motivál a karakterek és a világ megismerésére - nem mintha túl nagy mélységet kellene keresni ezen a téren. A főszereplő szavak nélkül is könnyen kedvelhető és a felütés pont elég motiváció egy könnyed kalandra! A Krunch bolygó ugyanis haldoklik, mert egy Stubbins néven ismert gátlástalan üzletember tömegesen rabolja el az apró Mudpupsokat szüleik mellől, hogy a pénzes elit hanyagul kezelt háziállatává váljanak. Max, a fiatal feltaláló tehát felrántja a rakétás bakancsát, hogy a nyomába eredjen és összegyűjtse az útközben elszórt édes kis kölyköket.

A negyven lineáris pálya négy hangulatos terepasztalon van szétosztva. Bár nagyrészt kötött útvonalon tudunk haladni a pofás diorámák között a fejezet végi főgonoszig, néhol azért kapunk egy-egy boltot, opcionális ügyességi kihívást vagy érmegyűjtögető bónusz szintet. Az első benyomás rendkívül pozitív! Hamar kiderül azonban, hogy a környezet csupán egy maréknyi bevált sémát variál - egyedi hangulatú, kiugróan látványos és emlékezetes helyszínt keveset találunk közöttük. Felépítésükben is csak a műfaj eszköztárának szűkös kezdő készletéig nyújtózkodik. Innovációval senki nem fogja tehát vádolni a stúdiót, ettől függetlenül kimondottan szórakoztató akadálypályákat gördítenek elénk és a tradicionális boss harcokkal is felmondják a kötelezőt a szűk 3-5 órában.

Max mozgásrepertoárja alapvetően szintén kimerül az ugrás és egy rövid lebegés párosában, de az összekuporgatott érmékért cserébe a boltban megnyithatunk később egy forgócsapást, abból előretörést a levegőben, gyorsabb futást vagy hosszabb levitációt. Furcsa viszont, hogy ezek egyikére sem építenek. Még opcionális területekkel sem. Az ügyességi részek így kissé limitáltak, a pályánként három Mudpups megtalálása sem kihívás és a harc is primitív. Gyakorlatilag elég, sőt inkább ajánlott az ellenfelek fejére ugrani. A fejlesztési rendszer ebben a formában kissé értelmetlennek tűnik, nem könnyíti meg érdemben a dolgunk, olykor ráadásul logikátlanul szembemegy egy korábbi passzív bónusszal. Az irányítás viszont kellően precíz, az ugrások kiszámíthatóak, a játékmenetnek egészen kiváló ritmusa van - így komolyabb hiányérzetünk nem lesz.

Nagyobb problémának éreztem a különböző kütyük kihasználatlanságát, amivel közvetlenül is beavatkozhatunk olykor a játékmenetbe. A minden agressziót nélkülöző WC pumpa lövő és porszívó szerű fegyverek minimálisan lettek csak integrálva a szintek felépítésébe, nem elég gyakoriak vagy változatosak és soha nincs igazán egymásra utaltság kis hősünkkel. A céllövölde szerű opcionális mini-játékok persze jópofák, de egy kis robot pár éve már megmutatta, hogy ennél mennyivel kreatívabb megoldásokat kínálhat az egyes játékelemek egymásba simítása. Ráadásul pont ettől lehetne egy kizárólag VR eszközöket megcélzó platformer némileg több, csak ilyen formában megvalósítható, valóban egyedi élmény.

A Unity motorja egyébként szépen dolgozik a háttérben. Bár a látványvilágon tagadhatatlanul érződik a mobil headsetek limitáltsága. A kép PlayStation VR2 alatt is kellően éles és kontrasztos, a képkockaszám stabil, a művészeti dizájn pedig nem feltétlenül üvölt a nagyobb részletességért. A Sense kontrollerek közben unottan mocorognak, a ravaszok kötelességtudóan kattannak át, egyedül az életvesztés esetén érezhetjük kicsit agresszívnek a headset rezgését a fejünkön. A zenei anyag erőtlensége ellenben kimondottan fájó pont. Főleg ebben a műfajban. Tom Thum szájdobolása próbál ugyan becsempészni némi egyediséget a felejthető dallamok közé, de valószínűleg már a pálya végén sem tudja majd visszaidézni őket senki.

A Max Mustard a fenti morgások ellenére abszolút szórakoztató, kompetensen felépített és bájos darab, ami a fiatalabb korosztály számára is könnyen ajánlható. A stúdió műfajban tett első próbálkozásaként kezelve némileg üde színfolt az utóbbi évek szegényes VR platformer felhozatalában. De ez inkább a piacot minősíti és nem a Toast Interactive biztonsági játékot űző alkotását.

PLATFORM PlayStation VR2 (tesztelt), SteamVR, Quest KIADÓ Toast Interactive FEJLESZTŐ Toast Interactive   MEGJELENÉS 2024. október 3. ÁR 39.99 USD

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy

13 órája
3

Heti megjelenések

17 órája
13

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

2 napja

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

3 napja
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

3 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

3 napja
17

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

4 napja
45

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

5 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

5 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

6 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

7 napja
4

Heti megjelenések

7 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

8 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

9 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

2025.06.27.
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

2025.06.27.
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

2025.06.26.
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

2025.06.26.
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14