[Teszt] Max Mustard

Max Mustard

sQrNagy Csaba2024.09.30. 09:00

A mára közel 30 főt számláló Toast Interactive hat év után végre lelépett a Richie's Plank Experience korhadó virtuális deszkájáról, hogy átzuhanjon egy alapoktól a headsetekre épített platformer színes és vidám világába. A Max Mustard idén márciusban kellemes fogadtatásban részesült az önálló Meta masinákon, hamarosan pedig PCVR és PlayStation VR2 platformokon is csatlakozhatunk az ugrabugra utazáshoz. Érdemes felhúzni hozzá a rakétahajtású surranót?

A mindvégig háttérben tartott, sablonos, olykor picit sötét hangvételű történet kizárólag a pályák végén kézhez kapott levelek soraira szorítkozik. Bár a játékmenetet így tényleg csak minimálisan akasztja meg, nem igazán motivál a karakterek és a világ megismerésére - nem mintha túl nagy mélységet kellene keresni ezen a téren. A főszereplő szavak nélkül is könnyen kedvelhető és a felütés pont elég motiváció egy könnyed kalandra! A Krunch bolygó ugyanis haldoklik, mert egy Stubbins néven ismert gátlástalan üzletember tömegesen rabolja el az apró Mudpupsokat szüleik mellől, hogy a pénzes elit hanyagul kezelt háziállatává váljanak. Max, a fiatal feltaláló tehát felrántja a rakétás bakancsát, hogy a nyomába eredjen és összegyűjtse az útközben elszórt édes kis kölyköket.

A negyven lineáris pálya négy hangulatos terepasztalon van szétosztva. Bár nagyrészt kötött útvonalon tudunk haladni a pofás diorámák között a fejezet végi főgonoszig, néhol azért kapunk egy-egy boltot, opcionális ügyességi kihívást vagy érmegyűjtögető bónusz szintet. Az első benyomás rendkívül pozitív! Hamar kiderül azonban, hogy a környezet csupán egy maréknyi bevált sémát variál - egyedi hangulatú, kiugróan látványos és emlékezetes helyszínt keveset találunk közöttük. Felépítésükben is csak a műfaj eszköztárának szűkös kezdő készletéig nyújtózkodik. Innovációval senki nem fogja tehát vádolni a stúdiót, ettől függetlenül kimondottan szórakoztató akadálypályákat gördítenek elénk és a tradicionális boss harcokkal is felmondják a kötelezőt a szűk 3-5 órában.

Max mozgásrepertoárja alapvetően szintén kimerül az ugrás és egy rövid lebegés párosában, de az összekuporgatott érmékért cserébe a boltban megnyithatunk később egy forgócsapást, abból előretörést a levegőben, gyorsabb futást vagy hosszabb levitációt. Furcsa viszont, hogy ezek egyikére sem építenek. Még opcionális területekkel sem. Az ügyességi részek így kissé limitáltak, a pályánként három Mudpups megtalálása sem kihívás és a harc is primitív. Gyakorlatilag elég, sőt inkább ajánlott az ellenfelek fejére ugrani. A fejlesztési rendszer ebben a formában kissé értelmetlennek tűnik, nem könnyíti meg érdemben a dolgunk, olykor ráadásul logikátlanul szembemegy egy korábbi passzív bónusszal. Az irányítás viszont kellően precíz, az ugrások kiszámíthatóak, a játékmenetnek egészen kiváló ritmusa van - így komolyabb hiányérzetünk nem lesz.

Nagyobb problémának éreztem a különböző kütyük kihasználatlanságát, amivel közvetlenül is beavatkozhatunk olykor a játékmenetbe. A minden agressziót nélkülöző WC pumpa lövő és porszívó szerű fegyverek minimálisan lettek csak integrálva a szintek felépítésébe, nem elég gyakoriak vagy változatosak és soha nincs igazán egymásra utaltság kis hősünkkel. A céllövölde szerű opcionális mini-játékok persze jópofák, de egy kis robot pár éve már megmutatta, hogy ennél mennyivel kreatívabb megoldásokat kínálhat az egyes játékelemek egymásba simítása. Ráadásul pont ettől lehetne egy kizárólag VR eszközöket megcélzó platformer némileg több, csak ilyen formában megvalósítható, valóban egyedi élmény.

A Unity motorja egyébként szépen dolgozik a háttérben. Bár a látványvilágon tagadhatatlanul érződik a mobil headsetek limitáltsága. A kép PlayStation VR2 alatt is kellően éles és kontrasztos, a képkockaszám stabil, a művészeti dizájn pedig nem feltétlenül üvölt a nagyobb részletességért. A Sense kontrollerek közben unottan mocorognak, a ravaszok kötelességtudóan kattannak át, egyedül az életvesztés esetén érezhetjük kicsit agresszívnek a headset rezgését a fejünkön. A zenei anyag erőtlensége ellenben kimondottan fájó pont. Főleg ebben a műfajban. Tom Thum szájdobolása próbál ugyan becsempészni némi egyediséget a felejthető dallamok közé, de valószínűleg már a pálya végén sem tudja majd visszaidézni őket senki.

A Max Mustard a fenti morgások ellenére abszolút szórakoztató, kompetensen felépített és bájos darab, ami a fiatalabb korosztály számára is könnyen ajánlható. A stúdió műfajban tett első próbálkozásaként kezelve némileg üde színfolt az utóbbi évek szegényes VR platformer felhozatalában. De ez inkább a piacot minősíti és nem a Toast Interactive biztonsági játékot űző alkotását.

PLATFORM PlayStation VR2 (tesztelt), SteamVR, Quest KIADÓ Toast Interactive FEJLESZTŐ Toast Interactive   MEGJELENÉS 2024. október 3. ÁR 39.99 USD

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Tides of Annihilation bemutató, DICE Awards nyertesek - ez történt pénteken

Továbbá: Dynasty Warriors: Origins, Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time, System Shock 2, FATE: Reawakened.

1 órája

Mark of the Deep

A Mark of the Deep-et fejlesztő csapat nem szégyell a jobbaktól tanulni. Előző játékukat, a Dandy Ace-t akár egy Hades-klónnak is nevezhetnénk, a legfrisebb címük pedig a Death Door-ra hajaz.

13 órája
1

Portok mindenhol - ez történt csütörtökön

Benne: Once Again, Knights in Tight Spaces, Sorry We’re Closed, Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit, Lost in Random: The Eternal Die, Ubisoft, Astro Bot, Ultros.

1 napja
3

Kingdom Come Deliverance II - légy a magad ura

Az első epizódhoz hasonlóan a Kingdom Come Deliverance folytatása sem teljesen szokványos, feltéve, ha az elmúlt két évtized legnagyobb szerepjátékaihoz viszonyítjuk. Minden kezdő kalandor érdekében összeírtunk pár tippet, ami segítheti a folytatás gazdag világának megismerését!

1 napja
2

PlayStation Game Catalog: februári érkezők

Lost Records: Bloom & Rage a premier napján, Star Wars Jedi: Survivor és TopSpin 2K25. Többek között ez várja az előfizetőket.

2 napja
2

A State of Playen túl – ez történt szerdán

Benne: PS5 eladások, Elden Ring Nightreign, The Alters, Assassin's Creed Shadows, Flesh Made Fear, Twisted Tower, The Knightling.

2 napja
2

State of Play

A legújabb State of Play-re bár nem voltak előzetes ígéretei a Sony-nak, így is sikerült egy változatos felhozatallal előállniuk.

2 napja
124

Kojima a színpadon, Ninja Gaiden frissítés – ez történt kedden

Továbbá: Centum, Into the Restless Ruins, War Robots: Frontiers, One Piece: Pirate Warriors 4.

3 napja

Blood Bar Tycoon - Véresen komoly üzlet

Vlad, a nagymúltú vámpír ránk bízza vérbár lerakatait, miután elődünk csúfosan megbukott. A nyomás nem kicsi, épp ezért van szükség a játékos látásmódjára. Tesztlaborban a véresen komoly Tycoon játék!

3 napja
8

Tervek itt, tervek ott – ez történt hétfőn

Benne: Relic Entertainment, Phasmophobia, Bubble Ghost Remake, Bleach: Rebirth of Souls.

4 napja
2

Heti megjelenések

5 napja
6

Age of Darkness: Final Stand - a mindent elnyelő sötétség

Az Age of Darknessben egy másvilági sötét nép legyőzése a célunk, akik a földi létet veszélyeztetik. Azonban körökre osztott helyett valós idejű stratégiát kell alkalmaznunk, ráadásul egyedi wave rendszer is csavar nagyokat a dolgokon. Lássuk, milyen lett a sötétség kora!

6 napja
5

Pletykák a Warner háza tájáról - ez történt pénteken

Benne: Rocksready, Wuchang: Fallen Feathers, Wonder Woman, Please Be Happy, Neon Inferno, Commandos: Origins, Distant Bloom.

6 napja
4

The Stone of Madness

Lopakodós taktikai játék egy 18-ik századi spanyol kolostorban, ami tömve van őrültekkel, rabokkal, szigorú apácákkal és kegyetlen papokkal - ennél kevés vadabb és bevállalósabb settinget látni manapság.

7 napja
6

Próbakör, szivárgás, leállás - ez történt csütörtökön

Benne: Donkey Kong Country Returns HD, Assassin's Creed Shadows, Resident Evil Re:Verse, Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Lollipop Chainsaw RePOP, Chronicles of the Wolf, Sugardew Island, Dungeons of Hinterberg

8 napja
5

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Cloudheim, Kingdom Come Deliverence II, EcoGnomix, Switch 2.

9 napja
4

Final Fantasy VII Rebirth - a PC változat

Mindenki tudja, mekkora hatása volt a Final Fantasy VII-nek a JRPG műfajára, de akár a PlayStation-korszak egészére is. Most pécére érkezett a teljes remake-sorozat második epizódja. Teszt!

9 napja
27

Fókuszban a Capcom újdonságai – ez történt kedden

Benne: Monster Hunter Wilds, Onimusha: Way of the Sword, Onimusha 2: Samurai's Destiny, Capcom Fighting Collection 2, Wreckfest 2, Age of Empires II: Definitive Edition, Age of Mythology: Retold, MLB The Show 25, Quilts and Cats of Calico, SteamDolls, Rogue Loops.

2025.02.05.
7

Game Pass: mozgolódás február első felében

Az Avowed premierje mellé ezúttal egy 60 FPS foltozást kapott Far Cry: New Dawn és néhány Game Pass Standard érkező fért be.

2025.02.04.
4

150 millió felett a Switch, a közösség erejével fejlődik a Battlefield – ez történt hétfőn

Továbbá: Need for Speed, ID@Xbox Showcase, Just Crown Things, Action Game Maker, Bleach: Rebirth of Souls.

2025.02.04.
11