[Teszt] Remote Life

Remote Life

StingerCsere Krisztián Gábor2022.07.08. 08:00

Manapság szinte tucatszám jelennek meg egymásra licitáló shooterek, amelyek így vagy úgy, de izomból próbálnak meg valami újabb revolúcionárius léptéket biztosítani ennek a klasszikus műfajnak. Az elmúlt évek alatt általánossá vált, hogy a megújulást vagy az új ötletek szárnypróbálgatását az indie szcénában várhatjuk csak el - de alkalmasint előfordul, hogy a különböző platformon felbukkanó játékok nem is igazán hajtják a forradalom kerekét, csupán a szórakoztató kategóriában indulnak a játékosok kegyeiért.

Különösen érdekes ez akkor, ha az egy fős gárdát számláló ún. szerelem projekteket vesszük alapul, mint amilyen a jelenlegi beszámolónk alanya. A Remote Life nem új játék - 2019-ben debütált a Steamen - de a klasszikus shooter alapokra épülő lövöldözős játék megálmodója, Mario Malagrino az utóbbi három évet azzal töltötte, hogy a mai konzolos platformokra is átírja a szerelmét/álomjátékát, amelyet már tizennégy éves kora óta dédelget (és amely végül így, az 50 környékén látott reálisan napvilágot). A Remote Life ráadásul csak az első állomás, Mario álma ugyanis egy trilógia, amelynek a shooter epizód csak az első szelete… no, de ne szaladjunk ennyire előre.

Ha végignézed a trailert, átsuhansz a mellékelt screenshotokon, egyből vágod, hogy mi ez. Egy gyors, feszes tempójú side scrolling space-shooter, őrülten részletes, mélytengeri szörnyeket és biomechanikus lényeket körülölelő világgal - afféle techno-alien univerzum, amely természetesen itt is az emberiség életére tör. Egy balul sikerült kísérlet után (mely megpróbálta belülről elpusztítani a bolygónk felé tartó óriási idegen űrhajót) a hagyományos módszertannal próbálja az emberiség felszámolni a világunkra törő fenyegetést. Ez természetesen hatalmas hullámokban ránk törő idegenek likvidálásáról, gigantikus powerupok felvételéről, óriási robbanásokról és bullet-hell ügyességről szól - csalódnánk is, ha nem így lenne. A Remote Life legnagyobb érdekessége azonban nem előbbi, hanem az alkalmazott technikai megvalósítása: óriási pre-renderelt 3D sprite-ok mozognak szinte tökéletesen animálva a képernyőn egy folyton mozgó-forgó és scrollozó háttér előtt, amit néhol igazán meredekre és néhol ijesztőre sikerült boss-témák karcolnak keresztbe.

A játék tömve van vizuális effektekkel, fény-és füst animációkkal, amelyek egész pontosan tizenhat, teljesen eltérő gameplay mechanikákat igénylő helyszínen terülnek el. Mario eredetileg húsznál is többet vetett rajztáblára, de az egyszerűsítésekkel végül ennyire zsugorodott ez a szám (meg aztán: jó pár fel nem használt ötlet térhet így majd vissza a folytatásban). Az art dizájn néhol egészen elképesztő kreatív ötletet hordoz magában, ráadásul a játékos választhat a modern, HD megjelenítés, de a 8- és 16 bites effekt parádé közt is, ha épp a klasszikus játéktermi vonatra ülne fel inkább. Űrhajók közül három típusból választhatunk és bizony frankó gyilokvetőkbe is átülhetünk majd idővel, de mindent azért nem spoilerezek le - ez a játék megérdemli, hogy tényleg végigkeccsöld azt a tizenpár pályát ha már fizettél érte, mert valóban érdemes.

Mondanám, hogy az ilyen játékoknál általában elcsúszik az art a gameplay felett, de itt erről szó sincs: aprólékosan, és ügyességet igénylően megkoreografált szimfónia az egész, amelyhez érdemes a tutorial stage-t is végigtolni, mielőtt a valódi ellen irtásra adnánk a fejünket. Bár háromféle nehézségi szint is akad, a szoftver intelligenciája folyamatosan a teljesítményünkhöz igazítja a képzeletbeli kihívás csúszkát és segít, ha szükséges - például úgy, hogy gyakrabban dobálja az extra életeket, a jobb fegyvereket és így tovább.

Erre szükség is van, mert a Remote Life nem igazán könnyű játék. Úgy értem, bár végtelen a lőszer és háromféle alapfegyver közül is választhatunk (gatling gun, split laser és rakéta), alaposan meg kell gondolni, hogy a felvett fejlesztést melyik fő komponensre áldozzuk be. A tuning cuccok általában limitáltak, így egyáltalán nem mindegy, hogy milyen célpontnál aktiváljuk őket - ez eleinte még annyira nem is létfontosságú gondolat (hívjuk beetetésnek, vagy casual ugrásnak), de a későbbiekben elengedhetetlen lesz a takarékosság, különben nagyon hamar game over lesz a kaland vége.

Akárcsak a klasszikus zsánerben, itt is elegendő egy találat a hajó közepébe, és vége a dalnak: a helyzetet nehezíti, hogy a lövedékek, ellenségek mindenféle irányból érkezhetnek, és a falba csapódástól is ugyanúgy csattan az életszámláló. Utóbbiak ráadásul fix / random minták alapján mozognak vagy forognak ugyanúgy, mint a zsilipkapuk, az ajtók és a többi akadályozó objektum. A helyszínek közt akad, ami azonnali reakciót kíván már az első pillanattól kezdve, mások pedig lassabbak, vontatottabb szekcióra váltanak. Utóbbiaknál általában az ellensúly az, hogy a lassabb felépítés általában ilyen útvesztő-féle megoldásokat vonultat fel egyféle klausztrofóbiás külsőben, emiatt pedig óvatos navigálásra és joy zsonglőrködésre késztetik a játékost. Találkoztam nehézségi tüskékkel is, amelyek nem csak az adott térségben, de olykor a bossok terén is megfigyelhetőek: simán benne van a pakliban, hogy egyiknél sokadszori próbálkozásra érhetünk csak el sikereket, az utána következő két monsztát pedig egy szerencsés fegyverállás esetén akár elsőre is lelőhetjük a játéktérről - persze ez betudható a feszült és ingerült állapotnak is, amely egy-egy erősebb powerup után még könnyíti is a helyzetet.

A Remote Life ettől függetlenül remek játék: a robbanások és az effektek gyönyörűek, az esztétikus dizájn kiváló és egységes annak ellenére, hogy a megjelenített alakzatok néhol szürreális, ijesztő, vagy sötét tónust öltenek. A klausztrofóbiás pályaszakaszok, vagy a koszos-mocskos kinézet és az egyéb gyomorforgató háttéresemények összességében nagyon eltalált és egységes képet festenek, melyek szépen passzolnak a történethez és a bele álmodott art direkcióhoz is. Marionak jogos a pacsi így kíváncsian várjuk, a folytatásban mivé csúcsosodik ki néhány évtizednyi álmodozás.

Pontosan
8
Platform: PC (Steam), XO (X,SS,SX), PS4 (Pro), PS5 | Kiadó, Fejlesztő: Next Game Level / Ratalaika Games S.L. | Megjelenés: 2022. május 27. | Ár: ~19 USD

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

14 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==