Talán soha nem volt még annyi remake a videójátékos palettán, mint az elmúlt néhány évben, ebből a hullámból pedig az amúgy is igencsak termékeny Pokémon franchise sem maradt ki, esetenként egészen bátran nyúlva a klasszikus alapanyagokhoz – gondoljunk csak a 2018-ban debütált Let's Go párosra. Aki valódi újdonságra vágyik, az szerencsére ezt is megkapja hamarosan, hiszen januárban érkezik a széria eddigi talán legambiciózusabb darabja, a kalandokat egy nagy, nyitott világba áthelyező Pokémon Legends: Acreus, előtte azonban itt van nekünk a Pokémon Brilliant Diamond & Shining Pearl duó, amely továbbra is az eredeti, felülnézetes RPG vonalat képviseli. Sajnos talán túlságosan is...
Az eredetileg 2006-ban, Nintendo DS-re megjelent Diamond és Pearl a megszokottnál is jobban körülrajongott darabjai voltak a sorozatnak, a Pokémon-játékokat hagyományosan gondozó Game Freak helyett pedig most az ILCA csapatát bízta meg azzal a Nintendo, hogy készítsék el a modernizált verziókat. Talán ennek is köszönhető, hogy a Brilliant Diamond és a Shining Pearl minden lett, csak bátor nem. A motorház alá tekintve a lényegi elemek változatlanok: a játékmenet, a cselekmény és a tartalom tulajdonképpen ugyanaz, mint tizenöt évvel ezelőtt – ami önmagában nem feltétlenül lenne baj, hiszen számtalan ilyen remake-et láttunk (és ünnepeltünk) már. Az azonban már más kérdés, hogy ez az archaikus, lassan csordogáló, random összecsapásokkal és grindolással teli receptúra ér-e egy újrázást akkor, amikor már a nagy N és a The Pokémon Company is érzi, hogy sokkal inkább a megújulás ideje jött már el, és nem a végeláthatatlan nosztalgiáé és egy helyben toporgásé...
Van persze, ami változott: ilyen a vizuális stílus, aminek kissé fura hatása van a Funko POP! figurákat idéző, lufifejű karakterekkel, úgyhogy ezzel nem biztos, hogy mindenki ki lesz békülve, hiába lett minden eddiginél csinosabb a Sinnoh régió. A quality-of-life változások már sokkal egyértelműbben kerülnek a mérleg pozitív serpenyőjébe: a harcok minden eddiginél gördülékenyebbnek (ennyi önismétlés miatt ez rengeteget számít), a felhasználói interfész is jobb, részletesebb, de bekerült egy egészen király kényelmi funkció is: a HM-ek használata már a virtuális Pokémon Watch alkalmazáson keresztül történik, ami azt jelenti, hogy nem kell egy spéci mozdulatokkal „felszerelt” 'mont tartanunk állandóan a partinkban, ami óriási segítség. Már csak azért is, mert az automatikus XP-megosztó rendszernek hála már a kezdetektől fogva kapja mindegyik szörnyecskénk a tapasztalati pontot a harcok után, aki épp nálunk van, ami egyrészről elvesz jócskán a kihívásból, másrészről viszont kevesebbet kell legalább grindolnunk. Mindenki döntse el maga, hogy ez számára inkább jó vagy rossz megoldás.
Lényeg a lényeg: nem könnyű feladat leokézni a legújabb Pokémon-duó létjogosultságát. Hiába a szebb külső, a kényelmi változások, illetve az eredetihez képest jelentősen kibővített (ezáltal az endgame-et is szépen megtoldó) The Grand Underground, összességében a Brilliant Diamond és a Shining Pearl pont ugyanazt nyújtják élményben, mint a tizenöt éve megjelent eredetik. Ha valakinek ez elég, az nosztalgiázhat most egyet egy audiovizuálisan némileg modernizált remake-kel, aki azonban valami újra – vagy legalábbis másra – vágyik, az várjon inkább még néhány hetet a következő Poké-megjelenésre.
A Pokémon Brilliant Diamond & Shining Pearl nem több egy meglepetésektől mentes, egy-két ponton áramvonalasított, de tartalmában és játékmenetében az eredeti játékokat szolgai módon követő remake-nél. Ha új beugróként ismerkednél ezzel a nagy sikerű, könnyed JRPG-élményt nyújtó szériával, akkor érdemes lehet lecsapni rá, hiszen a minőség megkérdőjelezhetetlen. Az előző évezredből megörökölt tartóoszlopokat azonban egyre nehezebb elrejteni...