[DLC] Outriders Worldslayer

Outriders Worldslayer

ne5hVáradi Dániel2022.07.09. 23:00

Minden kezdet nehéz, tartja a régi mondás, ez pedig különösen igaz akkor, amikor valami újba vágja a fejszéjét az ember. Történt ez a People Can Fly csapatával is, akik tavaly megmérettették magukat a looter-shooter műfajban, az eredmény pedig... meglehetősen kettős képet mutatott. Ezt aztán több hónapnyi toldozás-foltozás követte, majd egy nagyobb ingyenes frissítés próbált új életet lehelni a játékba, végül pedig jöhetett az igazi vérfrissítés az új DLC-nek köszönhetően.

Szögezzük le már az elején, hogy a People Can Fly-nál a szándékkal sosem volt probléma. A stúdió már a kezdetektől fogva a klasszikusabb megközelítést képviselte a játék felépítésével kapcsolatban (nem live service, régimódi looter), illetve a játékosok visszajelzéseire is igyekeztek kellőképpen hallgatni. A gondok általában a kivitelezésnél jöttek elő, újra és újra. A játék megjelenéskori állandó szerverproblémáit idővel leváltotta a felszereléseken található különböző modok balanszolatlansága, amikor pedig ezekre fény derült és javítva vagy patch-elve lettek, akkor felütötte fejét az ellenfelek sebzésének aránytalansága. Egy szó mint száz, a játék körül mindig volt valami, ami bosszúságra adhatott okot.

Ezeknek a felszámolására tett kísérlet előfutára volt a New Horizon nevű frissítés, mely több kritikus pontját is megváltoztatta a játéknak, most pedig a Worldslayerre várt a feladat, hogy új tartalmakkal felvértezve csábítsa a játékosokat Enoch veszélyekkel teli vidékeire.

Történetünk szerint a bolygót pusztító anomália további fenyegetést jelent, nagyobbat, mint eddig bármikor, ha pedig ez nem lenne elég, az emberiség maradékát egy új ellenség is fenyegeti. Ránk vár a feladat, hogy nem pusztán a természeti katasztrófát kíséreljük megakadályozni, de egyben a népirtást is. Ahogy pedig azt könnyű kitalálni, a dolgok nem éppen a tervek szerint alakulnak, az új, ám meglehetősen rövid kampány végére igen komoly áldozatokat lesz kénytelen hősünk meghozni.

A People Can Fly a történetvezetés terén az MMORPG-k felé kacsintgatott, hiszen az új sztorimód vége igazából az utolsó végső kihívás nyitánya, aminek teljesítésével nem pusztán új kérdéseket kapunk a játék eseményeit illetően, de egyben elég szépen vezetnek fel egy lehetséges folytatást, legyen az másik DLC vagy akár egy számozott folytatás.

Mindez persze mit sem ér, ha a játékmenet terén nem indokolják a játék létjogosultságát, ami különösen a korábbi támogatás fényében lehet megkérdőjelezhető. Nos, habár a helyzet továbbra sem hibátlan, jelentős lépéseket tettek egy jobb irány felé. A már (sajnos) megszokottnak számító néhány apró baklövéssel. Korábbi ígéreteiknek megfelelően átdolgozták a játék végén megnyíló Challenge szinteket, ezeket váltották az Apocalypse szintek, amikből ráadásul több, mint kétszer annyi van, mint korábban. A DLC előtt elérhető maximális 15-ös limitet 40-re tornászták fel, ez pedig már önmagában elég ahhoz, hogy az elhivatottak heteken át elfoglaltságot kapjanak.

Ezen túl a felszerelések terén is megjelentek az Apocalypse tárgyak, ezek sajátossága, hogy a korábbi felszerelésekkel szemben 3 moddal rendelkeznek, így az elérhető buildek száma jelentősen megnövekedett. Ha pedig hozzávesszük, hogy az Apocalypse szintek mellett egy másik fejlődési rendszer, az Ascension is bekerült a játékba, a karakterek pedig egy második, kiegészítő skillfát is kaptak, akkor láthatjuk csak igazán, mennyi elfoglaltságot is készítettek nekünk a lengyel stúdiónál.

A másodlagos skillfa pontjait az új kampány és endgame tevékenység teljesítése során nyithatjuk meg (tehát ezek mindegyike adott sztori ponthoz kötött, nem tudjuk XP farmolással kiváltani), ennél azonban lényegesen lassabban érhetjük el a maximális Ascension szintet. Már csak azért is, mert utóbbiból összesen 200 van, az utánuk kapott pontokból pedig passzívan növelhetjük a karakterünk különböző értékeit, mint a tűzerő, az élet, a pajzs vagy éppen a különleges sebzések erősítése vagy a velük szembeni ellenállás.

Vérfrissítés terén tehát alaposan kitett magáért a People Can Fly, az új ritkasági szint mellé természetesen kaptunk új legendás páncélszetteket és egyedi darabokat, valamint fegyverek terén is érkeztek új képviselők. Az új tevékenység során pedig lehetőségünk nyílik bizonyos páncélokat célzottan gyűjteni, így könnyebben állíthatjuk össze az új, minden korábbit felülmúló összeállításokat.

Eddig minden szép és jó, nincs is semmi probléma, ugye? Sajnos a helyzet nem ennyire makulátlan, az új endgame tartalom kényszerűen hozta magával, hogy az Expedíciókat már nem igazán éri meg csinálni, mivel ezeken elenyésző számban kaphatunk Apocalypse ritkaságú tárgyakat. Azonban ezen cuccok fejlesztésére szükség van olyan alapanyagra, amit igazán csak az Expedíciókon tudunk hatékonyan gyűjteni, így belekényszerülünk, hogy azt is csináljuk, ami nem igazán jutalmaz minket. Ha pedig hozzávesszük, hogy az utolsó Expedíciót leszámítva a többi még mindig véletlenszerűen váltja egymást, akkor még azt sem tehetjük meg, hogy a leggyorsabban teljesíthetőt ismételgetjük.

Ezen felül a készítők újfent beleestek abba a hibába, hogy a nehézséget (az egyre erősödő Apocalypse szinteken túl) leginkább az ellenfelek számában mérik, így mind a kampány, mind a Tarya Gratar próbái alatt találkozhatunk olyan szituációval, amikor nemes egyszerűséggel lerohan minket az ellenséges horda, mi pedig nem sokat tehetünk a tömeg visszaszorítására. Ezt némileg tudjuk enyhíteni, ha többedmagunkkal vágunk bele a küldetésekbe, arra azonban fel kell készülnünk, hogy a csapatunk számának függvényében tovább erősödnek a feladatok, így ha nincs egy hatékony összeállításunk, ugyanúgy beleszaladhatunk néhány pofonba.

Végezetül pedig az első tapasztalatok alapján a készítőknek még valószínűleg bele kell nyúlniuk a fejlesztési ökoszisztémába, ugyanis hiába tudjuk az aktuális szintünkre fejleszteni az alacsonyabb tárgyainkat, hiába van lehetőségünk a legendás felszereléseket kínáló árusnál a portéka többszöri lecserélésére, ezek olyan mértékben tudják felemészteni a készleteinket, hogy pikk-pakk lenullázhatjuk magunkat, az endgame tevékenységek ismételgetése pedig minden újítás és átdolgozás ellenére még nem kellően áramvonalas ahhoz, hogy felhőtlen legyen a farmolás.

Mindezekkel együtt a Worldslayer egy kellően jól felépített és szükséges lépés volt az Outriders útjának egyengetésére, a fejlesztési és fejlődési rendszer kibővítésével a People Can Fly új erőt adott a játéknak, a célzottabb lootolás pedig gondoskodhat róla, hogy a játékosok kitartsanak addig, amíg az újabb apróságokat is megfoltozza a csapat, esetleg a következő felvonást előkészítik. Bármi is legyen az.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 órája
11

Heti megjelenések

1 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

1 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

3 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

4 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

4 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

4 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

5 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

5 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

5 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

6 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

6 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

7 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

8 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

8 napja
21

Heti megjelenések

8 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

2024.04.12.
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

2024.04.11.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==