[Teszt] One Piece Odyssey

One Piece Odyssey

ne5hVáradi Dániel2023.01.20. 08:00

Belegondolni is elképesztő, hogy léteznek olyan szórakoztatóipari termékek, amik évtizedek óta folyamatosan és nem csak időszakosan szolgáltatnak alapanyagot a közönségük számára. Az pedig már üzleti oldalról szemlélve tűnik egyértelműnek, hogy ha valami ennyire sikeres, annak bizony megannyi kapcsolt terméke lesz, akár különféle adaptációk formájában. De felmerül a kérdés: hogy lehet egy ennyire régóta futó sorozatot úgy feldolgozni, hogy az a régi rajongóknak és az újoncoknak is vonzó legyen? Nos, részben úgy, ahogy a One Piece Odyssey teszi.

A One Piece Odyssey-vel a Bandai Namco feltette a kérdést, amit már régóta kellett volna, miszerint miképpen meséljék el ugyanazt a régóta futó történetet sokadik alkalommal. Ugyanis szemben azokkal a játékadaptációkkal, amik pusztán csak a névadó sorozat karaktereit, esetleg helyszíneit használják, de maguk a benne lévő események teljesen új, eredeti felállást követnek, az Odyssey sokadik alkalommal dolgozza fel a One Piece történéseit. Ami a széria ismerői számára már némileg lerágott csont lehet, az azt nem ismerők számára pedig kissé ijesztő lehet a gondolat, hogy egy játék egy 25 éve tartó szériát igyekszik adaptálni.

A gordiuszi csomót amolyan Mátyás királyosan vágta el az ILCA csapata, ugyanis valóban a már sokszor látott történéseket vették alapul, de csavartak rajtuk egyet, így azok számára, akik jól ismerik ezeket, készültek némi újdonsággal, akik pedig nem tudják betéve a sorozat felvonásait, azoknak egy jó belépő pont lehet, hogy ismerkedjenek Oda 1997-ben indult szériájával.

Ezzel együtt a One Piece Odyssey nem vállalkozik arra, hogy a több mint 25 éve tartó sorozat minden fontosabb eseményét feldolgozza, inkább csak néhány kulcsfontosságú eseményszálat igyekszik bemutatni, azt is itt-ott átdolgozva, kiszínezve, megvariálva. Hasonlóan egy huszárvágással intézik el azt is, hogy a karaktereinket legyengítsék, a történet szerint ugyanis a híres kalózbanda tagjai elveszítik az emlékeiket, ezzel együtt az erejük is jelentősen megcsappan. A feladatuk tehát a már átélt kalandokat újra végigküzdeni, menet közben pedig felszedni mindazt, amitől megfosztották őket.

A koncepció alapjaiban mindenképpen elismerésre méltó, hiszen ikonikus pillanatokat elevenítenek fel a készítők, de mégsem abban a formában, ahogy azt már előttük többen megtették. A Pirate Warriors szériával szemben pedig a harcokat is egy visszafogottabb mederbe terelték, köszönhetően az Odyssey körökre osztott rendszerének. A lassabb tempó mellé taktikázási lehetőséget is adtak, hiszen a legénységünk tagjait három eltérő osztály (erő, technika, gyorsaság) valamelyikébe sorolták, a kasztok között egy egyszerű kő-papír-olló felállás van jelen, így ösztönözve minket arra, hogy ne mindig ugyanazt a felállást használjuk.

Hamar rá kell jönni azonban, hogy hiába a taktikázási lehetőségek sokasága - az előrehaladásunk során nem csak új támadások nyílnak meg, de a meglévőeket is erősíthetjük, illetve csapatos mozdulatok is elérhetővé válnak - a készítők egyszerűen túl sok előre nem látható változót és lassító tényezőt pakoltak a játékba ahhoz, hogy egy ponton túl a kötelező pofonváltást ne nyűgként éljük meg. Klasszikus JRPG-hez híven különféle módosító hatásokat tudunk bevetni vagy lehetünk éppen ezeknek áldozatai, a játék pedig nemes egyszerűségel túlságosan gyakran használja ezeket, így egy ponton túl döntenünk kell: vagy beáldozzuk a csapatunk egyik (vagy akár több) tagját, hogy ezen hatásokat állandóan semlegesítsék, vagy bevállaljuk a negatív hatást, amivel még inkább elhúzódhatnak egyes összecsapások.

Az elhúzódást pedig nem barokkos túlzásnak kell érteni, nem ritka, hogy egy komolyabb ütközet akár 35-40 percig is tarthat, amíg megpróbáljuk a velünk szemben álló életerejét nullára csökkenteni. A boss-oknál ez hatványozottan érezhető, amíg a mi karaktereink 2-3 ezres életcsíkkal rendelkeznek, ellenfeleink nem ritkán ennek akár 50 szeresével is bírhatnak. Ehhez vegyük hozzá a már említett állandó gyengítő hatásokat és nem lesz ritka, hogy körönként konkrétan 1-gyel tudjuk csak rövidíteni az életét.

Valószínűleg a készítők is gondolhatták, hogy ez nem csak frusztráló, de unalmas is tud lenni (főleg az állandó debuff-semlegesítés körforgással), ezért raktak automata opciót a harcokba, amikor a gép átveszi a mi karaktereink felett is az irányítást, mi pedig... elmehetünk bevásárolni, főzhetünk vacsorát vagy megnézhetünk egy részt az aktuális sorozatból. A baj ezzel csak annyi, hogy így a játékmenet nagyjából 65-70%-tól vágjuk el magunkat, ráadásul az AI sajnos buta, mint a raklap és sokszor csinál hülyeségeket vagy alkalmaz rossz taktikát, ezzel még inkább elnyújtva a harcot.

Jó megoldás nincs, mivel a készítők nehézségi szinteket nem raktak az Odyssey-be, a harcok így a nevetségesen könnyűtől a fárasztóan monotonig tartó skálán bárhol elhelyezkedhetnek, ezen pedig az olyan, egyébként hasznos lehetőségek sem segítenek, mint hogy táborokban lehetőségünk van passzív bónuszokat szerezni, amivel korlátozott ideig előnnyel kezdhetjük meg a harcokat.

Ahol némileg jobban szerepeltek a készítők, azok a helyszínek megalkotása és a mellékes tevékenységek alapjainak kidolgozása. Előbbiek esetében nem csak a kulcsfontosságú lokációkat igyekeztek a lehető legjobban átemelni, hanem azokat a területeket, ahol az ihletadó mű nem sokat időzött el, így például a hajókészítő Water Seven bebarangolása mindenképpen élményként szolgálhat még a rajongóknak is.

Sajnos még ezzel együtt is a legtöbb esetben csak egyszerű futármissziókat teljesíthetünk, amik természetesen ugyanúgy valamilyen harcra végződnek, mint azok, amikben alapból ezt kell csinálnunk és a csapattagok egyedisége is kimerül annyiban, hogy a barangolás alatt bizonyos tárgyakat csak egyikükkel szedhetünk fel. Sehol egy komolyabb puzzle vagy ügyességi feladvány, ahol igazán kamatoztathatni lehetne azt, hogy mindegyikük merőben más eszköztárral rendelkezik. Bár annak fényében, hogy milyen gyakran bontják meg az összeállításunk, talán jobb is, hogy ettől eltekintettek.

Technológiai oldalról is kissé kettős képet mutat az Odyssey. Az egyik oldalról nyilvánvalóan az eddigi legjobban kinéző One Piece játék, bár hozzá kell tenni, hogy a cell shaded művészeti stílus sok apróságot jótékonyan elfed. Az már némileg fájóbb, hogy látszólag a büdzsé jelentős része ment el az eredeti szinkronszínészek alkalmazására, emiatt sok átvezető csak feliratot kapott, illetve vannak olyan karakterek, akiknek szövegkönyv sem jutott. Ennél is lehangolóbb, hogy a lokalizációra sem futotta mindenhol, vannak olyan elemei a játéknak, ahol mindössze csak a japán szinkront hallhatjuk, de felirat már nem jár mellé. Illetve előfordulhat olyan is, hogy a képernyőn hosszan futó monológokra egy odadobott félmondat érkezik a karakterektől.

Nincs könnyű dolga a One Piece Odyssey-nek, ugyanis sokadik képviselője annak, amikor a megcélzott közönség nem csak az alapmű ismerője, de a JRPG kedvelője is, ez pedig elég szűk metszet lehet. A néhol túlságosan megváltoztatott események a rajongók számára könnyen lehet visszás, az események között történő mazsolázásból összeállított történetszál pedig az újoncoknak lehet túlontúl sekélyes. A harcok körülményességét egy ponton túl már nem tudja ellensúlyozni az egyébként taktikus harcrendszer és az alkalmanként szabad felfedezést biztosító helyszínek együttese.

PLATFORM PC, PS4, PS5 (tesztelt), Series S/X
KIADÓ Bandai Namco FEJLESZTŐ ILCA
MEGJELENÉS 2023. január 13. ÁR 23390 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eladó a Gearbox, leépít a Sega - ez történt csütörtökön

Továbbá: Nine Sols, Predator: Hunting Grounds, Don't Nod, Visions of Mana, The Triple-i Initiative, Witcher 4.

4 órája

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

1 napja
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
8

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

2 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

3 napja
9

Heti megjelenések

4 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

5 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

6 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

7 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

8 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

8 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

8 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

9 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

9 napja
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==