[Teszt] Legend of Mana - Legendák meséje

Legend of Mana - Legendák meséje

V. Miki2021.07.14. 14:52

Meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt. A Legend of Mana 1999-ben jelent meg először PS1-re. Nagyszerű játék volt. Egyrészt mert gyönyörű, ami a remaster (PS4, Switch) kiadásra hatványozottan igaz. Másrészről a Mana sorozatot mindig kedveltem - örülök, hogy a Square az elmúlt években nem feledkezett meg róla.

Először jött a Secret of Mana remake-je, aztán a Collection of Mana Switchre, mindjárt három Mana játékkal, benne az angolul először kiadott Trials of Manával, aminek aztán teljes újrázása is elkészült tavaly. És most itt a sorozat újabb része, a Legend of Mana, ami nekem minden hibája ellenére az egyik kedvenc Mana játékom.

Két okra vezethető ez vissza, a hangulatra és a gameplay-re. A Legend of Manát egy szóval tudnám jellemezni: varázslatos! Varázslatos a minden ízében. Mindjárt a grafikát hadd dicsérjem egy kicsit. Gyönyörű, kiváló stílusban rajzolt hátterek, amelyek leginkább festményeket és nem videojátékokat idéznek. A Mana széria high fantasy világát a dizájn tökéletesen kiszolgálja. A látvány megnyugtatja a szemet és melengeti a lelket. Csakúgy mint a Zene. Igen, így nagybetűvel. Yoko Shimomura muzsikái magasan kiemelkednek a JRPG-s mezőnyből, fülbemászóak, hangulatosak, tökéletes összehangban vannak a világ grafikai dizájnjával. Tényleg varázslatosak. Nem csoda, saját bevallása szerint Shimomurának is ez a kedvenc munkája, amit a remaster kiadásban most újra is hangszereltek, így csodásabb mint valaha.

A grafika és a zene egészen egyedi hangulatot teremt. Bekapcsolod és megszűnik a külvilág, átlépsz egy pihentető, szépséges mesébe. Talán a Dragon Quest XI-nél éreztem hasonlót. Néha jól esik kiszakadni a mindennapi darálóból, megszabadulni a világunk nyűgjétől és bajától, és átlépni és átlényegülni valahová máshova mint tették azt Narnia hősei, amikor a szekrényen keresztül átléptek a varázsföldre. A Legend of Mana az eszképizmus magas foka, és ezt most pozitív értelemben mondom, mert igazán profin kevés játék képes erre.

A gameplay varázslatos egyedisége mai szemmel is rendben van, kiválóan öregedett. Felejtsük el a lineáris történetvezetést. A sztoriba most nem mennék bele, de a lényeg, hogy a játékban a célunk a világ újjáépítése, újjáteremtése lesz. Ennek jegyében lehet a városokat, egyéb helyszíneket megszerezni és újra alapítani a térképet. Ha egy helyet újraépítünk, akkor bemehetünk és ott karakterközpontú kalandokat, küldetéseket szerezhetünk, amelyek jutalma újabb helyszínek megnyitása lesz, ahol újabb kalandok várnak. Mindebből következik, hogy bár kirajzolódik ugyan egy főbb sztori vonal, de valójában a linearitást felrúgva tudunk haladni. És ez nem egy rossz érzés! Járjuk be a régi, már megnyitott helyeket, hátha maradtak ott elhagyott sztorik vagy nyissunk új helyek felé, ahol új kalandok várnak. Édes dilemma! A sztorik kedvesek, szórakoztatóak, szerettem őket. Bár a teljes történetet összetartó koherenciát néha nem éreztem elég erősnek, összességében, a „csak még egyet” érzés szépen működött.

Szóval itt egy szépséges, hangulatos játék, kiváló gameplay-jel. Mégis van egy komoly hibája, ami megtöri a varázst. A Legend of Mana egy tökéletesnek tűnő, kívánatos hamburgerre emlékeztet, amiből hiányzik a hús. A játéknak egyetlen súlyos gyenge pontja a harc. A harc, ami már a Trials of Manánál sem tetszett – pedig ott ugye egy teljes remake-ről beszéltünk – tulajdonképpen teljesen súlytalan. Bemész egy helyre, csapkodod a szörnyeket, amelyek képernyőről képernyőre jelennek meg, de az egész olyan monoton és értelmetlen egy idő után. A remake újdonsága, ami jól jellemzi mennyire komolytalan a harc, hogy egy gombnyomással ki lehet kapcsolni, mindezt következmények nélkül. Ilyenkor persze az öreg JRPG játékosokban bekapcsol az ösztön: de akkor nem fejlődünk, és nem tudunk majd haladni. Én ezt nem tapasztaltam. A harcot kikapcsoltam mert idegesített, amikor labirintusokban ténferegtem, és aztán úgy is maradt. Simán tudtam haladni, a boss-ok sem okoztak nehézséget. Viszont ha súlytalan a harc és könnyű a játék, akkor mi értelme fejleszteni, cuccokat vásárolni? A harci rendszer kidolgozatlansága miatt a fejlődési rendszer is értelmetlen. Ebbe a részbe érdemes lett volna belenyúlni és kicsit nagyobb kihívás elé állítani a játékosokat, mert így a játék inkább hasonlít egy interaktív visuel novel-re mint JRPG-re. Ráadásul a harci rendszer nagyon egyszerű, már 1999-ben sem volt éppen modern, ma meg már inkább ósdinak tűnik. Egy jó dolog azonban mégis van benne, lehet ketten is játszani, ami azért tud szórakoztató perceket szerezni.

Sajnálom, hogy ilyen suta lett a harc és a nehézség, mert ha ezt a részt is jobban megcsinálják egy klasszikus JRPG született volna. Ha a harc izgalma és feszültsége is fontos, akkor lehet van jobb választás a piacon. Viszont ha könnyed, meseszerű kalandra vágysz, akkor érdemes tenni a Legend of Manával egy próbát. Hátha a varázslat téged is magával ragad!

Legend of Mana - Remastered
Square Enix | PC, PS, Switch | 2021. 06. 24.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

19 órája
12

Heti megjelenések

1 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

3 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

4 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

5 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

5 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

5 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

6 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

6 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

7 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

8 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

8 napja
21

Heti megjelenések

8 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

2024.04.12.
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

2024.04.11.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==