Contra? Probotector? Ide velük, hamm! A Konami sorozata sok-sok generáción át szórakoztatta a nagyérdeműt, és mostanában decens kis indie-másolatok is megjelentek a szeren, hogy kitöltsék a hivatalos folytatások, és azok gyengébb mellékágai közötti űrt. Az Iron Meat a következő aspiráns a klónok sorában.
Cikkünk tárgya klasszikus 2D Contra-másolat. Balról-jobbra haladunk jellegzetesen ismerős leosztással bíró térképeken, a mókát pedig olykor félképernyőnyi mini-főnökök, vagy egész képernyős nagy bossok tolják magasabb intenzitásba. Az Iron Meat jól értelmezi a Contra alapjait. A fegyverek fejlesztése, az egytalálatos halál, a térképek rétegeltsége remek, még ha nem is teljesen egyenletes. Minden pályán van külön cél/challenge, ami acsit ér, az ellenfél-leosztások tele vannak trükkös megoldásokkal, és sok olyan apróság színesíti a kalandot, mint például a missziót záró feliratról lelőhető betűk. A hangulat egyszerre Konamis, egyszerre Turrican-os, és már az alap hús-gép koncepció is elég bizarr ahhoz, hogy emlékezetes maradjon az atmoszféra.
A világépítés szempontjából is jó munkát végzett a szentpétervári "one man show" fejlesztőstúdió. Az első pályán több parallax rétegen át scrollozó erdőben pixeles véreső hullik (!). Mindeközben folyik a csata, helikopterek zuhannak le a háttérben, teljes képernyőt lefedő pixeltűzförgeteg közepette. A játék többnyire jól kezeli a pixelrácsot is - a konzekvens felbontás csak néhány esetben törik meg, amikor a kép kizoomol, hogy valami nagyobb dolgot mutasson. A játékot egy rank-rendszer is színesíti, ami szintlépésenként hoz valami új skint vagy hasonlót, hogy legyen motiváció tovább nyomni a játékot. Easy módban könnyen végigér az ember (pláne, hogy kapsz vagy 30 életet az újrakezdésre). Normálon viszont már a második pálya megakasztott... Így ha valaki a kihívást hajkurássza, akkor is megtalálja majd számítását a játékban.
Árkád őrület a fém és a hús találkozásánál - ez az Iron Meat, amely a Contra rajongók idei kedvenc indie megjelenése lesz. Láttál már véres cafatokkal többképernyős monsztává duzzadt vonatot? Neo-Geo játékokhoz mérhető pixelzsizsegéssel tarkított Contra akciót? Nem tükörsima, de elég következetes és szórakoztató - gyerünk katona! Irány a húsdaráló!
PLATFORM PC, PlayStation, Xbox, Nintendo Switch| FEJLESZTŐ Ivan Valeryevich Suvorov | KIADÓ Retroware | MEGJELENÉS 2024. szeptember 25. ÁR 20 EUR | #Keymailer
A játékot a Keymailer rendszerén keresztül kaptuk tesztelésre, ha ezen a linken keresztül vásárolsz, hálánk örökké üldöz majd!