First Class Trouble

kevinyCsángó Kornél2021.04.23. 09:34

A balhék jók. Szeretjük ha van tánc és szeretjük az univerzális balhékat. A balhék a videojátékok core elemei. Gondoljatok csak bele: ha nincs balhé, min feszülünk egymásnak? De mégis: mitől lesz egy balhé első osztályú?

Az Among Us óriási sikerét követően gondolom senkiben sem volt egy percig sem kérdéses, hogy - mint ahogy minden sikeres kezdeményezés körül - hamarosan várhatóak az önjelölt trónfosztók, vagy legalábbis azok, akik megkísérelnek csenni egy szeletkét a tortából. Nos, az első herceg már meg is érkezett, First Class Trouble-nak hívják, de mi egymás között csak Bioshock-Mongusznak szoktuk becézni. Azt hogy miért, talán a képekre pillantva elég egyértelmű: dizájnjában, hangvételében erősen hajaz az Irrational klasszikusára. Hálás téma ez, hisz a múlt századeleji kelléktár, a bájosan esetlen lofi - sci-fi-be ágyazás igen markáns atmoszférát varázsol a játék köré, ebben pedig a First Class Trouble abszolút remekel. Sajnos egyelőre itt remekel csak igazán.

De ne ragadjunk azonnal ásót, hisz a játék egyelőre alpha állapotban van (egy early access címről van szó ugyebár) viszont ugye mivel nincs időgépünk és tűpontos jövőbe látói skillünk, ezért csak a jelenlegi állapotokból tudunk kiindulni. Ami pedig amúgy alapjaiban egyáltalán nem reménytelen, de mielőtt ezt kiveséznénk, azért bemutatom gyorsan, hogy mi is ez az egész.

A FCT (igen, innentől rövidítek) egy aszimmetrikus csapatjáték, kalandelemekkel, felfedezéssel, imposztorkodással és persze elkerülhetetlenül: gyilkosságokkal. Egy hatfős lobby vág neki minden körnek, akik között két darab personoid (itt így hívják az imposztort) lappang. A csapat feladata, hogy a szinteket feltúrva megtalálják az elrejtett kulcskártyákat, ezekkel kinyissák a liftajtókat, hogy egyre lejjebb és lejjebb merészkedve rátaláljanak a szuperkompjúterre, majd azt leállítva vessenek véget a personoidok ámokfutásának. Miközben a personoidok egymással összedolgozva próbálják eltenni a csapattagokat láb alól.

A FCT legnagyobb erénye, hogy mer radikálisan más lenni, mint a Mongusz. A personoid-ok nem tudnak csak úgy gyilkolni, használniuk kell (az egyébként egész interaktív) terep és helyzet adta lehetőségeket. Mondok egy példát: például kiüt valahogy egy tűz, arra kóborol egy random rezidens, hopp már bele is lökted. Vagy akár egy vízzel teli medencébe - ha nem hallják meg a többiek a segítségkiáltásokat, akkor szépen megfullad. De vannak a pályákon random elhelyezett injekciós tűk is: ezzel a leghatékonyabb gyilkolni, viszont könnyen le lehet bukni vele. Lebukni azzal is le lehet, ha épp barmolod szét az oxigén adagoló rendszereket (mindenki megfullad - instant win a personoidoknak) és meglátnak. Ilyenkor a rezidensek bármikor elkaphatnak és menten kiiktathatnak. De lehet lökdösődni, pezsgős üvegekkel dobálózni, papírrepülővel szemköztrepíteni a másikat, szóval nem egy ingerszegény környezettel van dolgunk.

A probléma viszont a balansszal van, és ez sajnos alaposan rányomja a bélyegét az élményre. A personoidok jelenleg túlerőben vannak, nem is kicsit: jópár játékon túl vagyunk egy jól összeszokott csapattal és eddig kettő alkalommal tudtunk csak rezidens győzelmet kihozni. Ezen a téren alapos finomhangolásra lesz szükség, hogy a FCT egy izgalmas, mindenki számára élvezetes csapatjáték legyen. A másik problémám a játék rugalmatlansága: minden esetben szükséges a 6 fő egy játékhoz, ha nincs meg, akkor random arcokkal sorsol össze a játék. Ez pedig sajnos alaposan megtorpedózza a játék rendszeres élvezetét napjaink rohanó, kiszámíthatatlan világában, hiszen hat embert összeszedni, együtt tartani nem egyszerű feladat - a random arcokkal pedig nagyon nem ugyanaz az élmény. De gondolom látott már mindenki public lobby-t és ezt nem kell ecsetelgetnem.

Szóval a First Class Trouble egy nagyon jó és izgalmas kiindulópont jelenleg, de rengeteg finomhangolásra, polírra van még szükség ahhoz, hogy egy Among Us szintű jelenséggé nőjje ki magát. Nagyon remélem, hogy a készítők és a community összmunkájából egy remek produktum születik majd a nap végére - de addig is érdemes rápillantani: hibái ellenére is igen szórakoztató mulatság, még ha nem is első osztályú balhé.

(ezúton köszönöm barátaimnak, hogy jöttetek velem tesztelni: Reptile, Laller, Lexi, RedOctober, Polarbear, Glavandor - köszi!)

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon, vagy buymeacoffee platformon!

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

Days Gone - a PC változat

Bár a közönséget megosztotta, a Days Gone idővel szépen beépült a Sony elsővonalas exkluzív felhozatalába. A Bend játéka folytatja a sort a PC átiratok között, de még mindig kvázi az úttörők közé tartozik. Megnéztük, hogy mire elég ma egy gaming notebook, ha azzal az oregoni erdőkbe akarunk virtuális túrát szervezni.

2 perce

EDGE #359 pontszámok

A brit kollégák nem élvezték a falusi kalandot, az ismerős furcsa lények fotózását és a még furcsább idegen lények halomra lövését viszont annál inkább!

8 órája
5

Before Your Eyes

10 órája

Mario Golf: Super Rush áttekintő

Nyáron ismét gyepre lépnek az ismert figurák egy barátságos mérkőzésre, mutatjuk mire számíthatunk!

14 órája

Ratchet & Clank: Rift Apart aranylemezen

A dimenziókat átívelő intergalaktikus kaland elnyerte véglegesnek tekinthető formáját és megindult a tömeggyártás felé!

14 órája
2

Megalakult a Lightforge Games

Ismét egykori Epic Games és Blizzard veteránok csapódtak össze, hogy új fejezetet nyissanak a szerepjátékok világában!

14 órája

Final Fantasy XIV: Endwalker megjelenés

A tíz év epikus történetszálait lezáró új kiegészítőt a PlayStation 5 változat megjelenése készíti elő a hónap végén.

15 órája
2

Hades: érkezhet a PlayStation verzió

A koreai korhatár-besorolás rendszerében tűnt fel a tavalyi év egyik indie sikercímének PlayStation 4 változata.

15 órája

The Falconeer: átszáll új konzolokra?

Az Xbox Series X|S egyik apró exkluzív nyitócíme tűnt fel nemrég a japán digitális piacterek kínálatában PlayStation platformokra.

16 órája

Biomutant: így futnak a mutánsok

Minden platformra külön gameplay előzetest készített össze a fejlesztőcsapat, hogy pontosan tudd mire számíthatsz!

16 órája

Scarlet Nexus: demo érkezik

Egyelőre masszív előzeteseket vehetünk szemügyre, de alig pár héten belül próbakörre is csábít a brainpunk kaland.

16 órája
3

Cozy Grove

A Spyr Fox gyönyörű játékával nyugodabb vizekre evezünk: relaxáció, felderítés, barkácsolás és egy halottakkel teli sziget felfedezése vár ránk - a jó értelemben. Cozy Grove teszt.

18 órája
6

Heti megjelenések

22 órája
1

Podcast #202105

Itt van május podkesztje, énekszó és tánc köszöntse! Zeng és dalol az élet, szállj csak, zeneszó, ének, ébresszed a gamer népet!

2 napja
6

Régi SEGA sikercímek térhetnek vissza

Ez derül ki a japán cég üzleti jelentéséből.

2 napja
11

Folytatódhat a Ghostrunner

Mégpedig az 505 égisze alatt, dupla költségvetésből.

2 napja

Elstartolt a Mass Effect: Legendary Edition

A BioWare egy utolsó launch trailerrel ünnepel.

3 napja
12

Atelier Mysterious Trilogy Deluxe Pack

3 napja
3

A Sony súlyosan odavág: huszonöt saját játék készül PS5-re

A jövőképről Hermen Hulst, a PlayStation Studios feje árulkodott.

3 napja
28

Lehet mégis menthetünk majd a Returnalban?

De ez az opció még nem most kerül implementálásra - olvasható ki a finn direktor szavaiból.

3 napja
11