[Teszt] Evil Genius 2

Evil Genius 2

LotharFuchs Róbert2021.04.14. 12:37

A Dungeon Keeper sikerén felbuzdulva, majd 17 éve debütált az Evil Genius, ami nem csak azért rokonlelkű a démoni kazamata szimulátorral, mert a játékos a gonosz főnök szerepébe bújhat, de alapvető játékmechanikái is ugyanazok: bázis építés, alattvaló képzés és fenyítés, valamint betolakodók semlegesítése csapdákkal, vagy épp trenírozott harcosokkal. A jól látható különbség az, hogy a fantasy díszlet helyett a 70-es évek esztétikájába lett csomagolva, egy jó értelemben komolytalan, rajzfilmszerű kémtörténet felütésével.

Ami ismét jól sikerült. Audiovizuális szempontból jelesre vizsgázott, ha a kényelmetlenül blőd párbeszédeket nem számoljuk bele. Az évtizedre jellemző őrült színkombinációk szinte minden szobában, eszközben és díszelemben tetten érhetőek, hogy a ruházatokról, hajviseletekről és egyéb, a korszak divatlenyomatairól ne is beszéljünk. Még a karakterek rajzfilmszerű mozgáskultúrája is tökéletesen illeszkedik a szándékosan komolytalan prezentációba. Pofás, és mindezért cserébe a hardvertől sem követel túl sokat.

A gondok a játékmenettel, és azok elemeivel kezdődnek. Amennyiben nem sandbox módban kezdünk, kampány néven lényegében egy rettenetesen elnyújtott tutorialba dob a játék. Frusztráló, mert egyfelől a feladatok olykor nem egyértelműek: veteránként háromszor is utána kellett néznem egy-egy objektíva esetében, hogy pontosan mit is vár el tőlem a játék. Másrészt pedig feleslegesen korlátoz, legyen szó kutatásról, emberek képzéséről, vagy mellékküldetések teljesítéséről. Kutatásban például sok-sok órára voltam a második lépcsőfokra szorítva (az ötből), a kiképzés a csetlő-botló AI miatt hajlamos félbeszakadni, vagy épp el sem indulni, az opcionális mellékküldetések pedig nem is olyan opcionálisak, mint azt a logika diktálná. Ráadásul minden folyamat szükségtelenül sok percet igényel még a felgyorsított idő funkcióval is, amire nehéz nem olcsó játékóra duzzasztó megoldásként gondolni.

Az egészen pedig finoman szólva sem segít a világtérképes szekció, ami lényegében egy elég egyszerű mikromenedzselős minijáték. Kezdetben csak bevételi forrás, később azonban kötelező küldetések részei. X típusú, Y számú szakember (legyünk őszinték, inkább szerencsétlen ágyútöltelékek) delegálásával elvégezzük a munkát, amiért cserébe jár a jutalom. Az egyetlen kihívás, amit rejt, az nem fair, és elsőre nem is világos: az adott zónában van egy konstans mód növekedő HEAT érték, ami ha eléri a maximumot, átmenetileg leblokkol minden új tevékenységet, az éppen folyamatban lévőket pedig lehúzza a vécén. A kiküldött emberekkel együtt, akiket amúgy akkor sem kapunk vissza, ha a művelet sikeresen végződött... ami az első részhez képest egy elég kellemetlen meglepetés. Amit eredményez, az még több (nyögvenyelősen haladó) kiképzés, és még több játékóra, ami lényegében semmittevéssel telik. Az elején megkíván némi jó időzítést, valamint szerencsét, hogy a tökkelütött alkalmazottak időben beszállnak a bázis helikopterébe, de később, fejlesztések útján a megnövelhető HEAT kapacitás végett már ez sem nagy kunszt.

A változatosság kedvéért szeretnék a harcról valami jót mondani, de az sem lesz könnyű. Három pálya áll rendelkezésre, de mindnek egyetlen bejárata van csak, amin keresztül az ellenséges ügynökök be tudnak hatolni. Talán nem kell részleteznem, hogy ez mennyire megkönnyíti a védekezést. A csapdák elhelyezésén nem kell sokat gondolkodni, ahogy a kamerák elhelyezésén sem. A rendvédelmi erők továbbképzése és felszerelése gyakorlatilag értelmetlen, mert a kotnyeles kémeket ha a csapdák nem bírják jobb belátásra, a krupiék meg nem tudják visszaterelni a habiszti turista zónába, akkor a manuálisan irányítható góré, vagy gyűjthető segédei fél kézzel megoldják a problémát. A kampány elején ugyan átsurranhat néhány szabotőr típusú egység, ami egy kis halovány kihívás féleséggel kecsegtetett, de az infrastruktúra fejlődésével ők sem tudnak lépést tartani. Ugyanaz igaz a pénz, a jelerősség és az intel valutájára. Kezdetben kimérten osztogatja a játék, pár óra után azonban már könnyedén elérhető belőlük a maximális, vagy épp elegendő mennyiség. És mindez teljesen független attól, hogy a négy géniusz melyikét választjuk, ami értelemszerűen az egyedi képességeik kárára mennek.

Sajnálatos, pedig ahogy olvasható és látható, a külcsín nagyon tetszetős. A belbecs azonban egy középszerű mobil játékot idéz momentán, ami ráadásul a kampány előrehaladtával nem hogy bonyolódik vagy nehezedik, de teljes monotonitásba és unalomba fullad, mellőzve mindennemű kihívást vagy izgalmat. Ezek a hibák egy része a jövőben valószínűleg javítva lesznek (jobb AI, mind embereink, mind az ellenség részéről, vagy a feladatstruktúra jobb felépítése), azonban félő, hogy legalább ennyi fogaskerék (pl. a világtérképes aspektus, vagy a harc) változatlan marad, miután azok mélyen a gépezetbe lettek ágyazva. Az idő majd megmondja, per pillanat azonban a vetélytársai gond nélkül legyűrik a Gonosz Géniuszt.

Pontosan
6
PC
Kiadó: Rebellion | Fejlesztő: Rebellion
Megjelenés: 2021. március 30.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 perce

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 órája
7

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

5 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

5 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==