[Előzetes] Call of Duty: Vanguard

Call of Duty: Vanguard

sQrNagy Csaba2021.09.17. 16:05

A különböző előrendelésekhez kötött és konzol exkluzív megállapodásokkal kiharcolt kapunyitások után holnaptól végre minden platformon elérhetővé válik a Call of Duty: Vanguard próbaköre. A második világháborús környezet valószínűleg már mindenki számára ismerős, a lassan húsz éve futó sorozat azonban igyekszik finoman felpiszkálni a megszokott formulát. Az elmúlt egy hetet mi már a harcmezőkön töltöttük, így örömmel tartunk egy gyors eligazítást az újoncoknak!

A Call of Duty: Vanguard érezhetően igyekezett tanulni a korábbi részek hibáiból. Az indulásra például rögtön minden eddiginél több, szám szerint huszonegy pálya került kialakításra. Ebből tizenhat a hagyományos játékmódoknak kedvez, négyet a Gunfights 2v2 felállása visz el, amit végül gyaníthatóan a Champion Hill egyesít a több részre bontott arénájában. Ebbe az új játékmódba már az Alpha alatt is betekintést nyerhettünk, de a most futó próbaköröknek szintén része: duók és triók küzdenek többkörös versenyben, négy helyszínen, az összecsapások között vásárolva új felszereléseket a szerzett pénzből. Folyamatosan bővülő tartalommal és rengeteg finomhangolással akár szórakoztató is lehet később egy baráti társaság számára, de gyaníthatóan nem itt fogjuk megtalálni a legtöbb játékost pár hónap múlva.

A próbakör a megszokott Team Deathmatch, Domination és Kill Confirmed hármason kívül papíron egy további újdonságot is kínál a Patrol játékmód formájában. Hamar kiderül azonban, hogy a beszédes név tulajdonképpen egy folyamatosan mozgó Hardpoint objektívát takar - a cél csupán, hogy a lehető legtöbb időd töltsük a körén belül. Örültem volna, ha a nyilvánvaló inspirációs forrás mélyebb mechanikáit is átveszik, randomizálják az útvonalat, vagy ha mondjuk egy valódi egységet kell egyik pontból a másikba eljuttatnunk. Még akkor is, ha a tapasztalatok alapján a legtöbb Call of Duty játékos továbbra is figyelmen kívül hagyja a közös célt és vaktában rohan, ugrik és puffogtat a pályán.

Pedig ha az elérhető helyszínek bármit előrevetítenek az idei felhozatal minőségét illetően, akkor egy emlékezetes év elé nézünk! Gavutu csendes-óceáni hadszínterének pálmafákkal játszó vihara és a Hotel Royal a pillanatok alatt leamortizálódó berendezésével az utóbbi évek legjobb térképei közé tartoznak - még a Red Star ezerszer látott, teljesen jellegtelen sztálingrádi havasát is feledtetni tudják. A látvány persze inkább a leköszönő generációhoz igazodik, de a bizonyos falfelületeket érintő rombolhatóság és annak taktikus használata rengeteget hozzáad az élményhez - nyilván soha nem fogják Rainbow Six: Siege módjára kiaknázni az egyébként is leegyszerűsített mechanikákat. A különböző kaliberű töltényekkel együtt így is biztosítják, hogy soha ne érezzük magunkat teljesen biztonságban a fedezékek mögött. Főleg ha egy négyzetméterre ötven baka jut...

Természetesen a most bevezetett Combat Pacing rendszerről beszélek. Ezzel próbálja a fejlesztőcsapat egyszerre lefedni a már klasszikusnak számító 6v6 felállás megszokott tempóját és a Ground War rengeteg karaktert megmozgató grandiózus összecsapásait - ugyanazokon a helyszíneken. Ezzel a hármassal találkozhatunk:

  • Tactical | a klasszikus és mindenki által ismert 6v6
  • Assault | közepesen intenzív felállás 20-28 játékossal
  • Blitz | maximumra tekert őrület 28-48 játékossal

Az elgondolás remek, főleg hogy a teljes játékban kedvünk szerint szűrhetjük őket, vagy minden opciót bent hagyva élvezhetjük az eltérő dinamikájú kihívásokat. A gond az, hogy a pályák mérete nem igazodik a játékosszámhoz, csak a fenti értékek között igyekszik egyensúlyt teremteni. Az eredmény? A Hotel Royal tetőin egymás nyakára lép a 28 baka, míg a Red Star hóviharjában elvész a 12 kósza katona. Egyik sem kimondottan ideális.

Kivéve ha az agresszív spawn rendszer közvetlenül az ellenfél háta mögé teszi ki őket. Minden. Adandó. Alkalommal. Nincs mit szépíteni, ez a jelenlegi állapotában számtalanszor vállalhatatlan szituációkat és indokolatlan frusztrációt okoz. Persze a próbakörök pont azért vannak, hogy bőven generáljunk adatot ezeknek a hibáknak a megoldásához és a fejlesztők a napokban már több lépésben finomítottak a működésén. A Champion’s Hill korai változatában fix kezdőpontok voltak például közvetlenül és zavartalanul egymással szemben - szóval van honnan továbbfejlődni.

Akárcsak az audio résznek, amit szintén többször módosítottak már, de még mindig teljesen használhatatlan a gyakorlatban. A lépések és lövések hangjai a Modern Warfare negatív visszajelzései után most olyan szinten kerültek elnyomásra, hogy nyílt térben a három méteren kívül eső akciókból semmit nem ad vissza a fejhallgató. De egy épületen belül is képtelenség térben elhelyezni az ellenfelek mozgását. Ismét csak: látszik, hogy finomhangolás alatt vannak ezek a rendszerek, de itt talán egy drasztikusabb változtatásra lenne szükség.

Főleg mert a játékmenet lehetőségei, tempója és hangulata kiváló! A sérülési modell a leszakadó végtagokkal és a kellemes középutat megtaláló TTK értékeivel régen volt ennyire szórakoztató. A fedezékből lövés, blindfire opció és a visszatérő taktikai futás tökéletesen alapoz meg a folyamatosan mozgásban tartó összecsapásoknak. A Create-a-Class és a Gunsmith kellő személyre szabhatóságot biztosít (a korhűség rovására), az immár nem végtelenített killstreak pedig ügyesen torzít kicsit az erőviszonyokon - még ha nem is olyan eredményes az objektíva alapú játékmódokban, mint a scorestreaks. Az egészhez a fenti komolyabb problémák felszámolásán kívül csak egy FOV állítási lehetőség hiányzott számomra, de elméletileg az is érkezik az új generációs konzolokra premierkor.

Helyzetjelentés? A Call of Duty: Vanguard többjátékos része rendkívül ígéretes az első benyomások alapján. Sokat kell a stúdiónak dolgozni még ahhoz a következő hetekben, hogy zavartalanul élvezhessük, de az alapok erősnek tűnnek. PlayStation masinákon már most bárkinek szabad utat ad, akárcsak a Microsoft és a Battle.net rendszeréből előrendeléssel hadba indulóknak. A Call of Duty: Vanguard nyílt próbaköre szeptember 18 és 20 között pedig abszolút bárki számára elérhető PlayStation 5, Xbox Series X|S, PlayStation 4, Xbox One és PC (Battle.net) platformokon.

A korai hozzáférést a Magnew Games biztosította számunkra. Köszönjük nekik a lehetőséget. Találkozzunk a csatamezőn!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

13 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

17 órája
1

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==