[Teszt] Death's Door

Death's Door

WarhawkLusztig Zsolt2021.07.30. 10:20

Gasztronómiai kisokos: redukció az, mikor forralással növeljük egy folyadékban az oldott anyagok koncentrációját, így létrehozva egy töményebb, ízesebb végeredményt. Nagyjából ez az, amit az angol Acid Nerve kétfős csapata is csinált, csak épp pecsenyelé helyett a Zelda játékokkal, a végeredmény pedig egy tömény, kifejezetten ízes kaland lett: a Death’s Door.

A halál kapuja, mely jelen esetben kifejezetten szó szerint értendő, ezt az ajtót próbálja az általunk irányított lélekbegyűjtő varjú kinyitni, méghozzá igen jó, mondhatni életbevágó okkal: míg saját dimenziójukban örökéletűek ezek a szárnyas kaszások, addig munka (értsd: holtak lelkének begyűjtése) közben nem csak az idő vasfoga fog rajtuk, de az esetleges ellenfelek is képesek végezni velük. Az ajtó nyitja pedig nem meglepő módon nem egy kulcs, hanem három hatalmas lélek, olyanoké, akiknek már sok-sok ideje le kellett volna adniuk azt. Feladatunk tehát egyszerű, irány a világ három szeglete, hogy ott begyűjthessük ezeket a lelkeket és megnézhessük, mi van az utolsó kapu túloldalán.

Természetesen ez leírva lényegesen egyszerűbb, mint a valóságban, hiszen nem csak a lelkek jelenlegi tulajdonosai ragaszkodnak hozzájuk, de utunkat apróbb feladványok és (sokszor nem is olyan apró) ellenfelek tömkelege akadályozza. Arányaikat tekintve inkább az utóbbi felé hajlik a mérleg, épp ezért talán meglepő, hogy maga a harcrendszer mennyire egyszerű lett. Egy gomb a támadás, egy a kitérés és egy másik, amivel egy erősebbet tudunk odacsapni egy kis felkészülés után. Ezek felül még egy gombbal használhatjuk a menet közben megszerzett távolsági varázslatok egyikét és kész is vagyunk. És mégis, ennyi pont elég ahhoz, hogy minden egyes csata kihívásnak érződjön, olyan feladatnak, ahol a kézügyességünkön kívül az agyunkat is használnunk kell. Sokszor ellenfelek sokaságát löki elénk a játék és mivel életerőnk kifejezetten kevés (alapból négy ütést kaphatunk, ezt maximum hatig tolhatjuk fel), ezért agyatlanul nekik rontani általában egyenlő a gyors halállal. Észnél kell lennünk, megtanulni, hogy ki a legveszélyesebb, hogy kinek a lövedékeit üthetjük vissza, hogy mikor érdemes vetődni, vagy akár azt, hogy a környezeti veszélyeket hogyan használhatjuk fel ellenük és ha ez már benne van a csuklóban, akkor, nos, szó szerint a halál fekete, szárnyas kisinasaként apríthatjuk ellenfeleinket.

A csaták csúcspontja pedig természetesen a fent említett hatalmas lelkek tulajdonosai elleni főellenfél harcok. Az Acid Nerve-nek már van ebben tapasztalata (korábbi játékuk, a Titan Souls lényegében csak ilyenből állt), de még így is mindegyik ilyen esemény egy adrenalinpumpáló, tökéletesen megkomponált erőpróba, ahol már-már vizsgaszerűen kell felmondanunk az odaúton tanultakat. Nehéz csaták ezek, de egyik se megoldhatatlan, a fent említett, alapvetően egyszerű harcrendszer miatt tényleg csak türelem, odafigyelés és ügyesség az, amire szükségünk van a győzelemhez. Mármint „csak”, ugye.

Ha pedig épp nem az ellenfeleket kaszaboljuk, akkor az adott helyszín feladványait próbáljuk megoldani. Minden egyes helyszín egyfajta apró Zelda dungeonnek felel meg, méretre lényegesen kisebb, feladványai eléggé egyértelműek, mégis pont elég kihívást tartogatnak ahhoz, hogy ne érezzük őket unalmasnak. Itt kapjuk meg az egyes varázslatokat is (nem meglepő módon egy nehezebb, több hullámból álló csata után), melyek utána újabb útvonalakat, levágásokat nyitnak meg, vagy akár titkos helyekre is eljuthatunk használatukkal. Ezekben a nyugodtabb pillanatokban van időnk elámulni a játék egyszerű gyönyörűségén, a Death’s Door nem az, ami térdre kényszeríti a legerősebb gépeket is, cserébe a legutolsó helyszín legapróbb levele is érezhetően okkal és gondosan lett elhelyezve, egyszerűen öröm pusztán járkálni a pályákon, miközben elképesztően hangulatos dallamok kísérnek.

És bár a téma komolynak tűnik, a Death’s Door alapvetően egy kifejezetten vicces játék, ez pedig nagyon jól ellensúlyozza a csaták feszültségét. A párbeszédek (vagy hát inkább monológok, főszereplőnk nem kifejezetten beszédes) nagyon jól megírtak, a karaktereket egészen zseniálisak (aki találkozott Jeffersonnal az nem vélekedhet másképp!) és hát a poénok eléggé betalálnak. Ez a könnyedség pedig nem csak a sztorira, hanem a játékmenetre is igaz, mint említettem a csaták gyorsan végezetesek tudnak lenni, de a játéknak nem célja, hogy büntessen, nem veszítünk semmit, ha fűbe harapunk, a legkomolyabb retorzió talán az, hogy a pályán kószáló ellenfelek is újraélednek.

Nagyjából 8-10 óra, ennyi tartalmat kínál a Death’s Door (maximalistáknak inkább 10-12-t), azonban ennek szinte minden perce színarany. Nem csak a csaták, de maga a felfedezés is tolja az arcunkba boldogságfalatokat, a helyszínek tömve vannak mindenféle kis titkos sarokkal, ahol ilyen-olyan, többségében haszontalan tárgyat szedhetünk össze, de egyszerűen jó érzés megtalálni ezeket. Ha pedig valami komolyabb dologra bukkanunk (mint egy új fegyvert, vagy életerő növelő bigyót) az egyértelmű sikernek érződik, olyannak, amiért tényleg megdolgoztunk. Nem állítom, hogy teljesen hibák nélkül való a Death’s Door (néhány dolog nem feltétlenül van jól elmagyarázva és néha azért egy minimap jól esett volna), viszont azt teljes szívvel vállalom, hogy idén kevés ennél élvezetesebb kalandba foghatunk bele.

Pontosan
9
Platform: PC, Xbox | Kiadó / Fejlesztő: Devolver Digital / Acid Nerve | Megjelenés: 2021. július 20. | Ár: 6.900 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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

Amikor az Angry Video Game Nerd és a Commodore 64 találkoznak

A Nerd éppen a C64 felhozatalt szemelte ki a következő bemutató témájaként.

10 órája

PlayStation-re is jön az art of rally

Direkt írtuk kisbetűvel, bár ez az oldal layoutján nem látszik, így van a hivatalos neve a játéknak.

13 órája
1

Lost Judgment

A Lost Judgment a Yakuza széria mellékága, amely a japán alvilági viszontagságok helyett, egy magánnyomozó életébe enged bepillantást. A második rész folytatja az előd hagyományait, és az anyasorozat rajongóit sem hagyja lógva. Teszteltük a játékot.

14 órája
1

A Netflix új játékában is véresen hentel Kate a méregzsák

A Kate: Collateral Damage az akciódús filmet követi stílusban és játékmenetben.

15 órája
1

Októberben korai hozzáférésben játszható a Shelter alkotói által készített Book of Travels

A játék amúgy a TMORPG címkét kapta a játék zsánerének meghatározásánál.

15 órája

A hét egyik legjobb trailerét hozza a The Plane Effect

A melankolikus narratív kalandjáték igényes videóval ünnepli a megjelenést.

20 órája
3

Samudra: tengeri szeméthegyekre hívja fel a figyelmet a gyönyörű 2D platformer

A játék az Unity ösztöndíjas fejlesztéseként szeptember végén érkezik.

21 órája

A Heroes stílusát keveri zsiványkodással a The Dragoness

Command of the Flame alcímmel készül a játék, amiből demót is tudunk mutatni.

22 órája
3

Konzolokra is megjelent a Gaijin sztalker-pótléka, a Shadow of Kurgansk

Bár a játék inkább kuriózumnak tűnik, mint trónkövetelőnek.

1 napja
1

Szuper összehasonlító traileren az Alan Wake Remastered

A friss változat csap össze az Xbox 360 kiadással.

1 napja
6

Lost in Random

Az EA Originals által felkarolt egyedi játékok sorába tökéletesen simul be a Lost in Random, melyben Tim Burton stílusa elegyedik a valós idejű és körökre osztott harcok keverékével.

1 napja
8

Perfect Dark: Crystal Dynamics x The Initiative

A modern Tomb Raider trilógia és a Marvel's Avengers alkotói segítenek be a Microsoft sztárstúdiójának a Perfect Dark fejlesztésének további munkálataiban.

1 napja
9

Switch Online: N64 és Genesis címekkel?

Feltéve, hogy előfizetünk az Expansion Pack névre keresztelt új előfizetési csomagra. Indulás a tervek szerint még idén októberben.

1 napja
11

A Super Mario Bros. szinkronhangjai

Az animációs film jövő év végén kerülhet a mozikba. Most pedig azt is megtudhattuk, hogy kik kölcsönzik majd a hangjukat kedvenc karaktereinknek.

1 napja
8

Splatoon 3: a Mammalianok visszatérnek

Friss mozgóképpel jelentkeztek az Inkling kutatólaborból, a vizsgált lények pedig szőrösek. Nagyon. Jövőre trilógiává bővül a sorozat!

1 napja

Metroid Dread: a rettegés hangjai

Természetesen a pár napon belül érkező 2D metroidvánia sem maradhatott ki a műsorból. Sounds of Dread címmel hozott új kedvcsináló mozgóképet.

1 napja

Triangle Strategy megjelenési dátum!

A HD-2D látványvilágával érkezik a Final Fantasy Tactics szellemi örököse jövő év márciusában! A próbakör visszajelzéseire reagáltak.

1 napja
1

Hyrule Warriors: Guardian of Remembrance kiegészítő

Alig több, mint egy hónap múlva érkezik az Age of Calamity második tartalmi bővítése új történetszállal. karakterekkel és helyszínekkel.

1 napja

Voice of Cards: a NieR alkotójától

The Isle Dragon Roars alcímmel és Yoko Taro kreatív irányításával érkezik egy kártyákra építő új szerepjáték. A próbakör már most elérhető!

1 napja

Monster Hunter Rise: Sunbreak bejelentés

Masszív kiegészítőt kap az idén márciusban megjelent Switch exkluzív szörnyvadászat jövő nyáron! Itt vannak az első információk.

1 napja