[Teszt] Death's Door

Death's Door

WarhawkLusztig Zsolt2021.07.30. 10:20

Gasztronómiai kisokos: redukció az, mikor forralással növeljük egy folyadékban az oldott anyagok koncentrációját, így létrehozva egy töményebb, ízesebb végeredményt. Nagyjából ez az, amit az angol Acid Nerve kétfős csapata is csinált, csak épp pecsenyelé helyett a Zelda játékokkal, a végeredmény pedig egy tömény, kifejezetten ízes kaland lett: a Death’s Door.

A halál kapuja, mely jelen esetben kifejezetten szó szerint értendő, ezt az ajtót próbálja az általunk irányított lélekbegyűjtő varjú kinyitni, méghozzá igen jó, mondhatni életbevágó okkal: míg saját dimenziójukban örökéletűek ezek a szárnyas kaszások, addig munka (értsd: holtak lelkének begyűjtése) közben nem csak az idő vasfoga fog rajtuk, de az esetleges ellenfelek is képesek végezni velük. Az ajtó nyitja pedig nem meglepő módon nem egy kulcs, hanem három hatalmas lélek, olyanoké, akiknek már sok-sok ideje le kellett volna adniuk azt. Feladatunk tehát egyszerű, irány a világ három szeglete, hogy ott begyűjthessük ezeket a lelkeket és megnézhessük, mi van az utolsó kapu túloldalán.

Természetesen ez leírva lényegesen egyszerűbb, mint a valóságban, hiszen nem csak a lelkek jelenlegi tulajdonosai ragaszkodnak hozzájuk, de utunkat apróbb feladványok és (sokszor nem is olyan apró) ellenfelek tömkelege akadályozza. Arányaikat tekintve inkább az utóbbi felé hajlik a mérleg, épp ezért talán meglepő, hogy maga a harcrendszer mennyire egyszerű lett. Egy gomb a támadás, egy a kitérés és egy másik, amivel egy erősebbet tudunk odacsapni egy kis felkészülés után. Ezek felül még egy gombbal használhatjuk a menet közben megszerzett távolsági varázslatok egyikét és kész is vagyunk. És mégis, ennyi pont elég ahhoz, hogy minden egyes csata kihívásnak érződjön, olyan feladatnak, ahol a kézügyességünkön kívül az agyunkat is használnunk kell. Sokszor ellenfelek sokaságát löki elénk a játék és mivel életerőnk kifejezetten kevés (alapból négy ütést kaphatunk, ezt maximum hatig tolhatjuk fel), ezért agyatlanul nekik rontani általában egyenlő a gyors halállal. Észnél kell lennünk, megtanulni, hogy ki a legveszélyesebb, hogy kinek a lövedékeit üthetjük vissza, hogy mikor érdemes vetődni, vagy akár azt, hogy a környezeti veszélyeket hogyan használhatjuk fel ellenük és ha ez már benne van a csuklóban, akkor, nos, szó szerint a halál fekete, szárnyas kisinasaként apríthatjuk ellenfeleinket.

A csaták csúcspontja pedig természetesen a fent említett hatalmas lelkek tulajdonosai elleni főellenfél harcok. Az Acid Nerve-nek már van ebben tapasztalata (korábbi játékuk, a Titan Souls lényegében csak ilyenből állt), de még így is mindegyik ilyen esemény egy adrenalinpumpáló, tökéletesen megkomponált erőpróba, ahol már-már vizsgaszerűen kell felmondanunk az odaúton tanultakat. Nehéz csaták ezek, de egyik se megoldhatatlan, a fent említett, alapvetően egyszerű harcrendszer miatt tényleg csak türelem, odafigyelés és ügyesség az, amire szükségünk van a győzelemhez. Mármint „csak”, ugye.

Ha pedig épp nem az ellenfeleket kaszaboljuk, akkor az adott helyszín feladványait próbáljuk megoldani. Minden egyes helyszín egyfajta apró Zelda dungeonnek felel meg, méretre lényegesen kisebb, feladványai eléggé egyértelműek, mégis pont elég kihívást tartogatnak ahhoz, hogy ne érezzük őket unalmasnak. Itt kapjuk meg az egyes varázslatokat is (nem meglepő módon egy nehezebb, több hullámból álló csata után), melyek utána újabb útvonalakat, levágásokat nyitnak meg, vagy akár titkos helyekre is eljuthatunk használatukkal. Ezekben a nyugodtabb pillanatokban van időnk elámulni a játék egyszerű gyönyörűségén, a Death’s Door nem az, ami térdre kényszeríti a legerősebb gépeket is, cserébe a legutolsó helyszín legapróbb levele is érezhetően okkal és gondosan lett elhelyezve, egyszerűen öröm pusztán járkálni a pályákon, miközben elképesztően hangulatos dallamok kísérnek.

És bár a téma komolynak tűnik, a Death’s Door alapvetően egy kifejezetten vicces játék, ez pedig nagyon jól ellensúlyozza a csaták feszültségét. A párbeszédek (vagy hát inkább monológok, főszereplőnk nem kifejezetten beszédes) nagyon jól megírtak, a karaktereket egészen zseniálisak (aki találkozott Jeffersonnal az nem vélekedhet másképp!) és hát a poénok eléggé betalálnak. Ez a könnyedség pedig nem csak a sztorira, hanem a játékmenetre is igaz, mint említettem a csaták gyorsan végezetesek tudnak lenni, de a játéknak nem célja, hogy büntessen, nem veszítünk semmit, ha fűbe harapunk, a legkomolyabb retorzió talán az, hogy a pályán kószáló ellenfelek is újraélednek.

Nagyjából 8-10 óra, ennyi tartalmat kínál a Death’s Door (maximalistáknak inkább 10-12-t), azonban ennek szinte minden perce színarany. Nem csak a csaták, de maga a felfedezés is tolja az arcunkba boldogságfalatokat, a helyszínek tömve vannak mindenféle kis titkos sarokkal, ahol ilyen-olyan, többségében haszontalan tárgyat szedhetünk össze, de egyszerűen jó érzés megtalálni ezeket. Ha pedig valami komolyabb dologra bukkanunk (mint egy új fegyvert, vagy életerő növelő bigyót) az egyértelmű sikernek érződik, olyannak, amiért tényleg megdolgoztunk. Nem állítom, hogy teljesen hibák nélkül való a Death’s Door (néhány dolog nem feltétlenül van jól elmagyarázva és néha azért egy minimap jól esett volna), viszont azt teljes szívvel vállalom, hogy idén kevés ennél élvezetesebb kalandba foghatunk bele.

Pontosan
9
Platform: PC, Xbox | Kiadó / Fejlesztő: Devolver Digital / Acid Nerve | Megjelenés: 2021. július 20. | Ár: 6.900 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

16 órája
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==