RAGE

dragCsető Zsolt2011.09.02. 17:15

Hét éve nem jelentkezett már nagyszabású produkcióval az id Software csapata, így talán a szokásosnál is nagyobb figyelem övezi a stúdió célegyenesbe forduló aktuális fejlesztését. A mi részünkről is: alkalmunk volt a Gamescomon végigjátszani a RAGE első óráját.

A játék alaphelyzete bizonyára sokatok számára ismert - az újoncok kedvéért jöjjön egy rövidke gyorstalpaló. A RAGE egy poszt-apokaliptikus világban játszódik: a Földet letarolta egy aszteroida, a túlélőket pedig úgynevezett földalatti Bárkákba menekítette a kormány, hogy biztosítsa a bolygó jövőjét és a lehetőséget a társadalom újjáépítésére. Az ezen kezdeményezést magában foglaló Eden Project végül a vártnál kevésbé bizonyul sikeresnek: hősünk például a hibernálásból felélesztve kénytelen rádöbbenni, hogy Bárkájából egyedül ő élte túl, így érdemi információk, felszerelés és - ami a legfontosabb - társak nélkül kénytelen elindulni a felszínre.

A vakító napsugarak mögül előbúvó panoráma másodpercek alatt vált át lélegzetelállítóból lehangolóvá: gyönyörű látvány ide vagy oda, a kanyonokkal díszített kopár és végtelenbe nyúló sivatagban hiába keresi a szem a természet nyomait. Pedig élet van: erről pillanatok alatt be is bizonyosodtunk, amikor két bandita támadt ránk - ha nem húz ki bennünket a szorult helyzetből egy bizonyos Dan Hager, akkor ez lett volna az első, és egyben utolsó találkozásunk velük. Megmentőnk búvóhelyére, egy közeli kunyhótelepre furikáz bennünket, közben némi háttértörténettel tágítva szürkeállományunkat, a helyszínre érve pedig rövid csevejt követően meg is kapjuk tőle az első küldetésünket: el kell látnunk a közelben tanyázó banditák baját.

A RAGE világa még a játék ezen korai szakaszában is meglehetősen nyitott és nagy: még szerencse, hogy a távolságok leküzdésében nagy segítségünkre vannak a különféle járművek. A sztori kezdetén Hager egy quadot biztosít számunkra, mellyel alig egy perc alatt eljutunk a banditák táborához: a vezetős szekvenciák teljesen rendben vannak, az id csapata még némi boost-mechanikát is belecsempészett a játékba, és a későbbiekben lesznek járműves harcok és versenyek is. És hogy FPS-ként miként teljesít a RAGE? Már az első összecsapások során kiderül, hogy remekül: a - csúnya angol kifejezéssel élve - gunplay abszolút kielégítő és élvezetes, a jól helyezkedő, gyors ellenfelek és a rengeteg tereptárggyal, fedezékkel teleszórt pályadizájn pedig biztosítják, hogy változatosan, gyorsan repüljenek a játékórák (avagy esetünkben -percek).

Kalandozásunk során hamar egy másik táborba jutunk, új szereplőket megismerve, ahol a missziók és mellékküldetések is elkezdenek láncot alkotni, és maga a játékmenet is egyre inkább megmutatja a mélységeit. Felbukkannak a különféle szerepjátékos elemek: van például véges kiterjedésű eszköztárunk; a talált kacatokat és felszereléseket el tudjuk adni, a szerzett pénzből pedig új dolgokat tudunk vásárolni; de meg is tarthatjuk őket, és a szükséges alapanyagokat megszerezve hasznos tárgyakat eszkábálhatunk össze magunknak. A harc terén is több szinten jöttek be az újdonságok: nem csak új fegyvereket kaptunk (egy órás ismerkedésünk során pisztolyunk mellé egy puskát, egy gépágyút és gránátokat sikerült szereznünk), de felbukkantak a különféle muníciótípusok és a fejlesztések is (például a pusztítóbb töltény vagy a távcső a pisztolyunkhoz).

Időnk leteltével szomorúan álltunk fel a gép elől. Na nem azért, mert rosszak lettek volna a tapasztalataink - épp ellenkezőleg. A RAGE ennyi idő alatt is bizonyította, hogy profi csapat áll mögötte, amely nem csak a minőségi FPS-élmény megteremtéséhez ért: a megkapó világ, a szimpatikus karakterek és a koncepciót csodásan kiegészítő játékmenetbeli húzások-ötletek könnyen az év legjobbjai közé emelhetik az id Software játékát.

A RAGE első osztályú bizonyíték arra, hogy az id Software csapata a sokéves szöszmötölés ellenére sem felejtett el játékot készíteni: ha kellő mértékben képes építeni a benne rejlő lehetőségekre, akkor könnyedén bekerülhet majd a generáció legjobb FPS-ei közé.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon, vagy buymeacoffee platformon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tYnV5bWVhY29mZmVlLW1wdVwiPlxuPGEgaHJlZj1cImh0dHBzOlwvXC9idXltZWFjb2ZmZWUuY29tXC9nYW1lcjM2NVwiIHRhcmdldD1cIl9ibGFua1wiPlxuXHQ8aW1nIHNyYz1cIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMDVcL3BhdHJlb24tbXB1LWJnLnBuZ1wiPlxuXHQ8aW1nIHNyYz1cIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMDVcL3BhdHJlb24tbXB1LXJtLnBuZ1wiPlxuXHQ8aW1nIHNyYz1cIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMDZcL2J1eS1tZS1hLWNvZmZlZS5wbmdcIj5cbjxcL2E+XG48XC9kaXY+XG48c3R5bGU+XG4uLS1idXltZWFjb2ZmZWUtbXB1e1xuXHRvdmVyZmxvdzpoaWRkZW47XG5cdHdpZHRoOiAzMDBweDtcblx0aGVpZ2h0OiAyMDBweDtcblx0cG9zaXRpb246IHJlbGF0aXZlO1xufVxuLi0tYnV5bWVhY29mZmVlLW1wdSBpbWd7XG5cdHRyYW5zaXRpb246IGFsbCAuM3M7XG5cdHBvc2l0aW9uOmFic29sdXRlO1xuXHR0b3A6MDsgbGVmdDowO1xufVxuLi0tYnV5bWVhY29mZmVlLW1wdSBpbWc6bnRoLWNoaWxkKDEpe1xuXHRmaWx0ZXI6IGJsdXIoMnB4KTtcblx0dHJhbnNmb3JtOiBzY2FsZSgxLjEpO1xufVxuLi0tYnV5bWVhY29mZmVlLW1wdTpob3ZlciBpbWc6bnRoLWNoaWxkKDIpe1xuXHRmaWx0ZXI6IGJsdXIoNHB4KTtcblx0dHJhbnNmb3JtOiBzY2FsZSgxLjEpO1xufVxuXG4uLS1idXltZWFjb2ZmZWUtbXB1OmhvdmVyIGltZzpudGgtY2hpbGQoMSl7XG5cdGZpbHRlcjogYmx1cigwKTtcblx0dHJhbnNmb3JtOiBzY2FsZSgxKTtcbn1cbjxcL3N0eWxlPiIsImltYWdlcyI6WyJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzA2XC9idXktbWUtYS1jb2ZmZWUucG5nIiwiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8wNlwvcGF0cmVvbi1tcHUtYmcucG5nIiwiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8wNlwvcGF0cmVvbi1tcHUtcm0ucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuYnV5bWVhY29mZmVlLmNvbVwvZ2FtZXIzNjUifQ==

Heti megjelenések

53 perce
1

Beautiful Desolation

Mit tennél, ha a jövőbe pottyanva egy lassan haldokló bolygót találnál furánál furább lényekkel és társadalmi berendezkedésekkel? A Beautiful Desolation hősei kezüket-lábukat törve próbálnának azonnal hazajutni. Switchen teszteltük a játékot.

19 órája
3

Csak kapkodod Geralt után a fejed: kedvcsinálón a The Witcher második évada

A Netflix tudja hogyan kell feltüzelni a népet. És kádból kilépős mozzanat is lesz a második évadban.

1 napja

A Bayonetta 3 létezik, állítólag...

A Nintendo Treehouse-os arcok adtak interjút, amiben elárulták a folytatás fejlesztésének állását.

1 napja
3

Guilty Gear Strive

1 napja
2

A Konami a Castlevania Advanced Collection-ön dolgozhat

Ausztrál korhatár-besorolási rendszerben tűnt fel a kiadvány.

1 napja
6

Augusztusban jön a Recompile

A metroidvania ihletésű platformer hamarosan debütál.

1 napja
1

Chivalry II

2 napja
1

Elő a jetpacket! Az Elex II ott folytatja, ahol az előd abbahagyta

A történet és a játékmenet is az Elex-re alapoz majd.

2 napja

Júliusban visszatérnek az A Plague Tale: Innocence patkányai

Újgenerációs frissítést kap az Asobo Studios testvérdrámája.

2 napja
4

Subnautica: Below Zero

A kezdetben kiegészítőnek szánt, majd folytatássá nyilvánított Subnautica: Below Zero nemrég elhagyta a Korai Hozzáférést, jómagam pedig az eredeti játék hatalmas rajongójaként lelkesen vetettem magam ismét a 4546B-es bolygó tengerének habjai közé.

2 napja
1

Ingyen ebéd: az Epicről szedhető az Overcooked 2

A Team17 főzőcskézős játéka lett az aktuálisan ingyen szedhető cím.

2 napja
3

A Back 4 Blood eleinte csak online zombivadászatot kínál majd

Az offline játékot elfelejthetik a magányos farkasok.

2 napja
2

Pofit villant a Sea of Thieves kráken szörnye

Davey Jones és Jack Sparrow mellett a kráken is bemutatkozik.

2 napja

Az Age of Empires IV összes birodalma bemutatkozott

Belépők a rómaiak és a ruszok.

2 napja
12

Senua nem siet: sokára fogunk a Hellblade II-vel játszani

A fejlesztő szerint még a teljes produkciós fázisban sincs a Senua's Saga projekt.

2 napja
4

Északi államokba reptet minket a Microsoft Flight Simulator

Play Jaja Ding Dong!

3 napja
2

A visszatérő MicroProse a Tiny Combat Arena-val reptet vadászgépet

Erre mondják, hogy robbanás a múltból!

3 napja
5

Vegyétek, amíg lehet: fizikai kiadásban is kapható a Chicken Police

Mi meg majdnem ráaludtunk a megjelenésre.

3 napja
1

A vámpírhölgy visszaszív: érkezik a BloodRayne Betrayal - Fresh Bites

A 2D-s epizód kap felújítást tíz évvel az eredeti után.

3 napja
2