Battle Kid és a Geist Force

StingerCsere Krisztián Gábor2012.09.16. 19:40

Kezdjük egy betekintéssel a kalóz bootlegek világába: aki valaha is birtokolt a kínai / lengyel piacokról származó, és manapság ugyanúgy beszerezhető sárga kazettás NES/Famicom klónokból, bizonyára jó eséllyel találkozott erősen módosított kalózmásolatokkal, furcsaságszámba menő hasonlóságokkal, és gyanús játékgyűjteményekkel: ezek javarészt bootleg kópiák lenyomozhatatlan gyűjteményei és a hongkongi dzsunkák bugyraiban készült szintn kalózpakkok másolatai voltak, amelyek amúgy érdekes és változatos szeletét képviselik a játékipar underground szegmensének. Valami ilyesmi az 1994-es kiadású Cony Soft World Heroes 2 verekedős játéka is, amely nem tévesztendő össze az SNK egykori árkád címével, bár stílusukat tekintve egy kategóriába tartoznak. A NES változatban neves játékok népszerű játékhőseit eresztik egymásnak, így Ryu, Chun Li, Bison (Street Fighter), Mario és Bowser, Sonic, Leonardo (Tini teknőcök), Haggar (Final Fight), Laurence, Andy Bogard, Mai (Fatal Fury), vagy épp Goku (Dragonball Z) is felbukkan, mint játszható karakter. A készítők még az eredeti források soundtrackjait is lerippelték (már ahol sikerült) a többi kalózjátékból összelopkodott engine alá, így a kusza masszában nem csoda, ha Ryu csatái alatt E. Honda témáját, Bowsernél pedig Blanka dzsungelnótáját hallhatjuk viszont. Emellett számos érdekesség lengi körül ezt a kiadást, például hogy minden menet a Round 2-vel kezdődik (utalhat törési hibára), vagy hogy a Street Fighter II, illetve Fatal Fury-ból származó karakterek korábbi Cony kalózjátékok azonos részeinek direkt másolatai - ezek mellett már fel sem tűnik az ékes angolságról szóló “Player secelt” felirat, vagy hogy Mario helyszíne egy az egyben a Super Mario Bros 3 egyik pályájáról származik. A játék amúgy valóban piaci forgalomba került, így aki szívesen kipróbálná a kalózipar eme remekművét, egy Nesticle-vel, és a játékból készült ROM segítségével próbára teheti magát. Kíváncsiak lennénk a ti tapasztalataitokra, találkoztatok ti is már hasonló, egyértelműen összelopkodott játékokkal?

Őszintén remélem, hogy a Sivak Games Battle Kid homebrew (szépen magyarul: házikészítésű) Metroidvania stílusú akciójátéka, a Battle Kid nem jut hasonló sorsra - már csak amiatt sem, mert a 2008-ban startolt hobbiprojekt az eltelt négy év alatt grandiózus válallkozássá nőtte ki magát, észben tartva, hogy az egészet gyakorlatilag egy lelkes programozó srác készíti, és Kickstarter projektet sem indított hozzá. A Battle Kid egyik fő inspirációs forrásként javarészt az indie “I wanna be the Guy” c. játékot tekinti, bár nem a lehetetlen nehézségű elvet követi, inkább a játékmenetbeli megvalósítások a hasonlóak. (Ha nem ismernéd a 8 bites klasszikusok egész sorát tömörítő (Metroid, Mega Man, Mario, Zelda, Castlevania, Contra, Gradius, Guilty Gear, stb) paródiát, amelyet gyakorlatilag lehetetlen végigjátszani, a fejlesztő oldalán találsz róla bővebb információt és ingyenes letöltési lehetőséget: http://kayin.pyoko.org/iwbtg/ ) Nincsenek külön pályák - a játéktér gyakorlatilag egy óriási térkép, amelyet a folyamatosan bővülő arzenál és tool-tár segítségével lehet keresztül-kasul bejárni, míg elénk nem tárul a záró képsor. Bár a nehézség csökkent, egy találat már halálos sebet okoz (easy szinten háromszor hibázhatunk) - ellenben végtelen folytatási lehetőség áll rendelkezésre, és az állandó újrakezdést elkerülendő, a régmúlt idők password rendszere is helyet kapott a játékban.

A 2010 februárjában napvilágot látott Battle Kid: Fortress of Peril azonban csak az első felvonás volt, és főpróbaként szolgált a folytatáshoz. Az igazi kihívást a jelenleg is készülő második, Battle Kid: Mountain of Torment jelenti, amely már két és fél éves nyúzáson van túl, és minden esélye megvan ahhoz, hogy felülmúlja az előd által felállított mércét. Már a számok sem akármilyenek, hiszen a hatszáznál is több szoba, a huszonöt ellenfél típus, a tucatnyi boss harc mellé negyven zenei track és további bónusz tartalmak is társulnak, ha a projekt finisbe ér. Jelenleg egy demóval vígasztalódhatunk a végleges verzió elkészültéig, amely - mint ahogy a Sivak Games oldalán is olvasható - a Retrozone homebrew boltjából vásárolható majd meg. Hozzáteszem, egy stílusos, 8 bites külsőbe bújtatott NES kiadást a megfelelő retro körítésben már most szívesen a kosaramba pakolnék: a demóval szerzett tapasztalatok, és a screenshotok mennyisége abszolút csalogató erejű - ti mit gondoltok róla? (Mellesleg: a RetroZone az eredeti hardverrel játszható homebrew játékok értékesítésével foglalkozik, érdemes körülnézni a honlapjukon).

Külön öröm, hogy egy másik ígéretes homebrew játékról is van szerencsénk beszámolni, amely szintén a Nintendo kultikus 8 bites konzoljára várható a közeljövőben. A Khan Games formáció (az Ultimate Frogger Championt isnekik köszönhetjük - lásd: Retrozone webshop) az Unicorn-nal ezúttal keményebb fába vágta a fejszéjét, ugyanis két évvel ezelőtt egy klasszikus felépítésű RPG munkálatainak kezdett neki, amely hatvannál is több egyedi monsztával, tucatnyi szinten keresztül tervez minket végigkísérni a végső összecsapásig. A közelgő befejezés alkalmával egy béta gameplayt is felpakoltak a fiúk a youtube-ra, bár az anyagot elnézve ez inkább vaskalapos szöveges RPG-nek tűnik, mintsem a mai szemek számára emészthető próbálkozásnak.

Visszakanyarodva a valódi kiadókhoz és játékaikhoz, az idén negyvenedik évfordulóját ünneplő Atari Online formában igyekszik megszerettetni a jelenlegi generációval a régmúlt nagy klasszikusait: ezek a mai ügyességi játékokhoz képest roppant egyszerű felépítésű lövöldözős/platformer cuccok a jubileumi évnek köszönhetően új külsőben térnek vissza, hogy most már böngészőkben futtatható formában is újabb rajongókat szerezzenek a patinás logó égisze alá: az atari.com Atari Arcade felületén most olyan címek várják az örök gyerkőcöket, mint az Asteroids, a Lunar Lander, a Centipede, a Yars Revenge, vagy a Super Breakout. Mindenképp érdekes próbára tenni magad, vajon mennyit javult/romlott a teljesítményed X év alatt...

És ha már az Atarinál időzünk, íme egy újabb Szent Grál, már ami a nagy 2600-as dícsfényét hirdeti: egy több, mint 10.000 dollárért elkelt Cartridge, amelyről még a legszakavatottabb Atari rajongók sem tudták, hogy egyáltalán létezik. A GameGravel-en lezajlott aukció végösszegénél már csak a felfedezés sztorija érdekesebb: a Red Sea Crossing (a bibliai témájú Átkelés a Vörös Tengeren c. játék) névre keresztelt kincsre egy Ohio állambeli bolhapiac alkalmával talált rá a lelkes amatőr még 2007-ben, a Music Machine játékkal egyidejűleg. Utóbbi mint kiderült, az A2600-as játékok internetes világítótornyaként ismert AtariAge adatbázisában a legritkább, 10-es besorolással büszkélkedett, ám mivel a Red Sea Crossingnak se híre, se hamva nem volt, (még a Google mátrixában sem), a tulaj felhívást intézett az AtariAge fórumán, hátha sikerül valami információt kideríteni a rejtélyes játékról. Végül egy fórumtagnak sikerült lenyomoznia az RSC egykori fejlesztőjét, aki anno szabadúszóként programozta le a játékot 1983-ban. A tulajdonos a Grál szellemi atyjától még azt is megtudta, hogy a Red Sea Crossing anno egész oldalas reklámhirdetést is kapott a helyi vallási magazinban - bár a címére pontosan már nem emlékezett, néhány évvel később (2011) egy másik fórumtagnak sikerült beazonosítania a kiadványt is, mi több: publikált róla egy fotót, amely aztán fel is tűntaz aukció képes- és videóanyaga között. Az egész kutatósdi olyan volt, mint egy igazi döglött akta, így ez a történet az egyik igazolás arra, hogy a videójáték ipar is bőven tartogat még meglepetéseket a jövő nemzedéke számára.

Mind a boldog tulajdonos, mind az egykori szoftverfejlesztő guru bizonyára örülne most egy olyan műalkotásnak, mint Andrew Miller digitális művész Brand Spirit című sorozatának egyik jeles képviselője, a színeitől és mintázatától megfosztott Atari 2600 Joystick. Pure beauty, igazi míves emléktárgy, amelyet most a Red Sea Crossing fejlesztőjének ajánlunk.

És ha már a dizájn került szóba, szinten minden hétre jut valami igazi csemege a retro rajongók számára: ezúttal a simplyAWFUL egyedi Famicom/NES- és egyéb retro játékok (sőt, képzeletbeli, kitalált címek) számára készült custom címkékben gyönyörködhetünk, amelyek Nightmare Bruce képzelőerejének fizikai kivetülései. Láttad az Adventure Famicom gyűjteményt? Ha nem, mindenképp vess rá egy pillantást, és érezd, ahogy téged is a hatalmába kerít az érzés: egyedi címkét/doboztervet a kedvenc játékaidnak!

Ezen a héten sem maradhat ki az apróságok kicsiny boltjából valami, amellyel kedvenc retró kuckónk, vagy legénylakásunk zegzugait tehetjük érdekesebbé, mintegy kifejezve rajongásunk fő forrását: gyakorlatilag egy kis képzelőerő, kézügyesség, és némi faanyag segítségével máris rpg hősök (helyettesíthető bármilyen pixelkarakterrel) népesíthetik be a homogén tereket, színt és vidámságot kölcsönözve a nappaliba, vagy a tetőtérbe. Az 50-80 centis figurák 400-800 fakockából épülnek fel, amelyek egyenként kerültek kifestésre, és összeragasztásra, a variációknak pedig csak a képzelet szab határt. Az alapanyag természetesen helyettesíthető bármilyen nyersanyagból, a lényeg úgyis a kreativitás, és a végtermék együttese - mint ahogy azt a mellékelt fotó is mutatja.

Ha már van Mass Effect és Dragon Age kártyád, akkor bizonyára örömmel fogadnál egy retrokonzol témájú kártyagyűjteményt/játékot is: a régi idők autóskártyái emlékére a Hemmert UG egy hét generáción átívelő gyűjteményt dobott piacra, amely 32 konzol technikai, és értékesítési adatait ereszti egymásnak. A kártyajáték érdekessége hogy az alap kiadáshoz ritkaságokat, és handheldeket tartalmazó ún. Booster pakkokat is lehet vásárolni, ezzel akár 64 laposra bővítve a pakli méretét. Az ár sem annyira vészes, a gyártó oldalán egy füst alatt leshetünk bele a tartalomba, és a szállítást is elintézhetjük.

Végezetül (eltekintve az elmúlt két hét Kickstarteres eseményeitől, amelyeket a következő alkalomra szánunk) egy régóta várt Dreamcastos megjelenés elérkeztéről van szerencsénk beszámolni: úgy néz ki a dolog, hogy hosszas kálvária után végre elérhetővé válik a széles közönség számára is az egykoron Starfox Killerként beharangozott Dreamcast játék, amely a 128 bites masina premierje után nem sokkal rejtélyes okokból az ún. “elfeledett” polcon végezte. Tavaly márciusban egy ex-Sega alkalmazottnak köszönhetően új infók kerültek napvilágra az elveszettnek hitt Geist Force-ról, és a projektet felkaroló Assembler Games a közösségi oldalukon indított aukció segítségével kb. 700 dollárral járult hozzá a végleges-közeli kópiákból tervezett lemezes újrakiadáshoz szükséges erőforrásokhoz. A bizonyítékként szolgáló videóanyagok, és a Geist Force körüli erős mozgolódás alapján az unofficial reprint megtörtént, és mivel az újrakiadott példányok mind egy szálig elfogytak, a shooter rövidesen letölthető ISO formában is tiszteletét teszi a nagyérdemű előtt, ha a korábbi előrendelők mindannyian átveszik a saját példányaikat. A Dreamcast rajongók (köztük mi is) így végre megnyugvással nyugtázhatják a játék körüli izgalmakat, és csendben felkészíthetik a csendesen zümmögő gépeiket/emulátoraikat, mert a professzionális külső mögé bújt Geist Force ismét egy nagyszerű játékkal bővíti a Dreamcast nívós felhozatalát. Eheti Retroid rovatunkat éppen ezért a Retro Core Youtube show-jával zárjuk, amely egy egész epizóddal ünnepli a Geist Force elérkeztét.

Aliens: Fireteam - robban a bomba, új Aliens játék érkezik

Milyen az, amikor a Gears of War találkozik az Aliens franchise-al? Az Aliens: Fireteam egy koop TPS játék lesz, idei nyári megjelenéssel.

3 órája
1

Werewolf: The Apocalypse - Earthblood

Ha poént akarnánk a játék címe köré fűzni, azonnal kiderülne tudatlanságunk a fantasy-szerepjátékok vonalán, úgyhogy megkímélünk titeket meg magunkat is. Cserébe viszont hoztunk egy tesztet az Earthblood című játékról.

3 órája
2

If on a Winter's Night: négy utazó

Kalandjáték brutálisan kidolgozott pixel art grafikával, négy utassal és egy maszkabállal, ami a szürreális világ táptalajából épít valami újat, valami innovatívat.

4 órája

The Sinking City: kalózváltozat van Steamen?

A Frogwares nyílt lapokkal játszik: részletes videón mutatja be, hogyan kerülhette meg őket a francia kiadó.

9 órája
2

Szünetel a Need For Speed fejlesztése

Az Electronic Arts minden fejlesztőt átvezényelt a DICE mellé. Idén az új Battlefield felvonás kap csak figyelmet.

11 órája
17

The Binding of Isaac: Repentance bejelentés

Érkezik a rendkívül népszerű roguelike katakomba kaparó utolsó kiegészítője, hatalmas tartalmi bővítésekkel.

11 órája

Deathloop: így működik a rendszer

Dinga Bakaba, a játék rendezője magyarázza az egyedi koncepciót és játékmenetet bő három percben. Van még kérdés?

11 órája
3

RUST: konzolos mozgókép

A Facepunch Studios 2013-ban útjára indult masszívan többjátékos túlélőjátéka talán idén végre konzolokra is megérkezik.

11 órája

Hood: Outlaws & Legends és az íjász

A Sumo Digital PVPVE projektje szépen formálódik. Új videósorozatukban a különböző karakterosztályokat mutatják be.

12 órája

Stonefly: bejelentés és gameplay

A Creature in the Well alkotóinak új játéka ismét hozza az egyedi vizuális stílust. Néhány érdekes ötlettel karöltve.

12 órája

Pokemon Legends: Arceus bejelentés

A Sinnoh régió első Pokedex írásainak történetét meséli el a lénygyűjtögetős szerepjátékok új generációja. Valamikor 2022-ben.

1 napja
2

Pokemon Brilliant Diamond / Shining Pearl

Idén a Nintendo DS konzolokra 2006-ban megjelent gyémánt és gyöngy párost pofozzák ki a hibrid masinára.

1 napja

New Pokémon Snap: friss mozgókép

A Bandai Namco Studios segít feléleszteni a Nintendo 64 Pokémon hajkurászós-fotózós játékát. Húsz év után is változatlanul.

1 napja

Idén is csak digitális formában lesz E3?

Az információ a város rendezvényekért és turisztikáért felelős bizottságának anyagából derült ki. Az ESA megerősítésére várunk.

1 napja
4

Heti megjelenések

Korábbi címek portjai nyitják a naptári tavaszt, nem ezen a héten fog beindulni a tavaszi dömping.

1 napja
1

TOHU

Mindenki tudja, hogy a kalandjátékok halottak – mindenki, kivéve a kalandjátékokat, melyek bár nem feltétlen örvendenek akkora népszerűségnek, mint akkoriban, azért van egy kellően népes vásárlóréteg, mely életben tudja tartani a jobb minőségű alkotásokat. Ezek közé tartozik a TOHU is.

2 napja
4

Astrologaster

Kigyógyult a pestisből, olvas a csillagokból, csodafőzetei gyógyítják az összes betegséget is, most pedig orvosi címre vágyik. A XVI-ik században élt Simon Forman helyett most a játékos dönthet az összes páciense sorsáról - szegény, szerencsétlen lelkek!

3 napja
3

Halo Infinite: a Spartan új ruhája

Gőzerővel folyik a munka Joseph Staten irányításával. Master Chief következő kalandja ma már teljesen más arcát mutatja.

4 napja
15

Star Wars Pinball: irány a VR!

Mando fejére is VR sisak kerül! Nyolc asztal, köztük két teljesen új leosztás, három fő platform - komoly csomaggal készül a Zen Studios.

4 napja
4

Idén tutira jön a Tormented Souls

A PQube horror játéka idén már minden bizonnyal megjelenik - nextgen és fizikai kiadásokat is kap az indie Resi-Silent HIll követő!

4 napja
3