OlliOlli2

mcmackoGéczy Attila2015.03.12. 08:45

Bő egy éve azt írtuk az OlliOlli első részéről, hogy zseniális alapötlete ellenére sem tudott maradéktalanul megfelelni azoknak az elvárásoknak, amit egy flow-élményre alapozó ügyességi játéktól várhatunk. A koncepció úgy látszik megért egy folytatást, és mivel alapvetően a sajtó (és nem elhanyagolható módon a közönség) is szerette a játékot, ezért a második epizód érkezése előtt újra feltettük magunknak és a játéknak is azokat a kérdéseket, amelyek miatt a korábbi résznél hiányérzetünk lehetett. Na de milyen válaszok érkeztek?

Az OlliOlli 2 - Welcome to Olliwood immár PS4-en is elérhető, sőt a márciusi Plus csomag egyik fő indie játéka, így garantáltan nagyobb közönséghez fog elérni, mint az első rész a Vitás rajtnál. Az alapötlet mit sem változott: deszkásunkat X-el hajtjuk, analóggal ugrunk, trükközünk, a káprázatos mutatványokat pedig további analóg-mozdulatokkal, és gombkombinációval variálhatjuk. A szórásból nem marad ki a kötelező grindolás, sőt újdonságként bejöttek a mindenféle revert és manual trükkök is.


Dióhéjban

## Mi ez?

Oldalra haladós deszkás játék, ahol a pálya akadályait túl kell élnünk és közben nyakatekert kombóinkat kell bevarrnunk.

## Mire hasonlít?

[OlliOlli](http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=1367&article), [Alto's Adventure](http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=1574&article)

## Mire jelent meg?

PSV (tesztelt), PS4

## Mennyibe kerül?

[PS+ ingyen (2015 márc.)/9.99€/7.99£](https://store.playstation.com/#!/en-gb/games/olliolli2-welcome-to-olliwood/cid=EP4409-CUSA00709_00-OLLIOLLIOLLICROS?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=playstation%20store&utm_campaign=PX+-+PlayStation+-+Brand+-+Hungary&EMCID=GM300000_store)

Manuálozni már a Tony Hawknál is ajánlott volt idejekorán megtanulni, és nincs ez másképp az OlliOlli2 esetében sem. Ha gigakombókat akar az ember rittyenteni, akkor elengedhetetlen két grindolás között a manuállal történő haladás, de a revertelés és a grind közbeni switch is melegen javallott. Ha beindul a verkli és a pálya sem ellenünk játszik, akkor a sikerélmény mámorító tud lenni egy-egy szint végigkombózása után.

Az OlliOllii alapvetően az endless runner egydimenziós stíluselemeiből táplálkozva próbál továbbra is ügyességi, pontszerzős játékként működni, de a pályatervezők folyamatosan a flow élmény megtörésével próbálkoznak. Így egy furcsa és továbbra is kétarcú játékrendszer alakul ki, amelynek az elején a trial-and-error újrapróbálkozós szemüvegén keresztül tanulgatjuk a pályát, majd később, ha már izommemóriában vannak a rámpák és a szívatós tereptárgyak, akkor lehet javítani a kombókon és a pontjainkon. Szarvashiba, hogy sokszor beláthatatlan akadályok jönnek velünk szembe (amit tényleg csak betanulással lehet kiiktatni), és a későbbi szintek esetében azon sem sikerült előrelépést produkálni, hogy a tökéletes landolások ne legyenek szükségszerű, lendületszerző elemei a haladásnak. Megint csak a Tony Hawkot idéznénk, ahol egy-egy pálya tervezése mögött nem a kényszerű akadályoztatás volt az üzenet. Egy fain játszótér (legyen az térbeli, vagy vonalmenti) akkor az igazi, ha enged minket szabadon kibontakozni.

Jómagam az első rész esetében a pixelgrafikus megjelenítéssel sem voltam maradéktalanul elégedett, ezért külön üdvözöltem a látvány fejlődését, amely a jellegtelen retroból a stílusos, stilizált rajzfilmszerű vonal felé mozdult el. (Például a Guacameelee küllemére is hivatkozhatunk, ha párhuzamot akarunk állítani.) A filmes díszletek között deszkázó figura, valamint az izgő-mozgó háttérelemek izgalmas körítést csattintanak a program köré, és végre a talaj is mintázott, így extrán érezhető a figuránk sebessége. Mindezt a látványt azonban olyan rettenetes soundtrack egészíti ki, aminek mindenhez van köze, csak a klasszikus skater-kultúrához nem. Komolyan, néha a készítők mintha csak arra játszottak volna, hogy a hipszter-elektro dallamokkal csak tovább birizgálják a nehézségtől eleve kétszeresére duzzadt dühmirigyünket.

Az egyszerű, néhol már-már primitív mechanika ellenére a nehézség és a kihívás tényleg emberes (kár, hogy a flow élményhez tényleg csak hosszas tanulóút során jutunk el), valamint a játék tartalmára sem lehet panaszunk, ha hárdkór szemüveggel vizsgáljuk a cuccot. Multiplayer is van, azaz lesz: később, ingyenes patch formájában fog megérkezni a többszereplős játékmód.

Sokan imádják, rengeteg embert megragad az egyedi stílusa, és mi sem szégyelljük, hogy az alapelemeiről csak jót tudunk mondani. A sokat fejlődött prezentációval kiegészülve megkapó élmény tud lenni az OlliOlli2, azonban továbbra sem érezzük szerencsésnek a játékmechanikai elemek furcsa kombinációját. Úgy tűnik azonban, hogy a sorozat egy esetleges harmadik részre sem fog igazán sokat változni... Lehet csak nekünk mások az igényeink?

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

Érdekel a TimeSplitters 2 modern konzolokon?

A mai naptól megpróbálhatod végigjátszani - "csak" a Homefront: The Revolution kell hozzá!

2 órája

Optimus Prime feláll, a szájak tátva maradnak

A Hasbro következő nagy dobása megdobbantotta a geek szívünket.

6 órája
9

A Resident Evil Village térképétől te is lehidalsz

Mesebeli ábrázolásban éled fel a Falu és környéke a Resident Evil VIII legutóbbi screenshotján!

6 órája
2

Epic Games Store: információ-morzsák

Hány regisztrált és aktív felhasználója van? Hol érhető el? Mennyi játék található meg rajta. Na és a lényeg: mennyire nyereséges mindez?

7 órája
7

Sonic Colors Remastered?

Szivárogni kezdett a kék sündisznó bő tíz évvel ezelőtti kalandjának felújítása. Te még emlékszel arra, amikor először láttál wispet?

8 órája
4

A PlayStation csak a blockbuster címekről szól?

The Last of Us Remake készül? Soha nem lesz Days Gone 2? Jason Schreier újabb érdekes írással jelentkezett a Sony belsős stúdióinak mélyéről.

22 órája
30

Super Meat Boy Forever: a második kör

Egy bő évtized után éledt fel a húsfiú tavaly év végén. Most viszont visszatér oda, ahonnan elindult. Érkezik a PlayStation és Xbox változat.

24 órája

Say No! More

Egy igen érdekes kombinációt szállít a Studio Fizbin, Lux Games és a Thunderful triója. A Say No! More-hoz hasonlót garantáltan nem láttál még. Hogy kerül a Virtua Cop és Maurice Moss egy asztalra? így!

1 napja

Apex Legends: játékos háború, háborús játékok

Jövő héten új eventtel köszön be Mad Maggie és 5 új játékmódot is hoz magával.

1 napja

Wonder Boy: Asha in Monster World bemutató

Szűk két perces bepillantás a szörnyek harmadik dimenzióba átemelt világába. Érkezik az 1994-es epizód felújítása.

1 napja

NEO: The World Ends with You megjelenés

Tizennégy év után visszatér a Kaszás játéka Tokió utcáira egy új csapattal. Immár három dimenzióban, három platformon.

1 napja

The Fermi Paradox: narratív sci-fi stratégia PC-re

Egy fő kérdés foglalkoztja az univerzumot: hol a fenében van mindenki?

1 napja
1

Hupikék Törpikék: négy Smurfs játék készül

Hókuszpók hurkatöltőjében négy cím is be van tárazva - ebből az első még idén érkezhet.

1 napja
5

Hot Wheels Unleashed: gameplay bemutató

Bő félórás élő műsorral készült az olasz stúdió a játék gameplay leleplezésére. Információ-cunami és kellő mennyiségű gameplay érkezett!

1 napja
3

Szeptemberre csúszik a Deathloop

Még egy picit várni kell az időhurkos bérgyilkolásra.

2 napja
5

No More Heroes III: felzárkóztatás

Véget ért a No More Broadcasting 5.1 GHm műsora, hosszabb múltidézést és egy maréknyi új jelentet is kaptunk.

2 napja

Outriders

A People Can Fly csapata is kipróbálja magát a looter-shooterek műfajában, a szolgáltatás alapú modell helyett azonban egy komplett csomagot kínálva. Csatlakoztunk a pionírokhoz, hogy meglássuk, Enoch veszélyes világa vajon kincset tartogat-e.

2 napja
19

Call of the Sea: PlayStation megjelenés?

Gyanús mottóval és képrészlettel incselkedik a spanyol fejlesztőcsapat. Hamarosan lejárna az Xbox exkluzivitás?

2 napja

Resident Evil Showcase: újabb műsor!

Egy hét múlva újabb adással jelentkeznek. Friss trailer, gameplay videó és talán egyéb meglepetések várnak.

2 napja
9

Abandoned: bejelentés

PlayStation 5 exkluzív túlélő lövölde készül egy norvég stúdióban. A cél a realizmus hajszolása minden területen.

2 napja
17