The Park

mcmackoGéczy Attila2015.11.15. 13:30

Funcom? - Volt néhány szép sikerük! Az oslói csapatnak köszönhetjük például a Longest Journey-t, a Dreamfallt, az Age of Conant, de a The Secret World is érdekes színfoltként maradt meg az MMO rajongók emlékében. Új játékuk, a The Park, a mostanában divatos, történetmesélős FPS kalandozást próbálja meg saját megközelítésből értelmezni. A program születése sem mindennapi: pár fős csapat dolgozott a Funcomnál az Unreal 4 technológia házasításán, ebből formálódott a Park első koncepciós vázlata, amire a vezetőség rákapott, az alapszintű játéktervből pedig egy rövid, de tömör kis horror-kaland kerekedett.

Mint azt a többi hasonszőrű játéknál (Rapture, Ethan Carter) már megszokhattuk, a Parkban sem kell akciózni, életünket közvetlenül nem fenyegeti semmi, csak kirándulnunk kell, a részletekből pedig akárcsak egy kirakósnál, ki kell logikáznunk a Nagy Képet. Nos, a Park meglehetősen nyomasztó alaptörténettel bír, a puzzle első darabkáiból pedig csak annyit rakunk össze, hogy hősnőnk (Lorraine) meglehetősen gyérül teljesít anyukaszerepben. Aztán hogy a Park rejtélyes mivolta miként épül bele a sztoriba, valamint főszereplőnk múltja és a gyerkőc eltűnése hogyan függnek össze a többi részlettel… Nos ahogy fentebb is írtam, ezen szálak kibogozása már a játékos feladata lesz. A forgatókönyvírók amúgy sem rágnak a szánkba mindent, de a finálé során azért szépen összeállnak majd az apró pszicho-szilánkok.

A Park mechanikája egyébként szinte semmi extra újdonságot nem tartogat. Mászkálunk a vidámparkban egy jól kitalált bejárási sorrend szerint (némi flexibilitás azért van a sorrendiségben), és a különböző attrakciókra felhuppanva Lorrainnel meglehetősen furcsa élményeket élhetünk át. Ezek legtöbbször a sötét múltra utaló hallucinációk és képzelgések lesznek, így mindig van lehetőség a fejlesztők számára, hogy elsüssenek egy kis pszichológiai jellegű okoskodást, vagy a játékosra küldjenek egy „jumpscare” ijesztést.

Funcomék játéka eleve imádja azokat a szituációkat, amikor hirtelen kell rápirítani szerencsétlen hősnőnkre, de nem csak ezen van a hangsúly. Ha elakadnánk Lorraine kiáltással hívja az elcsatangolt gyerkőcöt, a képernyő pedig ilyenkor gömbhullám-szerűen torzul abba az irányba, ahol érdekességek várnak ránk. Az attrakciók végére érve a szellemkastély vár minket, ahol a szépen fokozatosan adagolt feszültségkeltés, és a finálé P.T.-szerű pokoljárása átértelmezi az addigi élményeket. Sajnos a játék ezzel szemben túl hamar véget ér, bő kilencven perc alatt majdnem mindent láthat az ember. Mire az összes Steam-acsit kiszedjük a játékból sem fog két óránál magasabb értéket mutatni a játékidőt jelző mutató, ez pedig egy 12 Eurós program esetében azért nem túl szerencsés tényező. A játék egyik fő problémája tehát, hogy ár-érték arányban nagyon gyengén muzsikál - egyszeri élmény révén a Park nem igazán érne többet egy mozijegy áránál.

Az Unreal 4 technológiának köszönhetően az esetek javában viszont remekül fest a horrormese, a látvány letisztult, a helyszínek mívesen kidolgozottak, de épp ezért furcsa hogy néhány sarkot kicsit túlságosan is egyszerű formákkal intéztek el a környezetért felelős grafikusok. Mint ahogy az is furcsa, hogy a stílus képviselői nem tudnak szabadulni a lovecrafti utalásoktól. Oké, imádjuk a Chtulhu-Mítoszt, tudjuk, hogy a Secret World is szegről-végről kapcsolódik a mondakörhöz, de a Park már a sokadik hasonszőrű játék a sorban, amely direkt utalásokkal próbálja a nörd közönségét megnyerni.

Összefoglalva: a Park egy narratív kalandjáték, abból is az a fajta, ahol a játékosított szakaszok teljesen háttérbe húzódnak, hogy egy több rétegű sztorit hámozhassunk le a környezetről. A nyomasztó, horrorisztikus hangulattal nincs baj, a látvány is adja magát, mindössze az a program legnagyobb problémája, hogy túlságosan sok újat nem mutat, ráadásul ár/érték arányban is borzasztóan sovány tápértéket képvisel. Kár érte, mert a műfaj jelenleg boncolgatott formátumában, azaz a rapid módon, egy-másfél óra alatt lezavart mese keretében is bőven lenne potenciál. Csak ehhez a megfelelő piaci értéket is ki kellene találni, vagy követni kellene az epizodikus játékoknál tapasztalt árazási stratégiát.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon, vagy buymeacoffee platformon!

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

Borzongás az északi mesevilágban: ez a Bramble: The Mountain King

Szederág-meseország félelmetesebb mint gondolnád.

37 perce

Rockbandát alapíthatsz az AudioClash: Battle of the Bands játékban

Aki Guitar Hero vagy Rock Band utózmányra tippel, az árnyékra vetődik.

44 perce

Új, filmszerű előzetesen a Sherlock Holmes: Episode One

A szerkesztőségben korábban is kedveltük a Sherlock Holmes játékokat, de a mostani rész (a videó szerint is) minden téren rátesz egy lapáttal a korábbi epizódokra.

47 perce

Square Enix E3 2021 Press Conference

Bemutatkozik az Eidos Montreal új játéka, de a Team Ninja Final Fantasy-ját is színpadra várjuk.

1 órája
1

Xbox és Bethesda Games Showcase

1 órája
5

Megelevenednek az Inkulinati kódex lapjai

A játékprogram, ami egy középkori kódex lapjaira álmodja a stratégiai játékmenetét

1 órája

IGN Expo összefoglaló

Az IGN Expoját se hagyjátok ki, ahol két órán keresztül szerepeltek további nagy megjelenések.

6 órája

Fekete-fehér szamurájdrámát kínál a Trek to Yomi

Kurosawa munkásságát idézi a következő szamurájtörténet!

6 órája
3

Újrahangszerelt leckékkel jön a Rocksmith+

A Ubisoft igazi ráadással készül a Rocksmith felturbózott változatával.

16 órája

Devolver MaxPass+

Az austini székhelyű kiadó idén is őrült konferencia-szatírával színesítette a nagy bejelentések időszakát. Na meg számos minőségi indie leleplezéssel!

16 órája
6

Bemutatkozott az Avatar: Frontiers of Pandora

Megkaptuk az első látnivalót a Ubisoftnál készülő Cameron-mozi adaptációjából.

16 órája
8

Földöntúli élménnyel készül a Mario + Rabbids Sparks of Hope

A korábbi szivárgás után alaposan részletezték Mario és a nyulak második kalandját.

16 órája
2

Minden gonosszal megkent csomaggal készül a Far Cry 6

A széria összes ikonikus ellenlábasa tiszteletét teszi az októberben érkező epizódban.

17 órája
1

Űrbéli fenyegetéssel küzdenek a Rainbow Six Extraction ügynökei

Az első bejelentés óta jelentősen átalakult a kooperatív Rainbow Six játék. Például új címet kapott.

17 órája
2

Ezt kínálja a Devolver MaxPass+

Kétségbeesetten vizsgáltuk az egykor fényes E3 időszak alkonyát. De a kis kiadó ismét készen áll megmenteni a világot!

18 órája
10

Ubisoft Forward

Az E3 rendezvénysorozatához csatlakozik újra a Ubisoft, természetesen ismét egy digitális műsorral készülve. Gyere és nézd velünk 21:00 órától!

20 órája
45

Konzolokra költözik a BPM: Bullets Per Minute

A Doom ihlette belső nézetű lövöldözős játék nem csupán aláfestésnek használja a gitárszólókat. Itt mindent ritmusra kell csinálnod!

21 órája
1

A Sable trailer és a japán reggeli

A Japanese Breakfast bájos énekesnőjének hangjára mozdul meg újra a Shedworks régóta készülő narratív kalandja. Szeptemberben indulunk!

21 órája

A Serial Cleaners kikacsint a Fargo rajongókra

A 2017-ben megjelent remek első rész ‘70-es éveiből az 1990-es időszakra ugrunk. Négy karakterrel. Négy perspektívából. Négy játékstílusban. De stílussal!

21 órája

Lopakodik felénk az Aragami 2

Három fős kooperatív kampány. Még több eszköz. Még több lehetőség. Szeptemberben érkezik a Tenchu játékmenetét idéző indie folytatása.

21 órája