Eagle Flight

WarhawkLusztig Zsolt2016.11.02. 09:00

2016 a VR éve! Vagy… legalábbis bizonyos szempontokból. Hogy mennyire lett és lesz meghatározó, az továbbra is olyan kérdés, melynek válaszát vérmérséklettől, rajongási foktól (és egyeseknél valószínűleg az ingyenjáték-áramszámla ráta aktuális szintjétől) függően lehet megválaszolni, de az megmásíthatatlan tény, hogy legalább megjelentek és megvásárolhatóak az első eszközök. Sőt, nem csak megjelentek, de látszólag olyan mennyiségű vásárlót értek el (vagy olyan jól elhitették, hogy el fogják érni), hogy lassan azok is bepróbálkoznak egy-egy játékkal, akiknél a lelkesedést rég leváltotta a jéghideg üzleti érzék: igen, a nagy kiadókra gondolok. Közülük is az Ubisoft tűnik a legbátrabbnak, akiknél négy, a virtuális valóságot kihasználó játékon dolgoznak / dolgoztak, ezek közül az első fecske meg is érkezett, ő lenne az Eagle Flight.

Pontosabban nem is fecske, hanem sas, mivel a cím tökéletesen leírja a játék lényegét: egy sasmadár tollai közé bújva lehet majd repkednünk benne. Persze nem is az Ubisoftról beszélnénk, ha ezt nem egy sandbox játék keretei között tehetnénk, rakás összegyűjthető biszbasz közepette, több tucatnyi küldetésen keresztül. Az Eagle Flight Párizsban játszódik az emberek uralma után valamennyivel. Hogy az eredeti lakosok hova tűntek arról nincs információ, azonban kellően régen leléptek ahhoz, hogy buja növényzet fedje be a várost és látszólag az állatkert kapuját is nyitva hagyták, mert mással nem igazán lehet magyarázni a zebrák és egyéb egzotikus állatok jelenlétét a városban. Mi egy újszülött sasként kezdünk és fokozatosan tanuljuk meg azokat a dolgokat, melyeket ezeknek az állatoknak tudniuk kell, mindegyiket egy-egy újabb küldetés keretein belül.

És ezzel el is érkeztünk az Eagle Flight legnagyobb problémájához, ahhoz, amit az ornitológusok már jó ideje tudnak: a sasok összességében eléggé unalmas állatok, nem csinálnak túl sok mindent. Ez pedig hűen tükröződik a játékban is, szerintem egy kezemen meg tudom számolni a feladatok fajtáit és abban se vagyok biztos, hogy minden ujjamat használnom kellene. Van egy „repülj végig ezen az útvonalon időre” típus, aztán ennek gyűrűkkel súlyosbított változata, illetve néhány olyan, ahol harcolnunk kell. Ez az a pont, ahol kicsit elengedjük a biológia kantárát, sasunk ugyanis gyilkos sikolyt tud „kilőni”, amivel szét tudja pukkantani az ellenséges madarakat. (Ez egyébként akár meg is magyarázza az emberek hiányát - én se élnék olyan helyen, ahol rám kiált egy madár és lufiként szétdurranok…) A feladatok majdnem mindegyike időre megy, minél gyorsabbak vagyunk, annál többet kapunk meg a maximálisan elérhető három csillagból. A több csillag több pályához enged hozzáférni, ahol még több csillagot szedhetünk össze és így tovább. Nem a legizgalmasabb rendszer, az biztos. Ha pedig unjuk a feladatokat, akkor elindulhatunk tollakat vagy halakat összeszedni a városban, aminek túl sok haszna nincs, de Ubisoft sandbox játék ugye nem létezhet haszontalan összeszedhető bigyó nélkül.

Éppen ezért nem is maga a „sztori”, vagy a feladatok azok, melyek itt valamit is érnek, hanem az az élmény, hogy szabadon repülhetjük körbe Párizs összezsugorított mását. Nyilván nem feltétlen kell itt keresni egy Assassin's Creed részletességét, az Eagle Flight egy egyszerűbb, de stílusos látványvilággal operál, amit határozottan kellemes élmény „bejárni”. Ügyes ötlet, hogy nagyon sok épület és tereptárgy (elhagyatott autók, felborult metrókocsik és így tovább) nem csak díszként vannak jelent, de az ügyesebbek akár be-, illetve keresztül is repülhetnek rajtuk. A repülés önmaga egyébként érdekes módon van megoldva, szerencsére nem kell a kezünkkel csapkodnunk (mint mondjuk a Birdly-ben), viszont az „arra mész amerre nézel” módszert lecserélték arra, hogy arra kanyarodunk, amerre döntjük a fejünket. Ez elsőre eléggé szokatlan, hiszen lehet, hogy a madarak így működnek, de az embereknél az elsődleges ösztön az, hogy arra fordulsz, amerre elindulsz, de viszonylag hamar meg lehet tanulni, utána pedig már olyan ösztönösen bólogatunk, mint helikopteres tóni, mikor a mágikusan növekvő házáról kérdezik.

Ha pedig a sztori mód és a szabad repülés nem lenne elég, a játékban egy viszonylag egyszerű multiplayer lehetőség is helyet kapott, kétszer három madár játszhat egy Capture the Flag-hez hasonló játékot. Érdekes módon talán ez a játék legerősebb pontja, a méretes pálya és a teljes, háromszázhatvan fokos szabadság nagyon jót tesz neki és tényleg izgalmas pillanatokat lehet átélni benne. Nem mondom, hogy az év többszereplős játéka lesz, de viszonylag működőképes ez a játékmód, ideig-óráig erejéig el lehet vele szórakozni.

Mely egyébként az Eagle Flight-ra összességében is igaz. A repülés alapvetően nagyszerű élmény, miután berögzül az irányítás egészen látványos manővereket tudunk végrehajtani. Viszont előbb-utóbb beüt a szokásos sandbox-betegség, egyszerűen nem köt le eléggé, hogy most a Louvre helyett a Notre Dame környékén kell időre repülnünk. Ha első szárnypróbálgatásnak szánta az Ubisoft a játékot az új eszközök világában, akkor igazából nem lehet okunk a panaszra - később azonban ennél sokkal több kell majd a sikerhez.

@youtube @youtube

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon, vagy buymeacoffee platformon!

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

Xbox és Bethesda Games Showcase

13 perce

Megelevenednek az Inkulinati kódex lapjai

A játékprogram, ami egy középkori kódex lapjaira álmodja a stratégiai játékmenetét

15 perce

IGN Expo összefoglaló

Az IGN Expoját se hagyjátok ki, ahol két órán keresztül szerepeltek további nagy megjelenések.

4 órája

Fekete-fehér szamurájdrámát kínál a Trek to Yomi

Kurosawa munkásságát idézi a következő szamurájtörténet!

4 órája
3

Újrahangszerelt leckékkel jön a Rocksmith+

A Ubisoft igazi ráadással készül a Rocksmith felturbózott változatával.

15 órája

Devolver MaxPass+

Az austini székhelyű kiadó idén is őrült konferencia-szatírával színesítette a nagy bejelentések időszakát. Na meg számos minőségi indie leleplezéssel!

15 órája
6

Bemutatkozott az Avatar: Frontiers of Pandora

Megkaptuk az első látnivalót a Ubisoftnál készülő Cameron-mozi adaptációjából.

15 órája
8

Földöntúli élménnyel készül a Mario + Rabbids Sparks of Hope

A korábbi szivárgás után alaposan részletezték Mario és a nyulak második kalandját.

15 órája
2

Minden gonosszal megkent csomaggal készül a Far Cry 6

A széria összes ikonikus ellenlábasa tiszteletét teszi az októberben érkező epizódban.

15 órája
1

Űrbéli fenyegetéssel küzdenek a Rainbow Six Extraction ügynökei

Az első bejelentés óta jelentősen átalakult a kooperatív Rainbow Six játék. Például új címet kapott.

15 órája
2

Ezt kínálja a Devolver MaxPass+

Kétségbeesetten vizsgáltuk az egykor fényes E3 időszak alkonyát. De a kis kiadó ismét készen áll megmenteni a világot!

16 órája
10

Ubisoft Forward

Az E3 rendezvénysorozatához csatlakozik újra a Ubisoft, természetesen ismét egy digitális műsorral készülve. Gyere és nézd velünk 21:00 órától!

18 órája
45

Konzolokra költözik a BPM: Bullets Per Minute

A Doom ihlette belső nézetű lövöldözős játék nem csupán aláfestésnek használja a gitárszólókat. Itt mindent ritmusra kell csinálnod!

19 órája
1

A Sable trailer és a japán reggeli

A Japanese Breakfast bájos énekesnőjének hangjára mozdul meg újra a Shedworks régóta készülő narratív kalandja. Szeptemberben indulunk!

19 órája

A Serial Cleaners kikacsint a Fargo rajongókra

A 2017-ben megjelent remek első rész ‘70-es éveiből az 1990-es időszakra ugrunk. Négy karakterrel. Négy perspektívából. Négy játékstílusban. De stílussal!

20 órája

Lopakodik felénk az Aragami 2

Három fős kooperatív kampány. Még több eszköz. Még több lehetőség. Szeptemberben érkezik a Tenchu játékmenetét idéző indie folytatása.

20 órája

Wholesome Direct 2021 nyár összefoglaló

Több mint 70 jókedvet sugárzó játékot mutattak be az év legvidámabb indie-válogatásában.

20 órája

Firegirl megmenti a rászorulókat!

A játék alcíme: Hack and Splash! Ez sok mindent elárul!

22 órája
1

Guerrilla Collective: második nap

Idén is két alkalommal jelentkezik a Media Indie Exchange által megrendezésre kerülő digitális Showcase műsor. A második nap ma 17:00 órától!

1 napja
3

EDGE #360 pontszámok

A szőrös főszereplőkkel nem tudott megbékélni a neves angol magazin, de egy-két váratlan indie gyöngyszemre azért felhívhatják a figyelmünket!

1 napja
5