Tokyo Mirage Sessions ♯FE Encore

Gamer3652020.01.15. 15:00

Érdekes dologgal rukkolt elő a Nintendo 2013 januárjában. Egy rövid Direct során felvillant a Shin Megami Tensei X Fire Emblem munkacím, majd hosszú időre a sötétben hagyták a Shin Megami Tensei rajongóit, akik már sóvárogva vártak egy újabb játékot a sorozatból. Ekkor a Fire Emblem éppen a csúcson volt az Awakeningnek hála, készült a következő 3DS rész, valamint a cipher nevű gyűjtögetős kártyajáték. Ismét eléggé felfutott név lett, pedig sok szempontból egy forrdulópont volt az Awakening projekt.

Egy valamit nem értett senki, hogy ezt a két játékot, két univerzumot milyen módon akarják összehozni. Tippek voltak, lévén a Devil Survivorök már tettek egy kirándulást a taktikai játékok irányába, de ez még óvatos próbálkozás volt, továbbra is a már megszokott Megatenes harcokat kaptuk a rácshálós taktikázással ötvözve. Végül nem ebbe az irányba ment el a végső formájához közel kerülő tesztalanyulnk, viszont az eredmény ettől függetlenül meglepően impozáns lett. Csak szegényke rossz gépre érzekett.

A Nintendo illetve a kiadók elég vehemensen ráfeküdtek, hogy megmentsék a WiiU-ra érkezett játékaikat, egy-két kivétellel eddig mind megkapta a második esélyt, hogy szélesebb közönséget is elérjen. A legtöbben éltek is vele és bár van még néhány fájdalmas hiányzó, de lassan a végére érünk (?) a WiiU portoknak. A Tokyo Mirage Sessions #FE itt a Gameren speciel méltatlanul hanyagolt cím volt (Mea culpa! - macko), ezen oknál fogva nézzétek most el nekem a hosszúra nyúlt bevezetőt.

Most, hogy letudtuk a szokásos vargabetűket, rá is térek a tesztalanyunkra.

Aki a SMT sorozat komor, világvége történetére számított, az csalódni fog. Olyan löketet kapunk viszont a japán idol kultúrából, hogy az első szakasz után szivárvány fog folyni a füleinkből is. Elég hamar beigazolódik a gyanúnk, hogy itt nem az anyasorozat, hanem a Personák, azon belül is a 4-5 harsányabb világai azok, amik dominálni fognak. Ez rossz? A rövid válasz az, hogy nem, sőt! Az egyetlen hátulütője talán az a dolognak, hogy elidegenítheti az alap SMT sorozat rajongóit, akik a fősodorbeli megoldásokat várták. Lévén a mostani cím már remake, ez már ennyi év távlatából nem akkora meglepetés, de a megjelenéskor okozott némi fejvakarást.

A harsány leírás tökéletesen illik a megjelenítésre is. Giccses (jó értelemben), vidáman túljátszott karaktereket kapunk, ahogy pedig bővül a csapat úgy mélyülnek a kötelékek. Az egész egy kicsit a Persona 4-5 social link rendszerére hajaz, de nem olyan idegörlő módon oldja meg, hogy fogat csikorgatva hozzunk döntéseket, mindig azon aggódva, hogy miből maradunk ki, illetve mi lett volna ha a másikat választjuk. A karakterek ábrázolása szép, az ellenfél dizájn hozza a szokásos Atlus szintet, a csaták pedig egy egy koncertre hajaznak a villódzó fényekkel és a táncmozdulatszerű támadásokkal. Higgyétek el, hülyén hangzik de impozáns és élvezetes lett a végeredmény.

A játékmenet ezzel szemben egy kicsit kettős lett. Egyrészt a szabad barangolások eléggé nyögvenyelősek, kicsik a terek amik között töltögetős megoldással váltunk. Úgy kell elképzelni mint a Resident Evilek szobáit, egy terület, majd töltés az ajtónál, megtöri a játék gördülékenységét és amikor ugyanez az utcán a zebránál történik, kicsit lebiggyen az ember szája. A dungeonok szintén nem a legfantáziadúsabbak. ugyanaz a folyosó-sarok kombó, más textúrával, mint a Persona 4-ben, egy kicsivel több belső fejtörővel, de a közelébe sem ér az SMT-vonal megoldásainak.

Ahol viszont igazán üt a játék az a harcrendszer, ami iszonyat összetetté válik, így simán a sorozat egyik legjobbja lesz. Aki játszott már Megaten játékkal az egyből otthon fogja magát érezni az elementális támdásokkal, buffokkal és debuffokkal operáló összecsapások alapja ugyanaz, amire rájönnek a kombózásoknilletve a később mgnyíló közös támadások. A történet felénél is tud új mechanikákkal meglepetést okozni. Jár a pacsi érte.

Hatalmas plusz pont a hangoknak és a zenének is. A zenei rész értékeléséhez nyilván fogékonynak kell lenni a stílusra, de akinek bejönnek az animék opening és ending popmuzsikái az megtalálja a számítását. Hála az égnek mostanra egyre jellemzőbb de mégis ki kell emelni, hogy (közel) teljes szinkront kapunk, aminek az élvezeti értékéből az von csak le, hogy kizárólag japánt, így egy mukkot sem értettem belőle. Emiatt anno morogtak is a nyugati kiadásnál, de nem szándékoztak úgy látszik ebbe plusz energiát fektetni, így a remasterben (remakeben?) is kénytelenek vagyunk ezzel és az angol feliratokkal beérni.

Összességében egy hatalmas feelgood játékot kapunk érdekes, izgalmas történettel, kiforrott harcrendszerrel és szemkápráztatóan színes vidám látványvilággal. A cikk végén megemlítem, hogy nem szóltam a Fire Emblem integrációjáról, ennek pedig két oka van. Egyrészt aki a Fire Emblem rajongójaként venné meg, az engedje el a Mirage-t, aminek semmi köze ahhoz a sorozathoz játékmenet tekintetében, ez egy vérbeli Megaten játék. Másrészt pedig bármilyen mélyebb leírás a játékról orbitális spoilereket hozna. Oké, benne van Tiki, de a többiről hallgatok mint a sír! Próbáljátok ki!

Shifty Fox

Megszűnik a Disintegration fejlesztőcsapata

A Halo társalkotójának stúdiója nem élte túl debütáló játékuk bukását. Öt évvel az alapítás után bezárták az irodákat.

4 perce

Turbo Kid: bejelentés

Metroidvania készül az azonos című kanadai mozifilm őrületből. Az első mozgókép kellően megalapozza a hangulatot.

19 perce

It Takes Two: együtt minden könnyebb!

Újabb mozgóképen Cody és May párterápiás kooperatív kalandja és minden képkockával csak jobban néz ki!

34 perce

Hoa: a játszható Ghibli animáció

Son Tra, a játék művészeti vezetője kísér minket végig a kézzel festett erdőben. Hét perci gameplay, fejlesztői kommentárral!

49 perce

Tomb Raider Trilogy

A Microsoft Store felületén bukkant fel a reboot trilógia egybecsomagolt változata.

20 órája
20

Heti megjelenések

Továbbra is csendesen érkeznek a tavaszi címek, nem ezen a héten kezdenek befutni a nagyágyúk.

1 napja
10

Mass Effect: Legendary Edition finomhangolások

A Bioware hamarosan megjelenő újrakiadása egyre távolabb kerül a hagyományos értelemben vett remaster kifejezéstől.

2 napja
9

Sea of Solitude: Director's Cut

Akció-kalandnak álcázott lélekbúvárkodás, amely két éve EA Originals címként jelent meg, most pedig Switchre is megérkezett. Végigcsónakáztuk a Sea of Solitude-ot.

2 napja
8

Crusader Kings 3 csaták a Mount & Blade 2-ben?

Legalábbis ezt ígéri egy mod fejlesztő a Crusader Blade nevű projekt keretein belül.

3 napja
2

Ingyenessé vált az Artifact

A Valve kártyajátéka a 2.0 helyett két ingyenes verzióval próbál új játékosokat toborozni.

3 napja
2

Így hullik a xeno az Aliens: Fireteamben

Közel fél órányi gameplay bemutató a frissen bejelentett Aliens játékból.

3 napja
21

Apex Legends: kaotikus március

A Switch porttal együtt érkezik az új event. És hoz néhány komoly változtatást is.

4 napja
1

Ghosts 'n Goblins Resurrection

Arthur, a hős lovag egy domb oldalában, fa árnyékában, egy szál piros szivecskés boxeralsóban pihengette a legutóbbi (tizenpáréves) megmérettetése fáradalmait. Azonban az ördög soha nem alszik, így ismét van apropója a démonhentelésnek.

4 napja
8

Prinny Presents NIS Classics Vol. 1 - NIS klasszikusok egy helyen

Hé, dood! Az obskúrus kedvenceket ezúttal Prinny felvezetésével hozza be újra köztudatba a japán fejlesztő/kiadó.

4 napja
4

Disgaea 6: friss tartalmak, régi hősök

A bónusz tartalmakat pedzegeti a legfrissebb videós anyag a Disgaea hatodik epizódjáról.

4 napja
1

Elite Dangerous: így fest egy Odyssey küldetés

Izgalmas tartalommal bővül az Elite Dangerous - az Odyssey PC-s alfa fázisa március 29-én indul majd.

4 napja
1

Sea of Solitude: a magány tengere Switchről is hajózható

A Quantic Dream és a berlini Jo-Mei stúdió bejelentette, hogy az eredeti változathoz képest exkluzív funkciókkal és plusz tartalmakkal kibővített Sea of Solitude: The Director’s Cut mától elérhető Nintendo-Switch-re.

4 napja

Csúszik a Guilty Gear -Strive-

Sajnos késik a manga-anime stílusú verekedős széria legújabb része.

4 napja

Rhythm Doctor

A Rhythm Doctor egyik fórumbejegyzése egyetlen mondat: „Hogy lehet, hogy a space gombot megnyomva könnyekben török ki?” és ez az egyetlen mondat tökéletesen jellemzi a játékot, mely ha nem lesz az idei év egyik indie szenzációja, akkor nincs igazság a világban.

4 napja
6

Mail Mole

Carrotland low-poly világa ma megnyitotta kapuit mindenki számára, aki egy bájos, gyors és precíz platformerre vágyik.

4 napja
2