Külön betekintést nyerhettünk a Fulqrum Publishing következő projektjébe, amely Bylina néven fut, és a szláv-mondavilág rejtelmeibe csábít bennünket egy vérmes akció-RPG formájában. Mi az a Bylina és mit tud a közép-európai mondavilágon alapuló fantasy világ?
Réges-régen, egy messzi-messzi királyságban a haláltalanokkal nézett farkasszemet Falconet, aki hősi képességek nélkül született, a sors viszont nagy dolgok véghezvitelére predesztinálta. Bogatyrként (egyfajta szláv vitézként) kell tehát a játékban majd helyt állnunk egy ismerősnek tűnő mese-univerzumban. A játékmenet alapját pedig egyfajta felfedezős-kalandozós, de sok-sok harcot is kínáló pillérsor adja, amely egészen a Diablo-ig nyúlik vissza.
Falconet életének iránya persze már az apjának hagyatékánál megpecsételődik, a bogatyr pedig több keserű megpróbáltatás között vergődik. Első ezek közül a halál: a történet elején ugyanis vitézuramat újraéleszti egy baljós lélek, akinek segítségével vissza kell szereznünk valós, régi mivoltunkat. Természetesen a második pontot maga a különös szellem jelenti, akinek tette nem volt teljesen önzéstelen, valamint ott van a távolból érkező rejtélyes fenyegetés, ami a hős egész világát fenyegeti.
Játékmenetét tekintve a Bylina egy színes-szagos euro/akció-RPG-nek ígérkezik, annak minden előnyével és hátrányával. A bemutató során láttunk masszív harcokat, patakokkal és napfénnyel megbolondított erdőt, ahol több irányba is kalandozhatott hősünk. Máskor mesebeli kazamatákban, vagy oszlop-erődítményekben járhattunk. A hátterek mélységében gyakran zajlanak a világot érintő magasabb események is, ezzel fokozva az immerziót. Az erőforrásaink pedig "staminamentesen", tehát klasszikus értelemben vett kék/piros (varázs- és életerő) energiák mentén szerveződnek. A játék látványa szépséges, bár az animációkon érződik még némi jank; valószínűleg egyébként is az atmoszféra és a szláv mesékre hajazó hangulat lesz, ami elviszi a hátán majd a kalandot. A harcot egyébként különleges támadásokkal fogjuk fűszerezni, a fejlődést pedig build-jellegű armor-setek fogják garantálni, amelyekkel Falconet elvihető marcona harcos, vagy bolondgombákkal benőtt druida irányba is.
A Bylina fejlesztése nem most kezdődött (korábban még The Epic címen mutogatták), ám a végső változat 2025-ben érkezik, PS5, Xbox Series és PC platformokra a Far Far Games fejlesztőitől.
Mit szóltok a koncepcióhoz? Jól jöhet konzolon is egy ízig-vérig európai szemlélettel készülő akció-RPG? Gyertek és beszéljük meg!