Apex Legends

ne5hVáradi Dániel2021.02.15. 16:00

A Respawn Entertainment nemrég ünnepelte az Apex Legends megjelenésének második évfordulóját, aminek kapcsán nem csak a játék létrejöttébe engedtek egy apróbb bepillantást, de néhány érdekes részletet is megosztottak Chad Grenier rendező bejegyzésében. Ennek apropóján némileg egyedi módon tekintünk mi is vissza a játék eddigi 2 évére.

TITÁNHULLÁS HELYETT

Ami egy lehetséges Titanfall játékmódnak az indult, az idővel valami teljesen mássá alakult. Grenier a már említett visszatekintésében bemutatja, hogy az Apex eredetileg egy Titanfall multiplayer módként, az úgynevezett Survivalként készült. Ez lényegében ötvözte volna a Titanfall pilóta-titán mechanikáit a battle royale-okra jellemző "csak egy maradhat" megközelítéssel. A csapat aztán különböző ötletekkel kísérletezett, melynek köszönhetően a már ismerős falon futás kikerült a mozgástárból, nagyobb fókuszt kaptak az egyes karakterek, ahogy idővel a titánoknak sem szántak már szerepet. Ez pedig többek között a játéktérre is hatással volt, mely a kezdetben jóval szellősebb, nyitottabb kialakításból elkezdett zsúfoltabbá válni, míg végül elnyerte azt a formáját, amit a 2019-es megjelenéskor láttunk.

Grenier a bejegyzést azzal zárja, hogy idén további új módokat akarnak bemutatni, melyek túlmutatnak a battle royale-on. Ennek azonban egy része már megtörtént vagy jelenleg is zajlik, ezért a továbbiakban ezekre koncentrálunk.

A TÖRTÉNET, AMIT NEM MINDENKI ISMER

Az Apex Legends nem titkoltan a Titanfall univerzum részeként létezik, kezdetben azonban ennek nem kimondottan szentelt akkora figyelmet a Respawn, mint ahova az éppen aktuális, nyolcadik szezonnal kifuttatta azt. A megjelenést követő első hónapokban fontosabb volt az, hogy az akkor már biztos képviselőkkel rendelkező battle royale műfajban valami egyedivel megvesse a lábát a játék. Így értelemszerűen a zsáner ismerős elemei, mint a Battle Pass és egyéb kozmetikai cuccok folyamatosan kerültek integrálásra, miközben a limitált játékmódokkal a kísérletezés is megkezdődött, hogy újfajta élményeket adjanak a játékosoknak.

Aztán a második szezonnal beindult egy folyamat, amiből az átlagos játékosok akár keveset is észlelhettek, a különböző eventek mellett ugyanis egyre több rejtett jel, utalás és lore elem kezdett felbukkanni a játékban. Így történhetett meg az, hogy mára az Apex egy olyan szerteágazó történeti háttérrel rendelkezik, amit akár RPG-k is megirigyelhetnek. Ennek ismeretéhez azonban az egyszerű battle royale összecsapásoknál mélyebbre kell ásnunk.

KINCS A FELSZÍN ALATT

A dolgok a negyedik szezon előtt újabb fordulatot vettek. Mint minden népszerű játék, az Apex sem kerülhette le, hogy sasszemű adatbányászok a játék minden apró új adalékára hiénaként vetődjenek rá. Ezért a Respawn elkezdte félrevezetni a játékosokkal együtt ezeket a bányászokat is, amikor a minden jel szerinti biztos belépő Revenant helyett Forge-ot kezdték el a játék legújabb karaktereként reklámozni. A trükk bevált, rövid időn belül rengeteg rajongó kezdett el elméleteket gyártani arról, mik lehetnek az ő képességei, hogyan illeszkedik majd a többi karakter közé és hasonlók. Aztán jöhetett a szezon előtti egyik Stories from the Outlands epizód, amivel ismét felkavarták az állóvizet.

A következő lépés a sokak által már korábban pedzegetett single player tartalom bevezetése volt az úgynevezett Questek formájában. Ennek első állomása az ötödik szezonnal érkező The Broken Ghost volt, ahol először kaphattunk ízelítőt abból, miként is képzeli a Respawn a szezonokon átívelő narratívát és a karakterek közti kémia állandó felkavarását. A Questek aztán az eltelt idő alatt kisebb-nagyobb változásokon mentek át, az azonban megmaradt, hogy a Respawn minden egyes új szezonnal tovább mélyíti a karakterek közötti kapcsolatot, legyen szó barátságról vagy ellenségeskedésekről.

LÁTHATATLAN KARAKTERDRÁMA

És ez az a része a játéknak, amivel az alkalmi játékosok aligha fognak szembesülni. Ugyanis ezen történések annyira egyediek és specifikusak, hogy könnyen megeshet, hogy valaki egy egész szezont lejátszik úgy, hogy ezekből semmit nem érzékel. Miért? Mert nem elég, hogy bizonyos dialógusok csak adott karakterek között játszódhatnak le, néha még az sem mindegy, a pálya melyik pontján van együtt a két adott karakter.

Hogy ez jól van-e így vagy sem, arról hosszasan lehetne értekezni. Én személy szerint azonban rendkívül örülök, hogy a Respawn veszi a fáradtságot, hogy ennyire aprólékosan felépítse a karakterek közötti kapcsolatrendszert, hogy Tom Casiello és Manny Hagopian a Questek történésein túl ezeket a nüansznyi változásokat is gondosan tervezi meg, ahogy a karaktereket megszólaltató színészek is szívvel-lélekkel mondják fel még azokat a sorokat is, amiket lehet, hogy a játékosok csak egy töredéke fog meghallani a feszült csaták közepette.

A 12. MENET UTÁN

Hogy merre megy tovább az Apex Legends? Erre nem könnyű megadni a választ, hiszen a Respawn ha mással nem is, a különböző limitált módokkal mindig valami újon kísérletezik, hogy a játék vérkeringését mozgásban tartsa. A fejlesztők korábbi nyilatkozataiból tudni lehet, hogy már a játék 12. szezonját is megtervezték, ezért attól nem kell félnünk, hogy céltalanul követnék egymást az újabb és újabb etapok.

Valamint a nemrég megjelent masszív lore könyvnek köszönhetően azt is biztosra vehetjük, hogy továbbra is számíthatunk a háttérben zajló fordulatokra. Amik nem kerülnek be a mindenki számára elérhető szezonos képregényekbe, amik miatt a karakterek közötti viszonyok tovább árnyalódnak, új barátságok vagy ellentétek jönnek létre, egy szóval a színfalak mögött továbbra is zajlani fog a legendák élete. És ez jól is van így. Mert ettől lesz a Respawn játéka több, mint egy battle royale. Számomra ez jelenti az Apex igazi értékét és ennek a 2 éves utazásnak a legjobb részét.

A fenti azonban csak egy nézőpont, de természetesen a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk. Próbáltad? Tetszik? Utálod? Ti hogyan éltétek meg a játék eddigi két évét?

Megszűnik a Disintegration fejlesztőcsapata

A Halo társalkotójának stúdiója nem élte túl debütáló játékuk bukását. Öt évvel az alapítás után bezárták az irodákat.

4 perce

Turbo Kid: bejelentés

Metroidvania készül az azonos című kanadai mozifilm őrületből. Az első mozgókép kellően megalapozza a hangulatot.

19 perce

It Takes Two: együtt minden könnyebb!

Újabb mozgóképen Cody és May párterápiás kooperatív kalandja és minden képkockával csak jobban néz ki!

34 perce

Hoa: a játszható Ghibli animáció

Son Tra, a játék művészeti vezetője kísér minket végig a kézzel festett erdőben. Hét perci gameplay, fejlesztői kommentárral!

49 perce

Tomb Raider Trilogy

A Microsoft Store felületén bukkant fel a reboot trilógia egybecsomagolt változata.

20 órája
20

Heti megjelenések

Továbbra is csendesen érkeznek a tavaszi címek, nem ezen a héten kezdenek befutni a nagyágyúk.

1 napja
10

Mass Effect: Legendary Edition finomhangolások

A Bioware hamarosan megjelenő újrakiadása egyre távolabb kerül a hagyományos értelemben vett remaster kifejezéstől.

2 napja
9

Sea of Solitude: Director's Cut

Akció-kalandnak álcázott lélekbúvárkodás, amely két éve EA Originals címként jelent meg, most pedig Switchre is megérkezett. Végigcsónakáztuk a Sea of Solitude-ot.

2 napja
8

Crusader Kings 3 csaták a Mount & Blade 2-ben?

Legalábbis ezt ígéri egy mod fejlesztő a Crusader Blade nevű projekt keretein belül.

3 napja
2

Ingyenessé vált az Artifact

A Valve kártyajátéka a 2.0 helyett két ingyenes verzióval próbál új játékosokat toborozni.

3 napja
2

Így hullik a xeno az Aliens: Fireteamben

Közel fél órányi gameplay bemutató a frissen bejelentett Aliens játékból.

3 napja
21

Apex Legends: kaotikus március

A Switch porttal együtt érkezik az új event. És hoz néhány komoly változtatást is.

4 napja
1

Ghosts 'n Goblins Resurrection

Arthur, a hős lovag egy domb oldalában, fa árnyékában, egy szál piros szivecskés boxeralsóban pihengette a legutóbbi (tizenpáréves) megmérettetése fáradalmait. Azonban az ördög soha nem alszik, így ismét van apropója a démonhentelésnek.

4 napja
8

Prinny Presents NIS Classics Vol. 1 - NIS klasszikusok egy helyen

Hé, dood! Az obskúrus kedvenceket ezúttal Prinny felvezetésével hozza be újra köztudatba a japán fejlesztő/kiadó.

4 napja
4

Disgaea 6: friss tartalmak, régi hősök

A bónusz tartalmakat pedzegeti a legfrissebb videós anyag a Disgaea hatodik epizódjáról.

4 napja
1

Elite Dangerous: így fest egy Odyssey küldetés

Izgalmas tartalommal bővül az Elite Dangerous - az Odyssey PC-s alfa fázisa március 29-én indul majd.

4 napja
1

Sea of Solitude: a magány tengere Switchről is hajózható

A Quantic Dream és a berlini Jo-Mei stúdió bejelentette, hogy az eredeti változathoz képest exkluzív funkciókkal és plusz tartalmakkal kibővített Sea of Solitude: The Director’s Cut mától elérhető Nintendo-Switch-re.

4 napja

Csúszik a Guilty Gear -Strive-

Sajnos késik a manga-anime stílusú verekedős széria legújabb része.

4 napja

Rhythm Doctor

A Rhythm Doctor egyik fórumbejegyzése egyetlen mondat: „Hogy lehet, hogy a space gombot megnyomva könnyekben török ki?” és ez az egyetlen mondat tökéletesen jellemzi a játékot, mely ha nem lesz az idei év egyik indie szenzációja, akkor nincs igazság a világban.

4 napja
6

Mail Mole

Carrotland low-poly világa ma megnyitotta kapuit mindenki számára, aki egy bájos, gyors és precíz platformerre vágyik.

4 napja
2