Szeretjük a mechákat, szeretjük a kaidzsukat is, így magától értetődő lehet, hogy szeretjük az Override-ot is, amely sorozattá válva a második epizódnál tart jelenleg. Tesztlaborba vittük a lelkes folytatást.
A Modus brazil csapatának köszönhetően újra eljönnek a giga-robotok, hogy a városban, űrbánya felszínén, vagy épp a nyaralóközpont idilli forgatagában szétcsapjanak egymás között. Az Override alapvetően jópofa cucc volt, de az ötletek sajnos nem mutattak túl a középszeren. Mi több, nekem sok esetben az ilyen játékoknál jön elő egy olyan sanda érzetem, hogy a relatíve könnyed Unreal motor kezelésnek köszönhetően olyanok is nagyobb ívű játékot akarnak készíteni, akiknek lenne még mit tanulniuk. Nos, az Override folytatása megtesz mindent azért, hogy elmondhassa a fejlesztő - itt bizony minden téren volt akarat és tudatosság a továbblépésre.
És valóban! Kezdjük is a pozitívumokkal! Az Override 2: Super Mech League egy hihetetlenül ötletes és vibráns karaktercsapatot tesz le elénk. A huszonegy karakter mögött komolyan átgondolt mozgáskészlet, design és poénparádé áll össze az ember szeme előtt. Tényleg van itt minden a Gundam-kópiától kezdve a Rise of the Robots/One Must Fall-érát parodizáló karakteren át a rágógumi-automatáig. A hősök speckói és támadásai jópofák, ráadásul eltart egy darabig, míg mindet kiismeri a játékos. A grafika is egész korrekt - némelyik pálya szemkápráztatóan jól fest, az animációk pedig hozzák a karakterekhez illő stílust. Ráadásul a készítők jól érezték, hogy a Power Stone formula erősítésével az Override is jól fog járni. A pályák fókuszáltabbak, interaktívak, a felvehető power-upok között pedig olyanokat is találhatunk, mint a rakétavető, vagy a közeli paffokat kiosztó méretes serpenyő! Nesze neked slapstick humor!
Sajnos ezekre a jókra pont ugyanennyi negatívumot is össze tudunk szedni. A pályák számossga alacsony, méretük pl. négyfős bunyóra már sokszor szűk, ezáltal sokszor kaotikussá válik a cséphadarás. Sajnos az egyedi játékmenet mellé most sem sikerült érdemi kampányt összehozni, és a profizmus hiánya olyan apróságokon is tetten érhető, mint a béna nyerőképernyő, ahol még csak egy győzelmi pózt sem látunk: béna fade out, és jönnek a statisztikák. A sztori módot felváltotta egy ligákban menetelő, véletlenszerű harcokat kínáló kampány, ahol a cél a különböző játékmódokat tömbösítő ligák meghódítása egy képzeletbeli ranglétrán. Sajnos ezek a játékmódok sem elég változatosak, sem elég motivációt nem tudnak kínálni. A kaidzsuk elleni harcok továbbfejlesztése helyett unalmas horda-szerű arénaharcokat kapunk. Sajnos a buta AI ellen nem túl nagy kunszt fellépni - a matchmaking pedig hiába épül be akár a kampányba is, ha senki, de az ég egy adta világon senki nincs az online térben...
Talán ezen segíthet majd egy Game Pass vagy egy PS+ integráció - ez lehet a menekülőútja az Override 2-nek. Mert az alapok amúgy tényleg ki vannak találva. Kíváncsi lennék, hogy egy házibuliban mit tudna produkálni a játék, vagy hogy online négyen milyen lehet becsiccsentett haverokkal a robobunyó. Az Override 2 nem menthetetlen, de jelenlegi formájában nehezen ajánlható fenntartások nélkül. Igazi ördögi kör ez - csapatosan játszva egész buli lenne a játék, de ha alapvetően nem elég kiemelkedő címről beszélünk, akkor F2P vagy Game Pass modellek nélkül nem fognak megtelni a szerverek.