[Teszt] The Witcher 2: Enhanced Edition

The Witcher 2: Enhanced Edition

Oldern2012.04.24. 19:45

Az elmúlt egy évben gyakran szembesülhettünk olyan helyzetekkel, amikor valamelyik kiadó felbőszítette a játékosokat, legyen szó itt a lemezen lévő DLC-kről, az elődhöz képest jóval gyengébb folytatásokról, teljesen átalakított rendszerekről, vagy valami hihetetlen mértékű csúszásról. Mégis, akármerre nézzünk is, a pozitív példák mindig megtalálhatóak a horizonton.

A CD Projekt Red által készített The Witcher 2 pontosan ilyen pozitív példa volt, minden szempontból: a pc-s verzió nem csak a játék konkrét minőségével emelkedett ki, de a rendszeresen érkező patchek, a DRM eltávolítása, és a játékhoz érkező későbbi tartalmak is garantálták, hogy a Witcher 2 megvásárlásával egy olyan gyakorlatot is támogatunk, amit szinte minden játékos örömmel fogad. Ez a teljes mértékben pozitív jelenség az Xbox 360-as verzió bejelentésével és múlt heti megjelenésével együtt ért el a csúcspontra: a fejlesztőknek sikerült úgy áthoznia a játékot egy második platformra, hogy tényleg SENKIT nem sértettek meg: a konzolos verzió a lehető legjobb minőségűre sikerült, a tartalmi bővítések bekerültek a pc-s változatba is - méghozzá ingyen, és az eltelt időszak semmit nem változtatott azon, hogy mennyire minőségi, komplex és szerethető játékról is van szó.

A The Witcher 2 egy igazán jellegzetes, abszolút egyedi stílusú akció-szerepjáték, amiben egy központi témát járunk körbe térben, időben, és különböző nézőpontokban (attól függően, hogy milyen döntéseket hozunk, és hogy mit gondolunk a játékban megismert konfliktusokról), miközben a legendás Witcher, Ríviai Geralt bőrébe bújva harcolunk, szeretkezünk, menekülünk, vadászunk és kalandozunk - nem feltétlenül mindig ebben a sorrendben. A játék nem kalauzolja végig egy kötött sínen a játékosokat, a történet helyszíne pedig elég gyakran váltakozik ahhoz, hogy ne érezzük magunkat bezárva sem - de ennek ellenére a Witcher 2 kifejezetten távol áll a teljesen nyitott, sandbox jellegű kalandoktól is. Ennek oka világos: a történetben mindig van egy lágyabb nyomás, egy következő fordulópont, egy következő esemény - nem igazán venné ki jól magát, ha csak úgy elkóborolnánk egy-egy komolyabb csata előtt, csak mert megláttunk egy sárkányt a távolban.

A The Witcher 2 legfontosabb jellegzetessége az, hogy igen nagy hangsúlyt fektet a harcokra: Geralt az alkímia, a Witcherekre jellemző különleges varázslatok és a mesteri kardforgatás szentháromságát használja fel az ellenfelek ellen, a hatékonysága pedig tényleg csak rajtunk és felszerelésünkön múlik - amint megtanuljuk, hogy hogyan kell helyezkedni, mely ellenfeleket kell elsőként eltenni láb alól, és hogy milyen kombinációk a leghatékonyabbak bizonyos ellenfelek ellen, egyre magabiztosabbá válunk - a játék pedig külön Aréna játékmódot is kínál azoknak, akik szeretnének sallangmentesen, adott esetben tényleg kőkemény kihívással bíró nehézségi fokon harcolni, harcolni és harcolni: a Witcher 2-nek semmi szégyenkeznivalója nincs, még az ebben a műfajban legösszetettebbnek számító Dark Souls-al is felveszi a versenyt a legtöbb fronton, még ha itt nem is annyira súlyosak az egyes mozdulatok.

Tekintve, hogy a The Witcher 2 képes volt komplexebb grafikus opcióival térdre kényszeríteni a legerősebb pc-s konfigurációkat is, az egyik legnagyobb kérdőjel az Xbox 360-as verzió megjelenésekor az volt, hogy vajon sikerül-e jól átültetni a játékot a már több, mint hét éves konzolra? A válasz: bizony, sikerült, méghozzá nem is akárhogyan. A CD Projekt Red fejlesztőcsapata szinte a nulláról húzta fel újra a motort, ami a játék alatt duruzsol, hogy minél hatékonyabban használhassa ki az Xbox 360 képességeit, az eredmény pedig valóban a konzolos játékok egyik legszebbje lett - és a vártnál jóval kevesebb kompromisszumot kellett kötni a portolás során. Néhány dolgot érdemes már most leszögezni: a Witcher 2 PC-s verziója a maximális beállításokkal továbbra is köröket ver bármelyik konzolon lévő játékra - csodát tehát nem szabad várni a játéktól. A legnagyobb kompromisszumokat egyértelműen a textúra-felbontás frontján kötötték: gyakran jóval mosottabb textúrákkal találkozhatunk, mint akár egy közepes pc-s beállítás esetében is, ennek oka azonban roppant egyszerű: az 512mb memória korlátait egy ilyen jellegű játéknál korán el lehet érni.

Az árnyékok is egyszerűbbek, primitívebbek lettek, és persze a speciális effektek is kevésbé látványosabbak - a pc-s verzióban meglévő luxus-opciókról pedig érdemes már most lemondani. Érdekes módon azonban maga az összkép mégis első osztályú maradt, hiszen a karaktermodellek, a jó környezetábrázolás, a remek animációk, az összetett helyszínek és a jó fény-árnyék hatások összessége alaposan kihasználja az Xbox 360-ban rejlő tartalékokat. Hogy összegezzem a leírtakat, a magam részéről úgy érzem, hogy a The Witcher 2 Xbox 360-as verziója valóban egy konzolos grafikai csúcsot képvisel, mégis, ha találkoztunk már a pc-s verzióval, akkor valamelyest súlytalanabbnak, erőtlenebbnek tűnik az egész - ez az érzés azonban csak az első néhány órában marad az emberrel, utána, amint megszoktuk az összképet, szépen távozik.

Ha van, ahol nem kellett kompromisszumokat kötni, az az irányítás mezeje: az Xbox 360-as kontrollerre optimizált irányítás nem egyszerű portja annak a funkciónak, ami a pc-s verzióban is benne volt (hiszen ott is lehetett használni a 360-as joyt) - hanem egy egyértelmű továbbfejlesztése. A menükben való kotorászás jóval kényelmesebb (bár még így is hagy némi kívánnivalót maga után), a varázslatok/meditáció/szintlépés funkciója pedig egyszerűbben, szabadabban érhető el az új irányítás mellett: a jelenlegi felosztás alapján nehéz lenne elképzelni, hogy ezt a játékot eredetileg nem is konzolra tervezték.

Tartalmi szempontból is kibővült a játék, ami leginkább új karakterekben, néhány új helyszínben, ezekkel párhuzamosan pedig újabb mellékküldetésekben nyilvánul meg. A Witcher 2-nek, nyitott világ ide vagy oda, ezen a fronton eddig sem volt oka szégyenkezésre: a különböző befejezések és a tényleg szép számú mellékküldetés miatt minden fő fejezetben el lehetett tölteni annyi plusz időt, hogy a kaland könnyedén 50-60 órára tornyosuljon - és akkor még nem is beszéltem a legmagasabb nehézségi fokozatokon való végigjátszásról vagy az arénáról. A konzolos verzió - és ezzel párhuzamosan a pc-s játékosoknak ingyenesen továbbított Enhanced Edition bővítés - tehát tartalmi szempontból abszolút egy teljesebb, feszesebb, adott esetben még tovább tartó Witcher 2 élményt nyújt majd - ez pedig még 2012-ben is első osztályú szórakozást jelent.

A The Witcher 2: Enhanced Edition egy nagyszerű verziója a tavaly megjelent pc-s klasszikusnak: az alapjáték még mindig ütős, izgalmas, felnőtt történettel bír, egészen elképesztő megvalósítás mellett - a konzolos verzió pedig a várható grafikai kompromisszumok ellenére is alapos ráncfelvarráson esett át annak érdekében, hogy a játék a 2012-es színvonalat szinte maradéktalanul tartani tudja. A The Witcher 2-nek még mindig nincs igazi riválisa: amit csinál, nagyon jól csinálja, ál-moralizálás, túlzottan szabad bóklászások nélkül kínál első osztályú kaszabolást, izgalmas sztorit is egy valóban emlékezetes kalandot. Mindenkinek csak ajánlani tudjuk - főleg úgy, hogy a játék magyar feliratot is tartalmaz.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

12 órája
9

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==