Folytatódik, és még legalább egy évig folytatódni is fog a Nagy Metal Gear Soild 4 Kirakós Játék. Kojima nyilatkozik egyet, a rajongók felpörögnek, és mehet a találgatás. Friss puzzle-darabkákat tálalunk fel, a teljes képet előreláthatóan 2007 végén fogjuk megismerni...
Kojima továbbra sem nyilatkozik a TGS trailer végén látható “fiatal Snake”-ről, ennyit elárult viszont, hogy a Snake által a nyaki ütőérbe lőtt injekciók nagyon fontos (élet - halál) szerepet kapnak a játékban.
A fegyverek döntő többsége erősen modifikálható lesz. Gránátvető, távcső, lézercélzóka és lámpa szerelhető a fegyverekre - és ez még csak a kezdet, Kojima szerint “meglepően sok” kiegészítő található a játékban. A valódi harceszközökön kívül találkozhatunk még (létező) kísérleti fegyverekkel és a fejlesztőcsapat által kiagyalt eszközökkel is.
Snake álcaruhája klassz eszköz, de vannak korlátai: csak a színét és külső anyag-jellemzőit képes megváltozatni, a méretét viszont nem - a falba olvadás menni fog, de szentjánosbogárrá senki sem fog tudni átlényegülni...
Kojima ismét megerősítette, hogy Raiden NEM lesz játszható karakter. Miért? “Nem akarok még egyszer az MGS2-ben már bejárt útra lépni” - mondja Kojima-san.
Konkrét elképzeléseik vannak arról, hogy az MGS4 milyen formában működjön majd együtt a PSP-s Metal Gear Solid: Portable Ops-al - de természetesen nem árulják még el őket...
Fontos szerepet kap az ellenfelek lelkiállapota: ha sikerül rájuk ijesztenünk, előnybe kerülünk - a megrettent katonák rövidebb ideig, és kevésbé alaposan kutatnak majd utánunk.
A szövetségekről: mint ahogy arról már korábban is szó volt, több oldalon is harcolhatunk, sőt, akár mindkét háborúzó féllel is szövetséget köthetünk egyszerre. A szövetségeket gyakran nem az előzetes megfontolás, hanem a kényszerűség szüli majd. Példa: egy olyan harcban, ahol az egyik fél harckocsit dob be a csatába, ésszerű lesz az ő oldalukra állni - így ugyanis jelentősen megnőnek a túlélési esélyeink...