Alig néhány nappal ezelőtt jelentették be a Super Street Fighter IV-et, de az elmúlt időszakban megannyi apró, külön-külön hírt nem feltétlenül kitöltő információ érkezett, amiket össze is foglalunk.
Kezdjük is rögtön az összefoglalót egy különös históriával: a játéktermi megjelenés kérdése ugyanis komoly vihart kavart az SFIV-közösség lelkvilágában. Történt ugyanis, hogy a bejelentést követően egy nyilatkozatban az hangzott el, hogy ez a változat csak a konzolokra látogat el - ezzel pedig gyakorlatilag kizárták volna annak a lehetőségét, hogy a legnagyobb Japán játéktermi játékosok (köztük olyan nevek, mint Momochi, Daigo, Iyo, Mago, stb) átálljanak erre a részre - a felháborodás hullámai olyan magasra csaptak, hogy a Capcom sem maradhatott nyilatkozat nélkül: a legutóbbi frissítésben már arról beszélnek, hogy bár nehéz lesz a vezetőséget meggyőzni erről, de mindenképpen szeretnének arcade megjelenést is a játéknak.
A játéknak, amelyről a legutóbbi Yoshinori Ono-interjúból a következőket tudhattuk meg: először is eltűnik az Indestructible (szerkesztőségünk egyfős Indestructible-rajongótábora hevesen tiltakozik - petíció, valaki?) mint nyitódal. Azután: arról már szó esett, hogy minden karakter egy alapos újrabalanszoláson esik majd át ( a fejlesztők nyilatkozata szerint ez egy fájdalmasan nehéz és lassú munkafolyamat, ami jelenleg is zajlik ), az is biztossá vált, hogy a Focus rendszerrel meg vannak elégedve, az egyes focus attack-ok animációjával és hosszával már nem feltétlenül: ebben komoly változásokra , megváltoztatott sebességű támadásokra lehet számítani a mostani karakterek esetében is.
Nehézség? Seth, a "csaló főellenség" tovább nehezedik - cserébe viszont eltűnnek az előhozható karakterek, végre mindenki egyből választhatóvá válik majd. Az új rész - ahogy az a most látható trailerből is jól látszik - ezúttal az elődtől eltérően nem a festmény vonalon, hanem inkább a vázlat stíluson halad tovább (ez azonban inkább a menüt, az artokat érinti majd, a játékban a fejlesztők elmondása szerint nagyon nehéz lenne ezt a vázlatos hatást jól kivitelezni, így ott marad a festék-effekt) - ezt demonstrálva az eddig bejelentett három karakter (T Hawk, Juri, az állandó SIN-tagsággal rendelkező koreai gonosz hölgy, és Dee-Jay) mellé két régebbi szereplő, C Viper és Sagat új artworkjét csodálhatjuk most végül meg, nagy felbontásban:
A frissítések persze folytatódni fognak, eddig minden a már elhintett pletykák valódiságát igazolja: ha ezen az irányvonalon haladnak tovább a leleplezésekkel, akkor jöhetnek a 3rd Strike-os, és újabb Alphás karakterek is. Végezetül egy jó tanács azoknak, akik szeretik az irónikus hangvételű angol írásokat: itt a Destructiod remek kézikönyve "Hogyan hallgassunk az SSFIV témában" címen - tanulságos olvasmány.