Gran Turismo 5: a legfrissebb újdonságok

Gran Turismo 5: a legfrissebb újdonságok

dragCsető Zsolt2009.09.29. 10:49

A múlt héten lezajlott Tokyo Game Show talán legfontosabb újdonsága a Gran Turismo 5 megjelenési dátuma volt, de nem csak ezt tudtuk meg a Polyphony Digital versenyjátékáról, hiszen a csapat feje, Kazunori Yamauchi több interjút is adott a nemzetközi sajtónak.

A sorozat bő egy évtizedes története során már megszokhattuk, hogy az autópalettát illetően rendre robosztus számadatokkal kell szembesülnünk, és az ötödik rész esetében sincs ez másképp: a Gran Turismo 5 több, mint 950 kocsit fog tartalmazni. Megéri majd ráadásul gyűjtögetni az ezen a héten debütáló Gran Turismo PSP-ben, a hordozható epizódban megnyitott járművek ugyanis átvihetőek lesznek majd a nagygépes verzióba.

A pályafelhozatalt illetően már egy fokkal árnyaltabb információink vannak: összesen több, mint 20 lokációra, és bő 70 pályavariációra kell számítanunk, ám hogy az előbbi helyszínek, avagy országok szerinti felosztást takar, az nem volt egyértelmű - már csak azért sem, mert a WRC licensz megszerzésével minden bizonnyal komolyabb hangsúly fog helyeződni a ralipályákra. Pár új valós lokáció minden esetre lelepleződött: ha minden igaz, akkor sokak nagy kedvence, Spa-Francorchamps, és Valencia is szerepelni fog az új belépők között.

Az elmúlt hetek-hónapok nagy újdonsága a játék kapcsán a törésmodell bevezetése volt, ami körül most tisztázódott a helyzet. Jelen állás szerint az utcai autók esetében felületi sérülésekkel, és kisebb horpadásokkal számolhatunk majd, míg a versenygépeknél már komolyabb deformáció, és leszakadó alkatrészek is lesznek. Az ütközések természetesen a menetteljesítményre is kihatással lesznek, és a mechanikai sérülési modellt illetően már nem lesznek megkötések, vagyis ez az összes kocsi esetében ugyanolyan lesz majd. A producer szerint egyébként ilyen szempontból még sokat fog fejlődni a játék, mivel a törés - bár jó ideje kísérleteznek már vele - ténylegesen csak két hónapja került be, és jelenleg ezen folyik a legnagyobb munka.

Szintén sokakat érdeklő featúra a versenyt befolyásoló tényezők közül az eső, illetve a napszakváltás. Yamauchi elmondta, hogy mindkét elem jelen van a játékban, igaz, azt hozzátette, hogy lehetnek még változások annak tükrében, hogy mennyire fogják befolyásolni a játék teljesítményét. Az nem lett részletezve, hogy a napszakváltás dinamikus lesz-e, vagy különféle időpontok közül választhatunk majd, mint ahogy az sem, hogy az eső esetében a harmadik rész óta jelen lévő nedves versenyekre, vagy valódi, futam közbeni égi áldásra kell-e számítanunk. Itt érdemes szót ejteni a gumikopásról is, ami még realisztikusabb lesz, mint korábban, és a hőmérsékleteket is folyamatosan nyomon követketjük majd, akárcsak a kocsira ható G-erőket, ami az autó optimális beállításánál fog nagy szerepet játszani.

A játék felépítését illetően a Polyphony marad a jól bevált formulánál: az instant versenyzést az Arcade mód, a karriert pedig a GT mód fogja kínálni. Utóbbi világtérképe sem változik lényegesebben, így például a sorozat védjegyévé vált jogosítványokat ezúttal is megtaláljuk majd, azt azonban érdemes megemlíteni, hogy egy fokkal tovább bővülnek a lehetőségek a külső tuningot illetően, ami eddig kimerült a felnikben és a hátsó szárnyakban. Az online már más tészta, hiszen itt komoly változások lesznek a Prologue-hoz képest: szöveges és voice chat, privát lobby-k, feltölthető fotók és visszajátszások, valamint YouTube támogatás vár majd bennünket, de a különféle autós finomságokat kínáló Gran Turismo TV is megújul.

A megjelenés még viszonylag messze van: Japánban március harmincegyedikén kerül a boltokba a játék, Európa és az Egyesült Államok pedig csak ezt követően kap majd a Gran Turismo 5-ből, így nem meglepő Yamauchi azon állítása, hogy lesznek még olyan dolgok a játékban, amiket egyelőre nem mutattak be. A készültségi állapotot illetően pedig úgy fogalmazott a producer, hogy a játék tartalmilag már készen van, az "élmény" azonban még csak 65 százalékos. Kíváncsian várjuk, mi mindent tartogat még a talonban Polyphony Digital.

A galériában kilenc vadonatúj képet is megtekinthettek a Gran Turismo 5-ről.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

The Outer Worlds 2

3 órája
1

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

10 órája
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

1 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

2 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

2 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

2 napja
44

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

2 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

2 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

3 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

3 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

3 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

4 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

4 napja
2

Heti megjelenések

5 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

5 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

6 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

7 napja

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

8 napja
2

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

8 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

8 napja
39