Puzzle Quest: Challenge of the Warlords - teszt

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords - teszt

antaru2007.05.04. 18:30

Kétség kívül az év - már ami a megjelent játékokat illeti - eddigi legnagyobb, pozitív meglepetése a Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, legyen szó bármely platformon megtestesülő verziójáról is.

Egy egyszerű ötletről van szó, mely két játékstílust gyúr össze lazán és stílusosan. A D3 Publisher egyik kezével belemarkolt a puzzle-os tányérba, megragadta az eddig mondhatni csak könnyed kikapcsolódást nyújtó ösvényeken bandukoló Bejeweled-et, másikkal pedig előkapta saját fridzsideréből a Warlords féle rpg-t, a két alapanyagot finoman egybepréselte, majd a végén még megfűszerezte egy kis anime beütésű karakterdizájnnal, illetve tálaláskor szervírozott hozzá egy jó nagy adag, csodálatos hangzású, megunhatatlan, szimfónikus zenei koktélt is.

A Puzzle Quest tipikus rpg-ként indul. A játékos választ egy lovag, druida, harcos vagy varázsló kasztba tartozó karaktert, akivel a fantasy világot járva, különféle küldetéseket vállal el, melyek célja szörnyek elpusztítása, kincsek megszerzése, városok leigázása; a harcokban szerzett tapasztalati pontokkal pedig egyre magasabb szintre jutva, egyre nagyobb hatalomra tesz szert. A Puzzle Quest harcai azonban nem a megszokott módon, hanem gép- vagy (wifi segítségével) egymás elleni Bejeweled párbajokként történnek.

A Bejeweled egy 8x8 mezőre osztott táblán játszódik, mely tábla egyes mezőin különböző színű kristályok, drágakövek vannak elhelyezve. A játékos feladata, hogy két egymás mellettit felcserélve három vagy több ugyanolyan színű követ helyezzen egymás mellé, eltűntetve ezzel az azonos színű és kapcsolódó darabokat, melyek helyére a fölöttük lévők, illetve újak potyognak be, időnként láncreakciót indítva el. A PQ ezt annyival bővíti ki, hogy a négy, különböző színben pompázó drágakövek eltűntetésével a játékos karakterének azonos színű varázsereje (manája) növelhető. Megfelelő mennyiségű manapont begyűjtése után a játékos kasztspecifikus, támadó-, védő- és egyéb varázslatokat hajthat végre, de a pályán a drágakövek mellett találhatók még koponyák, melyek sorba rendezésével közvetlen fizikai sérülés okozható a párbajellenfélnek, arany, ami a játékos erszényét hízlalja, illetve lila csillagok, melyekkel tapasztalati pont bónuszokat lehet szerezni.

A két játékos egymást lépésenként váltva, ugyanazon pályán játszik és a cél minden esetben az ellenfél életerő pontjainak (HP) nullára csökkentése, s ezzel történő legyőzése. Négy megegyező színű elem egymás mellé rendezésekor még egyszer léphet a játékos, ötnél pedig még egy bónusz jár, az úgynevezett wild card, ami a mellé sorolt kövekért szerzett manapontokat többszörözi meg.

Vereséggel végződő kudarc esetén a játék nem ér véget, bármikor vissza lehet térni és újra próbálkozni, a játék így sosem válik frusztrálóva, idegesítővé és emiatt megunhatóvá.

Mint minden rpg-ben, bizonyos mennyiségű tapasztalatpont megszerzése után a karakter úgymond szintet lép és növelheti életerejét, fejlesztheti képességeit, új varázslatokra tehet szert. Az összegyűjtött pénzen értékes (és értéktelen) információk, illetve fegyverek, páncélok varázstárgyak vásárolhatók, sőt különböző létesítményeket lehet építeni, melyek további aljátékokat nyitnak meg.

Tömlöcök építésével a már legalább három alkalommal legyőzött ellenfelek börtönözhetők be, varázstornyok emelése után a befogott bestiák képességei, varázslatai válnak megtanulhatóvá, de egyes szörnyek hátassá, illetve harcban segítségül hívható bajtárssá is kiképezhetők.

A bejárt városok megtámadhatóvá válnak és a játékos uralma alá hajthatja őket, hogy később azok már neki adózva tovább növeljék aranytartalékait, a világtérkép egyes részein pedig rúnaőrökkel megküzdve, a megszerzett varázsjegyeket felhasználva, nagy erejű varásztárgyak kovácsolhatók.

A fenti aljátékok, a párbajokkal megegyező módon, a bejeweled pályán játszódnak, ámde eltérő szabályok szerint. Van hogy bizonyos mennyiséget kell begyűjteni különböző manákból, vagy egy előre berendezett tábla összes kövét kell eltüntetni a sikerhez (ez utóbbi játékmód időnként már komoly fejtörést okozhat).

A handheld verziók közti különbség elsősorban grafikai, itt a PSP irányába dől a mérleg nyelve: nagyobb játéktér, vibránsabb, élőbb megjelenítés, több animáció. Hanghatás szempontjából szintén hasonló a helyzet, a Sony hadheldje kétség kívül szebben szólaltatja meg az aláfestő zenék szólamait. Ezzel szemben a stylusnak köszönhetően az időre menő küzdelmekben kényelmesebb, gyorsabb a DS-es irányítás, de könnyebb is rontani vele, fejfájást okozó, téves lépéseket produkálni.

BOGÁRKA

A PSP verziónak van még egy hibája: a csatlósnak állt, nem játékos karakterek speciális képességei nem érvényesülnek harcban. Nem létfontosságú segítségek ezek, időnként azonban igencsak jól jöhetnének, egyelőre azonban még nincsenek hírek a bugot kiírtó, letölthető patch-ről.

Mindezek ellenére mindkét handheld verzió messze megéri az árát, a Puzzle Quest ugyanis maga a tökéletes hordozható játék. Bármikor elővehető csak pár percre, akár egy puzzle, de hosszú órákra is ugyanúgy oda lehet ragadni elé, akár egy szerepjáték esetében.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

16 órája
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==