A virtuális játszótér ikonikus szereplőjeként ismert Sims sorozat a több, mint tíz esztendeje tartó őrület ellenére sem lankad, a jelenleg futó harmadik generáció az extra tartalmak és a játékban rejlő lehetőségek terén mára szép lassan beérte, sőt túl is szárnyalta az előd döbbenetes statisztikáját, már ami a lehetőségeinket és a Simjeink interakcióját jelenti.
A legújabb Sims 3: Pets a fejlesztők és az EA szerint is az eddig sikerült legkomolyabb, legnagyobb tartalmi mennyiséggel bíró kiegészítő, hiszen négylábú barátaink alapjaiban forgatják fel és változtatják meg a Simjeink általunk eddig megszokott virtuális életterét. Természetesen a játék most sem az ultra-realisztikus látványvilágáról, vagy a valóságot modellező fizikáról szól, a Petsben a korábbi expanziókhoz képest már sokkal erőteljesebben látszik, hogy a felület gyakorlatilag csak egy eszköztár, amellyel gyakorlatilag bármi megfesthető, amely egy élő ember képzeletében kirajzolódik, ha kedvenc négylábújáról van szó.
Mert mi is a Sims 3: Pets? Mérföldkő. Mégpedig azért, mert a házi kedvencek bevezetése, és a Sim-life mindennapjaiba történő beolvasztása talán a legkomolyabb kihívást jelenti a játék eddigi történetében. Tonnányi új lehetőség, interakció, új élmény és kaland várja a játékosokat, legyenek akár Xbox 360, PS3, esetleg kezdő, vagy gyakorlott játékosok. Robosztus mennyiségű variáció és választható cselekmény áll rendelkezésre szinte minden fronton, kezdve az állatszerkesztőtől az egyedi tulajdonságok kialakításáig, vagy a lényeget jelentő mindennapi tevékenységekig... és akkor a kiegészítőhöz kapcsolódó egyedi exkluzív tartalmakról még nem is beszéltünk.
A játék a variációk sokaságát tekintve az első pillanatoktól kezdve bőkezűen bánik, hiszen már a kedvencek megtervezésében is könnyen elveszhetünk: például már a szőrzet kialakítása is sokrétű lehet, hiszen szerepet játszanak a testtájak, a mintázatok, a bunda formája, amelyeket akár rétegenként is szerkeszthetünk, mintázhatunk, vagy fazonra igazíthatunk - ráadásul mindez fajonként eltérő tulajdonságjegyekkel bír, ami a több, mint száz kutya és macskafajtát figyelembe véve elég szép mennyiség. De mit is ér a külső belső értékek nélkül, hisz mennyivel viccesebb egy bugyuta kutyussal gügyögni, vagy egy vadászjellemmel megáldott négylábúval járni az erdőt - persze ettől még lehet lusta, agresszív, játékos, vagy akár intelligens is a társunk, a tulajdonságjegy ek kialakítása csak rajtunk múlik.
Az egyéniségek számára persze ott a lehetőség, hogy a fajok pároztatásával, vagy - ha erre a Simje késztetést érez - génmanipulációval új fajtákat teremthessen, és ezeket a barátjaival akár meg is ossza, de egy új csöppség minden esetben megfelelő odafigyelést érdemel, hiszen gondoskodást, odaadást, törődést és egyedi foglalkozásokat, tanítást és idomítást is igényelnek. Egyáltalán nem mindegy az sem, hogy milyen táplálékot adunk nekik étkeztetés céljából, vagy milyen módon rendezzük be az életterünket a fogadásukra: a szükségleteik minden szempontból kielégítésre várnak, legyen az egy kutyaház, rágóka, egy egyedi etetőtál, vagy a macskák számára macskaalom, amelyben elvégezhetik a dolgukat, ha a feszengésük és jelzésük ellenére sem visszük őket sétálni. Az ember leghűségesebb társa ráadásul szöges ellentéte a csizmás kandúroknak: ő bizony igényli a nagy mozgásteret, és ezért akár még az ágyunkba is képes bemászni, hogy Simünket hangos csaholással felébressze, ha épp olyan dolga akad.
Ha nem fordítunk kellő figyelmet barátainkra, vagy nem halmozzuk el őket játékokkal, amelyek lekötik őket, a jószágok bizony kárt tehetnek a berendezési tárgyakban is, igazi garázdatevőkké válva ezzel: amellett, hogy nem hozzák be az újságot a házba, és nem őrzik a házat, vagy egyéb tárgyakat, amire megkértük őket, komoly károkat okozhatnak a kertben, vagy akár a nappaliban is. Mivel ezek az állatok ösztönösen vágynak a rombolásra, folyamatosan keresik a rágcsálható tárgyakat abban az esetben, ha nincs, ami hosszabb időre lekösse őket. Ennek megakadályozására természetesen a nevelés az egyik legjobb módszer, amellyel jópofa trükköket, vezényszavakat és fegyelmet is taníthatunk nekik. Igaz, a trenírozás közben nem árt egy kis játékkal is feldobni az időt, hiszen hamar kimerülnek a komplexebb feladatoktól, amelyre kiváló megoldást jelenthet egy dícsérő szó, jutalomfalat, vagy egy hosszú séta a közösségi területeken, mert itt rendszerint új ingerek érik őket, amelyeket általában pozitívumként élnek meg.
Kedvenceink egyéb tulajdonságai azonban, mint például a vadászatban való jártasság, számtalan másra is lehetőséget ad: az erre alkalmas ölebek például a magasabb szinteken ritkaságokat (sziklatömbök, fémércek, csontvázak, szobrok, stb.) találhatnak szimatolás közben de képességeiket felhasználhatjuk viccesebb és interaktívabb dolgokra is - például segíthetnek becserkészni a Simjeink tulajdonsága alapján leginkább alkalmas partnert a kutyafuttatónál, vagy a parkban, a sétáltatás alkalmával. A fejlesztők öltetességére jellemző, hogy szinte minden kialakult helyzetre ellátták reakcióval az állatokat, így ne csodálkozzunk, ha négylábúnk pancsolni kezd az uszodában, vagy pl. játszani/viaskodni kezd idegen állatokkal - erre szüksége is van, hiszen gondoskodni kell arról is, hogy társunk kielégítő szociális életet élhessen más kedvencekkel is, ellenkező esetben ugyanis magányossá és kedvetlenné válik.
A macskák bizonyos esetekben hasonlóképp viselkednek, bár lényüknél fogva ők azért uralkodó szellemiségűek, de a játék, és taníttatás mellett bogarakat, rágcsálókat, gyíkokat, kigyókat, vagy teknősöket is zsákmányolhatnak, ha elegendő vadászati jártasságot gyűjtöttek össze. Ráadásul, ha kellően jóban vagyunk cicánkkal, akár kérhetünk is tőle ezt-azt, bár elképzelhető, hogy teljesen más zsákmánnyal tér majd vissza, mint amire utasítottuk. A részletességre jellemző, hogy állataink egy bizonyos fejlettségi szint felett már messziről meg tudják különböztetni az egyes célpontokat, és elejtésükért, akár lopakodni, kúszni-mászni is képesek. Egyes macskafajok például még a víztől sem riadnak vissza, hogy halat zsákmányoljanak maguknak - ez is alátámasztja azt, hogy a Petsben a cicók rendkívül kíváncsi lények, és igénylik a közös játékot - legyen az a cicajátszótéren, a nappaliban, vagy a kertben a szénaboglyában.
Ezek mellett természetesen számtalan egyéb felfedezendő dolog is akad a játékban, ilyen például a csak konzolos verziókban szereplő új város (Sugar Maple Coast), vagy a Sims 3-ban bevezetett Karmákból fakadó plusz interakciók, esetleg a Misztikus küldetések csokra, amelyek egymásra épülő, érdekes és izgalmas feladatokat rejtenek olyan végcélokkal, mint a kincs- és szellemvadászat, és hasonló okosságok. Ezen komplexebb feladatok teljesítésével addig nem látott helyszínekkel, új tulajdonságokkal és személyekkel is találkozhatunk, amelyek egyébként nem jelennének meg a játékban, ezzel bővítve a lehetőségekink tárházát.
A konzolos verziók egyfajta kompromisszumos átiratként tekinthetőek a PC-s változathoz képest, hiszen a felhasználói felület, a grafika, vagy a technikai megvalósítások (pl. kontrolleres irányítás), is megkötéseket követelnek: ezért lehet az, hogy az Xbox 360 és PS3 átiratok főként a macskákra és kutyákra koncentrálnak a PC-n fellelhető egyéb állatokkal (lovak, szárnyasok, kígyók,stb.) szemben, és az egyes helyszínek közötti interakciókat is hosszabb töltési időkkel oldják meg. A Sims 3, a Házi Kedvenceket beleértve tehát még mindig PC-n a legteljesebb élmény, de aki konzollal rendelkezik, és Sims rajongó, ezt az expanziót ne semmiképp se szalassza el, mert a kedvenc négylábúink beköszöntével hosszantartó, és egyedi mókás pillanatokra számíthat.