A Forza Motorsport 3 megjelenése még kicsit arrébb van, a Microsoft azonban a mai napon lehetőséget adott arra, hogy ismerkedjünk egy kicsit az Xbox 360 őszi kínálatának zászlóshajójával - élménybeszámoló következik az első körökről.
Az általunk kipróbált változat három versenypálya, és néhány tucat négykerekű közül engedett csemegézni, ami elenyészőnek tűnik a végleges verzió által kínált számokhoz képest (ott száz pályára és négyszáz kocsira kell számítani), ám az első ismerkedéshez tökéletesen elegendőnek bizonyult. A változatosságra ráadásul nem lehetett panasz, hiszen a japán utcai versenygépektől (Mitsubishi Lancer Evolution IX) kezdve, az amerikai muscle car-okon (Dodge Challenger) és a luxus sportkocsikon (Lamborghini Murcielago) át egészen a SUV-kig (Mercedes ML63 AMG) mindent tartalmazott a rendelkezésre álló repertoár.
A menüből a rajtrácsra ugorva igencsak meggyőző látvány fogadott bennünket: egyértelműen komoly munkát fektettek a játék ezen részébe a Turn 10-es fiúk, hiszen a Forza 3 kategóriákkal többet nyújt ilyen téren, mint a második epizód. A játék ráadásul már jelenlegi stádiumában is meglepően stabilan fut, a visszajátszások során pedig különösen gyönyörű képsorokkal kényeztet bennünket, tűéles és részletgazdag autómodellekkel. A sorozat rajongói emellett nem csak a komoly grafikai javulásnak örülhetnek, hanem az új belső nézetnek is, hiszen a kormány mögül szemlélve az eseményeket még autentikusabb élményben lesz részük.
A kormány mögé egyébként ténylegesen is bepattantunk, hiszen egy szimulátort mégis csak így illik próbakörre vinni, panaszkodásra pedig semmi okunk nem lehetett, hiszen Montserrat kanyargós és dombokkal tűzdelt pályái autónk minden egyes porcikáját alaposan megmozgatták, amit tökéletesen lehetett érezni is, vagyis abszolút élvezetes, és nem mellesleg igen valósághű vezetési modellel volt dolgunk - ez persze minden bizonnyal nem lep meg senkit sem. Külön öröm, hogy a Forza 3 láthatóan széles közönségnek lett belőve: a kezdő játékosok számára a különféle bekapcsolható segítségek (fékrásegítés, blokkolásgátló, kipörgésgátló, ideális ív és féktávok jelölése) könnyen elsajátíthatóvá teszik a Forza 3-at.
Ha már segítségek: lényeges és új feature-ként itt is fellelhető a tavaly megjelent GRID-ben debütált rewind funkció, ami annyi takar, hogy egy balul elsült manővert követően visszatekerhetjük az időt, és így korrigálhatjuk hibánkat, amire szükségünk is lehet, hiszen egy-egy nagyobb koccanássál alaposan összezúzhatjuk csillogó járműveinket - akár fel is borulhatunk. A dolog természetesen opcionális, így csak az él vele, aki szeretne, ám ezzel, és az előbb említett segítségekkel a Forza 3 a szimulátorrajongók mellett a könnyedebb száguldozásra vágyó játékosok igényeit is képes kielégíteni.
Aki tehát már tűkön ülve várja a Forza 3 megjelenését, azt megnyugtathatjuk: nem fog csalódni kedvencében, de azoknak is érdemes lesz odafigyelni rá, akik kicsit ódzkodnak a stílustól, hiszen a Turn 10 játéka kiváló lehetőséget biztosít a belépésre.
A Forza Motorsport 3 október huszonharmadikán kerül a boltokba Európában, kizárólag Xbox 360-ra.