[Próbakör+Interjú] Sonic Generations

Sonic Generations

mcmackoGéczy Attila2011.10.09. 21:07

Sokan szomjaztunk már minőségi Sonic játékokra, ám a “ciklus” révén közröhej tárgyává süllyedt süni csak az utóbbi időben kapta össze magát. A SEGA mentségére legyen mondva, hogy mostanában vadul próbálkoztak, hogy megtörjék az átkot. A Sonic Unleashed felemás sikerrel, de részben visszatalált a jó ösvényre, tavaly pedig a Wii tulajok immár egy végletekig csiszolt, változatos és jól működő Sonic-ot kaptak a Colors formájában. Idén újra pörög a gépezet - a kék kabalafigura húsz éves. A szép évforduló emlékére a Sonic Csapat úgy döntött, hogy méltó módon alapozza meg a jubileumi hangulatot. A Sonic Generations - a látottak alapján bizton állíthatjuk - az utóbbi idők legígéretesebb, legütősebb Sonic játéka lehet.

A zárt ajtók mögött zajló prezentáció során maga Takashi Iizuka (a játék producere, sok Sega sikercím fő designere) mesélt a játék mögött álló koncepcióról. Az ünnep és a régi idők hangulatát szerették volna megragadni a Sonic Generations-el, ahol Sonic egy időutazás révén találkozik össze korábbi, fiatalabb énjével. A banális történetet már elöljáróban is megbocsátjuk a játéknak, hiszen a süni kalandjai soha nem a furmányos forgatókönyvekről voltak ismertek. A sebesség és a lendület viszont továbbra sem hiányzik a játékból, sőt, a Generations ha lehet, feljebb is kapcsolja a régi címekben oly hangulatos száguldozás élményfaktorát. A két Sonic karakter eltérő játékmenetet tartogat majd, de természetesen nem markáns a különbség. Mindössze annyiról van szó, hogy míg a kölyök-Sonic teljesen klasszikus 2D szinteken szaladgál, addig modern Sonic pályáin keveredik majd az oldalnézet a kurrens játékokból megismert hátsó nézőponttal, ahol minimálisan a harmadik tengelyt is bevonjuk a mozgástérbe. A fejlesztők próbáltak mindent megtenni a gördülékeny irányítás érdekében. Sonic finoman reagált a mozdulatokra, az oldalra lépkedős szakaszoknál pedig a feleslegesen szívatós elemeket minimálisra redukálták a pálya designerek. Ami még feltűnt a rövid próbakör során, hogy nagyon ráfeküdtek a filmes kameraállásokra, a megdöbbentő mélységekre-magasságokra, így az Unleashed szájtátós részei garantáltan visszaköszönnek majd a Generationsból.

Természetesen a Sonic Team alapelvnek tekintette, hogy az utóbbi húsz év Sonic terméséből újra felidézzék az emlékezetes pillanatokat. Láttuk már a trailereken: lesz itt Zöld Domb, Kaszinó, Wisp Planéta, és Nagyváros. A prezentáció során viszont egy borospincében futkosott a süni, ami egyenesen az Unleashed egyik éjszakai pályájáról köszönt vissza. Minimális logikai feladatok után természetesen menekülős szekvencia következett - és bár hátast nem dobtunk a földalatti pálya grafikai elemeitől, azért összességében elmondható, hogy a Generations rettenetesen látványos is tud lenni. A Hedgehog engine bevilágítása néhol már-már a Pixar színvonalát idézi (ezt az Unleashednél is megállapítottuk), bónuszként pedig egy szemüveget is a kezünkbe nyomtak, hogy 3D-ben is megcsodálhassuk a látványt. A 3D ténylegesen azoknál a részeknél ad pluszt az élményhez, ahol a már említett akció-kameraállásokból látható a cselekmény. A klasszikus oldalnézeti pályáknak sem áll rosszul a térhatás, már-már emlékeztetve minket a Mega Drive többrétegű, scrollozó háttereire, amelyek a maguk korában azért ütős technológiai fegyverténynek számítottak a 16-bites korszak hajnalán.

A prezentációról kifelé menet a 3DS verziót is ki lehetett próbálni, ám érdekes módon az összegyűlt újságíró kollégák elviharzottak. A szabad gépek látványán felbuzdulva neki is vetettük magunkat a kiállított 3DS-eknek, a véleményünk pedig itt is abszolút a pozitív irányba billent. A látványelemek, hátterek konstrukciói sokkal inkább emlékeztették az embert a klasszikus régi epizódokra. Mindezt azonban egy kézikonzol szinthez mérten bivalyerős motor támogatta, amely teljesítményére és effektjeire elismerően hümmögtünk volna az előző generációban is. A Generations 3DS-en sem lesz más, mint egy gyors, fifikás és szépséges Sonic epizód - érdemes rá odafigyelni majd a gép rajongóinak.

A Sonic Generations hamarosan befut a boltok polcaira, november negyedikén már mindenki a kosarában tudhatja a játékot. A rajongóknak érdemes bekarikázni a dátumot. Kicsi az esély arra ugyanis, hogy az Unleashed és Colors epizódok által felfelé pofozott minőségi görbén súlyos törés következzen be.

A cikknek koránt sincs vége, a következő oldalon a játék producerével, egy régi SEGA-s rókával beszélgettünk. Takashi Iizuka készségesen válaszolt a felmerülő kérdéseinkre.

A bemutató végén lehetőségünk volt faggatni egy kicsit Takashi Iizukát, aki a Nights sorozat rendezői pozícióján túl jópár Sonic játékot is dirigált a múltban.

*G365*: A Generations a rajongók előtt tiszteleg, mondhatni próbál minden tekintetben megfelelni az ős-fanok elvárásainak. Mi a fontosabb, a régi motorosok vágyát kielégíteni, vagy új közönséget bevonni a játékkal?

Takashi Iizuka: A Sonic Generations-t azért hoztuk létre, hogy tisztelegjünk a húszas évforduló előtt, hogy ünnepeljük Sonic-ot. Úgy gondoljuk, hogy valami olyasmit akarunk adni a rajongóknak, amellyel ők is méltó módon ünnepelhetnek. Köszönjük nekik, hogy szeretetükkel támogatták a sünit az utóbbi húsz év alatt, de azért is hálásak vagyunk, ha csak az utóbbi időben csatlakoztak a népes rajongótáborhoz. Az új közönség számára is szeretnénk persze vonzóvá tenni a játékot, hiszen a sok-sok Sonic generáció során rengeteg ikonikus helyszín és pálya született. Most ők ezeket újra átdolgozva végigjátszhatják, átélhetik egy komplett csomag keretein belül. Jó bemutatkozó lesz ez számukra is.

*G365*: Technikai oldalról nézve továbbra is fantasztikus, amit a Hedgehog Engine produkál. Mire a legbüszkébbek a motorral kapcsolatban?

TI: Az Unleashed során debütáltunk a motorral, de most rengeteget tweakeltük, sokat optimalizáltunk rajta, szinte minden egyes részletén. A bevilágításon, a sebességen, a 3D támogatáson, és minden alapvető elemén a technológiának. Arra lehetünk büszkék, hogy a korábbi tech tudásunkat szinte minden téren sikerült jobbá tenni.

*G365*: Sonic rajongóként nem tudunk elmenni a nosztalgikus emlékeket ébresztő Káoszsmaragdok mellett. Ezek benne lesznek a játékban?

Igen, a játékban felbukkannak majd a Káoszsmaragdok, és mind a 3DS verzióban, mind pedig a nagygépes változatokban más-más módon juthatunk hozzájuk. Azt nem árulhatjuk el, hogy Super Sonic benne lesz-e a játékban, de a Káoszsmaragdok semmiképp sem fognak hiányozni.

Persze a két verzióban Sonic riválisai is eltérnek majd, és az sem titok, hogy Metal-Sonic is borsot tör majd az orrunk alá.

*G365*: Egyelőre csak tiszta platformer részeket láthattunk a Generations-ből. Mi a helyzet a minijátékokkal?

TI: A Sonic Generations feljesztése alatt arra próbáltunk koncentrálni, hogy mi a központi esszenciája a Sonic játékoknak. Jól mondod, a Sonic eredetileg tiszta platformer, tiszta akciójáték, így a fő küldetések megmaradnak ebben a szellemben. Ezek mellett lesznek mellékküldetések is, ahol a régi Sonic cimborákkal közösen kell majd minijáték-szerűen ügyeskednünk. Ebben a formában lesznek jelen a minijátékok. A 3DS verziónál olyan bónuszpályákat is kreáltunk, melyek a klasszikus Speciális Stage-kre fogják emlékeztetni a játékost.

*G365*: Ezzel meg is válaszolta a következő kérdést, amely a többi Sonic karakterre vonatkozott volna. Viszont felmerül még egy apróság. Találkozunk esetleg majd a Chaókkal is?

TI: A Chaóknak az lesz a szerepe, hogy tanácsot adjanak a játékosnak. Mikor valami új dologgal találkozunk, ők tippeket adnak majd nekünk, tehát a tutorial üzeneteket gyakorlatilag tőlük kapjuk majd a játék során.

*G365*: A Generations összefoglalja az utóbbi húsz év Sonic termését. Mi terveznek a jövőre nézve?

TI: A Sonic Generations egy jó indokot adott nekünk is arra, hogy visszatekintsünk, és átgondoljuk, hogy mit csináltunk az utóbbi húsz évben a sünivel. Aztán megpróbáltuk megragadni és újra értelmezni az esszenciát, a legjobb részeket. A jövőben több vonalon jön majd a folytatás. A klasszikus vonalon ott lesz a Sonic 4 következő al-epizódja. Emellett a modern Sonic sem fog játék nélkül maradni.

*G365*: Utolsó kérdésünk következik. Miután végigtekintettek az utóbbi idők Sonic címein, mire jutottak? A sorozat fejlődésének szempontjából mely elemek voltak a legfontosabbak a modern Sonic játékokban?

TI: A modern Sonic esszenciája a sebesség és az akció változatossága. A Sonic Colors jó példája annak, hogy most mit gondolunk egy modern Sonic játéknak. A jövőben ezt a formulát szeretnénk tovább fejleszteni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

20 perce

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

15 órája
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

1 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

1 napja
21

Heti megjelenések

1 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

3 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

4 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

5 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

5 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

6 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

6 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

6 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

6 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

7 napja
8

Heti megjelenések

8 napja
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

9 napja
1

Dragon Quest producer váltás, Stellar Blade DLC-k - ez történt pénteken

Továbbá: Gears of War 6, Star Wars Outlaws, Sam Lake a Kojima Productions-nél.

2024.04.06.
3

Llamasoft: The Jeff Minter Story

2024.04.05.
1

Eternal Strands bossfight, Tameem Antoniades leköszönt- ez történt csütörtökön

Továbbá: Flint: Treasure of Oblivion, C-Smash VRS, Pinball FX, Crypt of the NecroDancer, Divine Rush.

2024.04.05.
1

Horizon: Forbidden West - Complete Edition (a PC változat)

Aloy visszatér, hogy másodjára is felrázza a PC-s zsiványokat! A Horizon: Forbidden West - Complete Edition maga a megtestesült blockbuster, PlayStation-gúnyában, a mesterplatformon. Lássuk a Nixxes képes volt-e újra beváltani ígéreteit! Teszt!

2024.04.05.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==