[Teszt] F1 2011

F1 2011

dragCsető Zsolt2011.09.29. 19:30

KERS, DRS, Pirelli. A Codemasters akár még virágcsokrot is küldhetne az FIA-nak, amolyan köszönetnyilvánítót, ez a három dolog - az idei esztendő három nagy szabályváltoztatása a Formula-1 világában - ugyanis rendesen kapóra jött a birminghami srácoknak, hiszen a száguldó cirkusz technikai újításait felhasználva ők is épp elegendőt voltak képesek frissíteni a tavaly útjára indított F1 franchise-on. Magával az élménnyel ellentétben ugyanis a tartalom nem sokkal lett mélyebb egy év leforgása alatt.

Az öt leggyengébb csapat valamelyikénél induló karrierünk fő pillérjei fikarcnyit sem változtak. Az előrelépés továbbra is a jó eredményekkel és a csapattársunk legyőzésével lehetséges, az istálló erejéhez mérten kitűzött cél teljesítésekor pedig most is ugyanazokkal a dilemmákkal fogunk szembe kerülni az idézőjeles átigazolási szezonban, mint tavaly. Mehetünk valamelyik topgárdához második számú pilótának, ahol Vettel vagy Alonso vízhordójaként rendre később kóstolhatunk csak bele a jó pénteki teljesítménnyel megnyitható fejlesztésekbe, és adott esetben már a dobogóról történő lecsúszás is elégedetlenséget válthat ki a vezetőségből. De választhatjuk valamelyik középcsapatot is, ahol minden mi körülöttünk forog majd, és az autó fejlesztésének irányát is mi határozhatjuk meg.

A versenyhétvégék tálalása is ismerős lesz. A menüként funkcionáló lakókocsink és a csapatok érdeklődését befolyásoló futamok közötti interjúzgatás ezúttal sem hiányoznak - az immerziót a nagyobb balesetek és a túlságosan nagy esőzések során pályára tévedő biztonsági autó bevezetésével, valamint némileg több személyes jelenettel ugyan igyekeztek növelni a kódmesterek, minek köszönhetően a befutót követően a pilóták örömét és bánatát is megszemlélhetjük a parc fermében. Akkor most komolyan ennyi a tartalmi újítás? Nos, sajnos valóban ez a helyzet. Kivéve persze akkor, ha teszünk egy rövid kitérőt a multiplayer komponens irányába...

...az F1 2011 egyik fő újítását ugyanis itt találjuk, ez pedig nem más, mint a kooperatív bajnokság, melynek keretein belül egy cimborákkal karöltve eshetünk neki a szezon tizenkilenc versenyének, méghozzá csapattársakként. A funkció teljesen újszerű élményt nyújt, melyhez hasonlót nem igazán találunk napjaink felhozatalában - külön öröm, hogy még csak online sem kell lennünk hozzá, az osztott képernyős játéklehetőségnek köszönhetően ugyanis szó szerint egymás mellett is nekilódulhatunk a bajnokságnak. Ha már szóba került a multiplayer: a hagyományos kompetitív versenyzés még jobbá vált, hiszen immáron akár 16 játékost is elbír a virtuális rajtrács, a maradék helyeket pedig AI versenyzőkkel tölti fel a játék.

A tesztnek még nincs vége, katt az oldalválasztóra a folytatásért!

Egyetlen funkciót leszámítva tehát tartalmilag nem történt lényegi előrelépés az F1 2010-hez képest, ám mint említettem, az ismét bevezetésre került energiavisszanyaerő-rendszer, az állítható hátsó szárny és az új gumik által alkotott trió alapos vérfrissítést vitt a játékmenetbe. A KERS és a DRS minden eddiginél élvezetesebb időmérőket biztosít, melyeken immáron nem csak a pálya ritmusát kell tökéletesen begyakorolnunk, hanem a plusz századokat, tizedeket biztosító technológiák alkalmazását is a végletekig el kell sajátítanunk, ha komolyabb nehézségi szint mellett is fel szeretnénk venni a kesztyűt. Ami pedig a gumikat illeti: a gyorsabb kopás, a még jobban szimulált hőmérséklet és az ideális ív mellett felhalmozódó törmelékek sokkal jobban befolyásolják a teljesítményünket, és ezáltal a futamok képét, mint korábban.

Nem tudnám le ennyivel azt, amit az F1 2011 a pályán nyújt: a Codemasters játéka valóban fantasztikus módon adja vissza azt a vezetési élményt, amit az autósport királykategóriája kínál. Leírhatatlan érzés az, amikor a falat legalább háromszor súrolva összeraksz egy pole pozíciós kört Monacóban; amikor padlógázzal átmész az Eau Rouge-on az évszázad zivatarában; vagy amikor kivédekezed az utolsó három kört az isztambuli aszfaltcsík előzési zónájában. Maga a vezetési modell is még jobb, még finomabb: a nagy nevű konzolos szimulátorokat leszámítva kevés játékban lehet ennyire jól betámadni a kerékvetőket, mint ahogy azt is kiválóan szemlélteti az F1 2011, hogy nagyjából mi is lehet a különbség egy Red Bull és egy Force India között. A skálázhatósággal akárcsak tavaly, most sincs gond: az opciótengerben mindenki megtalálja a tudásának megfelelő beállításokat - igaz, a segítségek totális kikapcsolásával most is inkább csak a kormánnyal rendelkező játékosoknak érdemes próbálkozni.

A külsőségeket illetően különösebb panaszunk nem lehet: nagyjából annyit fejlődött a játék ilyen téren, amennyi egy év alatt elvárható. A tizenkét idei modell rendkívül csinos és részletes (külön kiemelném a realisztikusan mozgó karosszériaelemeket), a pályák tekintetében pedig most is csak a tavalyi dícsérettel tudok élni: licenszelt versenyjáték ilyen minőségben és pontosságban még nem tartalmazott valós helyszíneket. A játék körítése és menürendszere a tipikus Codemasters-formulát követi, ezúttal egy erős kategóriával egyszerűbb és letisztultabb formában - sajnos bőven lesz időnk vizsgálgatni ezeket, illetve az egyes képernyők között felugró statisztikákat, az F1 2011 ugyanis kellemetlenül sokat tölt.

Tartalmilag tehát nagyrészt változatlan maradt tavalyhoz képest a Codemasters formaegyesdije, a bugok és apró hibák kiírtása (az ellenfelek félrehúzódnak az időmérőn és nem szimulált köröket futnak; a nyalókás ember bátrabban enged ki bennünket a boxkiálláskor; több infó a képernyőn), az idei új szabályok remek integrálása és a még élvezetesebb vezetési modell összességében elégedettséggel töltöttek el bennünket a nap végén. Harmadjára azonban már nem fogunk megelégedni ennyivel: jövőre újításokat is kérünk a kötelező fejlődés mellé, kedves Codemasters!

Az F1 2011 hangulati elemekkel teletűzdelt és kiemelkedően élvezetes formában tálalja számunkra a száguldó cirkusz világát. Tartalmilag ugyan túlságosan is ismerős, a multiplayer és a vezetési élmény mélységét tekintve egyértelmű előrelépés a tavalyi kiadáshoz képest.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

14 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

18 órája
1

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==