A szakma japán veteránjaiból álló Platinum Games csapata egy játékot már befejezett idén, a Mad World megjelenése óta pedig teljes erővel koncentrálhatnak az idén ősszel megjelenni készülő Bayonettára. Az ígéret: az akciójátékok forradalmát kapjuk majd.
Ez az ígéret elsőre furcsának hathat, de ha megvizsgáljuk, hogy ki mondta, akkor már korántsem olyan hihetetlen a dolog. A Bayonetta rendezője és fő kiagyalója nem más, mint Hideki Kamiya (Devil May Cry, Viewtiful Joe, RE0, Okami). A zárójelben felsorolt játékok elkészítésében betöltött szerepe alapján nincs túlságosan sok okunk megkérdőjelezni az állítás igazságtartalmát, még akkor is, ha a Bayonetta első ránézésre ugyanazokból a klisékből próbál építkezni, mint amelyekre az elmúlt évek japán hack'n'slash játékai - a kötelező extrém fűszerezéssel.
A játék főhőse egy boszorkány, Bayonetta, aki angyalok és egyéb természetfeletti teremtmények egész hordái ellen harcol. A legfőbb fegyverei a katanák, egy shotgun, és a hölgy haja: így van, olyan mennyiségű és különleges anyagú mágikus hajfonatról van szó, hogy gyakorlatilag a karakter borítását is ez képezi. Ennek megfelelően amikor Bayonetta durvább kombózásba kezd, akkor a testét fedő öltözet kezd el-eltünedezni, boldog pillanatokat okozva a gyanútlan hímnemű játékosoknak. Az eddigi gameplay videók alapján az már most egyértelmű, hogy az egészen különleges stílus mellett a játékmenet nagyon, nagyon gyors, és szigorú rendszerrel, szabályokkal dolgozik. Az extravagáns és néhol eléggé perverz kinézet mellett a játék tehát a Devil May Cry által kialakított ösvényen halad tovább: az általunk elérhető mozdulatok listája dinamikusan változik attól függően, hogy éppen milyen fegyvert tartunk a kézben. Ugyanis az ellenfelek eszközeit szinte kivétel nélkül magunkhoz ragadhatjuk, így sokkal brutálisabb dolgokra leszünk képesek - és az NG2-höz hasonlóan egyfajta kivégző stílusú mozdulatok, a Torture és a Climax is bekerültek a játékba.
Hideki Kamiya megígérte a játékosoknak, hogy a Bayonetta nem egyéjszakás kaland lesz: a nehézségi szint úgy lesz belőve, hogy még a profibb játékosoknak is kihívást okozzon. Az újrajátszási érték pedig a stílusnak megfelelően igen magas, hiszen a játék a teljesítményünket pontozza, értékeli - a legjobb eredményeket pedig nem két óra játék után fogjuk elérni, az már biztos. A Bayonetta nagyon nagy valószínűséggel nem GTA, Halo vagy Gran Turismo szintű forradalom lesz, hiszen ugyanúgy egy egyre szűkebb rétegnek szóló stílusról van szó, és a japán stílusú történetvezetés - amelyből ízelítőt a legutóbbi trailerben kaphattunk - miatt nem feltétlenül lesz az a kaland, aminek bárki szívesen nekiáll: az akciójátékok állóvizét azonban kétségtelenül alaposan felkavarja majd az idei év végén megjelenni készülő Bayonetta. Látványos, gyakran ruhák nélkül prezentált főhősnő, pörgős és kegyetlen brutalitású harcok, ügyességet és elszántságot követelő játékmenet, szemet gyönyörködtető látványvilág: ezek miatt érdemes várni a játékot.