Miután a hétfői E3-as trailerrel kellően izgalomba hozott mindenkit a BioWare, mozgásban is bemutatta ambiciózus online szerepjátékát, a The Old Republic-ot. A demonstráció mellé friss infók is érkeztek, lássuk mit tudhatunk eddig a PC-s MMO-ról.
Miben nyújthat újat a Star Wars univerzumba ágyazott MMO piacon lévő társainál, merülhet fel jogosan a kérdés, azt követően, hogy az utóbbi időben számos hangzatos ígéretet után a nagyobb nevek is csak középszerű teljesítménnyel rukkoltak elő. A BioWare az E3-as demonstrációk és interjúk során nem győzte hangsúlyozni, hogy olyan fajta történetmeséléssel találkozhatunk majd a The Old Republic-ban, amelyre eddig nagyon nem volt példa az MMO-k körében, hasonlítani e tekintetben leginkább egy jófajta singleplayer szerepjátékra, például a Mass Effectre fog a végeredmény. Ezt a helyszíni beszámolók meg is erősítették, a játék időről-időre komoly választások és döntések elé állítja karakterünket, ezek kimenetele pedig a későbbiekben döntően befolyásolhatja további sorsunkat. Éppen ezért örvendetes, hogy a választható osztályok külön történeti vonallal rendelkeznek, állítólag több száz órányi sztorival megtámogatva, a kellő hangulat megteremtése érdekében pedig minden voice-overt kap. Ez azt jelenti, hogy az összes szereplő, akivel összehoz minket a sors masszívan multiplayer online kalandozásaink során saját hanggal fog rendelkezni, legyen az egy történet szempontjából mellékes NPC, vagy éppen egy fegyvereket kínáló egyszeri boltos.
A választható osztályokból összesen nyolcat vonultat majd fel az Old Republic, ezekből egyelőre nem mind publikus: a Jedi és a Sith mellett, a Trooper, a Smuggler és a Bounty Hunter erősíti a felhozatalt eddig, de BioWare-ék ígérete szerint hamarosan a többi class-ról is lehull a lepel. Az E3-as bemutató során a Sith, a Smuggler és a Bounty Hunter által képviselt harcmodor került bemutatásra, s ahogyan azt egy tisztes MMO-tól elvárhatjuk, jelentős különbségek figyelhetők meg a különböző classok támadási formáit illetően. A Sith, a World of Warcraft-os Rogue-hoz hasonlatosan gyors és kezdetben kisebb erejű támadásokkal operál, majd az ütközet előrehaladtával felhalmozott bónuszpontok segedelmével ütősebb csapásokat is bevihet ellenfeleinek, villámokat szórhat, eldobhatja őket és így tovább. Persze ne számítsunk hosszú párviadalokra, a BioWare ígéretei alapján sokkal gyorsabban pörögnek majd az események a többi MMO-ban megszokott csatározásokhoz képest. A szintén terítékre került Bounty Hunter elsősorban a távolsági hadviselés híve, fegyvereivel célzott találatokat vihet be, közelharcban azonban már megszorulhat. A Smuggler személyében már sokkal alattomosabb ellenfelet tisztelhetünk, ő gyors támadásokat követően fedezékbe húzódva sorozhat tovább, vagy készülhet az újabb csapásokra. A paletta tehát szélesnek ígérkezik, valószínűleg mindenki megtalálja majd a számítását, s a számára leginkább fekvő harcmodort.
Helyszíneket illetően a korábbi Star Wars játékokból és a filmekből ismert planéták is visszaköszönnek majd, azonban új bolygókban sem lesz hiány, illetve olyan helyekre is eljuthatunk majd, melyekről eddig csak említést tettek a különböző alkotások. A BioWare szándákai szerint az Old Republic online világában a történeti szálat favorizáló szerepjátékosok és a megrögzött masszívan multiplayer online játékosok egyaránt megtalálják majd számításukat. Pontos megjelenési időpont egyelőre nincs, de a nyilatkozatok alapján a fejlesztők nem is nagyon igyekeznek elsietni a dolgot, a lényeg a minél ütősebb végeredmény.