Az Electronic Arts ma előállt az első képekkel illetve információkkal a FIFA 10-ről, így megtudhattuk, hogy mely elemeket tekintve számíthatunk változásokra az EA Sport idei esztendőre tervezett futballadagjától.
Idén tovább csiszolódik az EA virtuális focija - lássuk, milyen javulásokat ígér a FIFA 10. Számos változtatást eszközölnek majd például a Manager Mode-on: a szimulációs meccsek végeredménye sokkal reálisabb lesz, így a bajnoki tabellák is valósabb képet fognak mutatni, de a játékosok fejlődésére is nagyobb hangsúlyt fektetnek ezúttal - nem válik majd minden fiatal játékoksból csúcsfutballista. Ha egy nagy nevű játékost szeretnénk leigazolni, akkor nem támaszkodhatunk majd pusztán a pénzünkre: a kellő presztízs, vagy a nemzetközi megmérettetésekre történő kijutás hiányában a sztárok nem a mi csapatunkat fogják választani.
Nézzük a tényleges játékot. Precízebbé válnak a passzok, és lehetőségünk lesz egy-egy finomabb megoldás bevetésére is, emellett pedig a játékosok helyzettől függően bátrabban használják majd például a sarokkal történő passzolást, ami bizonyos esetekben kedvezőbb lehet számunkra. A legnagyobb javuláson a labdavezetés megy át, a megszokott nyolc irányú megoldás helyett ugyanis most már ténylegesen 360 fokban mozoghatunk majd, ami a test-test elleni szituációkban kulcsfontosságú lehet majd. Érdekességként szóba került az is, hogy ha már nincs veszítenivalónk, akkor a szögleteknél és a szabadrúgásoknál a kapust is előreküldhetjük majd.
Javul a labda fizikája, különös tekintettel a játékosokról történő visszapattanásokra, és nagyobb szerephez jut a játékok kitartása is: lesz rövid, illetve hosszú távú stamina is, ami a játékosok bizonyos tulajdonságaira, illetve a mesterséges intelligencia döntéseire is hatással lesz. Tovább finomodik a balansz a támadás és a védekezés között: alapjában véve az egész játék lassabb lesz egy picit, és a labdát is sokkal jobban kell majd járatnunk egy-egy sikeres akcióhoz. A védelmet jóval nehezebb lesz átjátszani, az üres területekre sokkal inkább oda fognak figyelni, és összességében sokkal okosabban fog viselkedni a hátsó alakzat.
Azt maga az EA is elismerte, hogy az idei év nem a forradalmi újításokról fog szólni, és nem is ez a céljük: a fejlesztési időnek nagyjából a harminc százalékát fordítják csak újításra, a maradék hetven százalékban a már meglévő dolgok javítására, finomítására koncentrálnak. A játék három arca Wayne Rooney, Ronaldinho és Karim Benzema lesznek majd.
A FIFA 10 idén októberben jelenik meg, Xbox 360, PlayStation 3, PC, Wii, PlayStation 2, Nintendo DS és PlayStation Portable platformokra.