[Teszt] Toy Soldiers: Cold War

Toy Soldiers: Cold War

WarhawkLusztig Zsolt2011.09.08. 13:00

Egy szokásos teszt úgy indulna, hogy az író előszed valami könnyes emléket arról, hogy a régi szép időkben mennyit játszott GI Joekkal így megágyazva a címben említett produktum témájának. Most azonban nem így lesz, mi ugyanis anno inkább indiánost játszottunk a Playmobilunkkal, egyrészt mert akkoriban még a GI Joe az osztrák kirándulások csodája volt, másrészt pedig mert a hidegháború akkoriban még nem a játékok, sokkal inkább a politikai közélet témája volt. Ettől függetlenül ha “hidegháborúsat” játszottunk volna, akkor az tuti úgy nézett volna ki, mint a Toy Soldiersben.

Azt azért a legelején le kell szögeznünk, hogy ez az időszak elég nehezen önthető játék formába, hiszen leginkább a két szembenálló hatalom heves ökölrázása, egymás kölcsönös fenyegetése és a töménytelen kisebb-nagyobb polgárháború kicsit sem titkolt pénzelése volt az ügymenet, a szokásos puskákkal egymásnak rohanás helyett. Éppen ezért a Signalnál inkább egy “mi lett volna ha” irányba vitték a játékot, valós események helyett egymással nagyon laza kapcsolatban álló konfliktusokat kapunk. Így tehát megnézhetünk egy szovjet inváziót, aminek egyes pályái inkább az adott korszak népszerű filmjeleneteire hajaz, mint valós eseményekre.

Zavaró? Egyáltalán nem, a játékkatonázásnál se figyeltünk a történelmi hűségre.

Maga a játék alapjaiban alig változott a 2010-es elődhöz képest. Amennyiben nem volt szerencséd hozzá, kezdünk egy kis alapozással, az első részt ismerők viszont nyugodtan továbbléphetnek a következő bekezdéshez. Tehát a Toy Soldiers alapvetően egy klasszikus tower defense játék. Hullámokban támad az ellenség, neked pedig a megszabott helyek minél okosabb kihasználásával kell visszaverned őket. Megtalálhatóak benne a szokásos dolgok: több, különböző ellenfél típusok kivédésére szolgáló fegyver, fejlesztési lehetőségek és így tovább. Ami azonban nagyon élvezetessé és kicsit egyedivé tette az egészet az az volt, hogy bármikor beugorhattunk a lőállások egyikébe és átvehettük felettük az irányítást. Így az alapvetően taktikai játékból pillanatok alatt egy kellemes kis akciójátékot varázsolhattunk.

Szóval ezek a lehetőségek ugyanúgy elérhetőek a Cold Warban is, olyannyira, hogy még a “tornyok” is szinte teljesen megegyeznek az elődben látottakkal. Van itt gépágyú és aknavető a katonák ellen, anti-tank lövegek és nehéztüzérség a páncélozott egységek kivédéséhez, illetve légvédelmi ütegek a - meglepetés - repülők lelövésére. A lőtornyok mellett támadó egységeket is vezethetünk, itt valamivel nagyobb arzenált kapunk az első részben megismertnél. Akadnak itt helikopterek, vadászrepülők és természetesen különböző páncélosok is. Mondanom se kell, amellett, hogy hatalmas élmény ezeket irányítani, a későbbi pályákon a túlélést jelentheti a megfelelő időben történő bevetésük. Sajnos egyikük sem örök életű, elemmel működnek, így az ellenfelek mellett ezeket is kell vadásznunk - ez pedig sokszor elég kemény feladat, eléggé el tudnak bújni.

Bár a pályák jó része túlélhető “taktikai nézetből”, azaz a tornyok direkt irányítása nélkül, több okunk is van arra, hogy személyesen is részt vegyünk a csatában. Ezek egyike a kombó méter, melyet nem túl meglepő módon a kilőtt ellenfelekkel tudunk növelni. Az ezzel szerezhető extra pontok mellett megfelelő mennyiségű kombóval tudunk speciális támadásokat is elérni: taktikai nukleáris támadás, szőnyegbombázás, vagy mindenki kedvence, John Rambo csak így lesz elérhető. Arról nem is beszélve, hogy pályánként több extra érmet lehet megszerezni, melyekhez különféle komolyabb kihívást kell teljesíteni. Robbantsunk fel húsz parkoló autót egy tankkal, lőjünk szét öt nehézpáncélost a tűzérséggel - ilyen és ehhez hasonlókra kell számítani.

Kellenek is ezek az extra feladatok, mert maga a kampány igencsak rövid lett, az alig tucatnyi pálya akár egy nap alatt is befejezhető. Szerencsére az extra feladatok mellett kapunk még egyéb lehetőségeket is, úgy mint a Survival mód, minijátékok, illetve a kompetetív vagy kooperatív többjátékos pályák, de még ezek is csak néhány órával tolják csak ki a játékidőt. Technikailag is vannak problémák, egyrészt egységeink intelligenciája sokszor csődöt mond, így hiába a drága pénzért megvásárolt és felfejlesztett löveg, ha nem mi irányítjuk, akkor szó nélkül elmasíroznak mellette az ellenséges erők. Szerencsére ezek kivédésére szolgál a hullámok visszaforgatásának lehetősége, azaz a végső pontszámunkra mért jelentős csapásért cserébe visszamehetünk az időben egy-egy hullám elé és elkerülhetjük, hogy az ellenség vígan elmasírozzon a totálisan rosszul felépített védelmi vonalunk mellett (rosszabb esetben felett). Az pedig csak hab a tortán, hogy az erősen közepes látvány mellett a játék hajlamos a nagyobb csatáknál rémisztően belassulni.

Nem lett tökéletes játék a Cold War, messze nem. Azonban az alapvető játékmechanika az esetek többségében még mindig remekül működik, mellé pedig kitűnően passzol ez a nyolcvanas-kilencvenes évek akciófilmeit idéző miliő. Rambon és Top Gunon nevelkedtél? Nem veted meg a taktikázást sem? Akkor a Toy Soldiers: Cold War a te játékod lesz!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

15 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==