[Próbakör] RAGE

RAGE

dragCsető Zsolt2011.09.02. 17:15

Hét éve nem jelentkezett már nagyszabású produkcióval az id Software csapata, így talán a szokásosnál is nagyobb figyelem övezi a stúdió célegyenesbe forduló aktuális fejlesztését. A mi részünkről is: alkalmunk volt a Gamescomon végigjátszani a RAGE első óráját.

A játék alaphelyzete bizonyára sokatok számára ismert - az újoncok kedvéért jöjjön egy rövidke gyorstalpaló. A RAGE egy poszt-apokaliptikus világban játszódik: a Földet letarolta egy aszteroida, a túlélőket pedig úgynevezett földalatti Bárkákba menekítette a kormány, hogy biztosítsa a bolygó jövőjét és a lehetőséget a társadalom újjáépítésére. Az ezen kezdeményezést magában foglaló Eden Project végül a vártnál kevésbé bizonyul sikeresnek: hősünk például a hibernálásból felélesztve kénytelen rádöbbenni, hogy Bárkájából egyedül ő élte túl, így érdemi információk, felszerelés és - ami a legfontosabb - társak nélkül kénytelen elindulni a felszínre.

A vakító napsugarak mögül előbúvó panoráma másodpercek alatt vált át lélegzetelállítóból lehangolóvá: gyönyörű látvány ide vagy oda, a kanyonokkal díszített kopár és végtelenbe nyúló sivatagban hiába keresi a szem a természet nyomait. Pedig élet van: erről pillanatok alatt be is bizonyosodtunk, amikor két bandita támadt ránk - ha nem húz ki bennünket a szorult helyzetből egy bizonyos Dan Hager, akkor ez lett volna az első, és egyben utolsó találkozásunk velük. Megmentőnk búvóhelyére, egy közeli kunyhótelepre furikáz bennünket, közben némi háttértörténettel tágítva szürkeállományunkat, a helyszínre érve pedig rövid csevejt követően meg is kapjuk tőle az első küldetésünket: el kell látnunk a közelben tanyázó banditák baját.

A RAGE világa még a játék ezen korai szakaszában is meglehetősen nyitott és nagy: még szerencse, hogy a távolságok leküzdésében nagy segítségünkre vannak a különféle járművek. A sztori kezdetén Hager egy quadot biztosít számunkra, mellyel alig egy perc alatt eljutunk a banditák táborához: a vezetős szekvenciák teljesen rendben vannak, az id csapata még némi boost-mechanikát is belecsempészett a játékba, és a későbbiekben lesznek járműves harcok és versenyek is. És hogy FPS-ként miként teljesít a RAGE? Már az első összecsapások során kiderül, hogy remekül: a - csúnya angol kifejezéssel élve - gunplay abszolút kielégítő és élvezetes, a jól helyezkedő, gyors ellenfelek és a rengeteg tereptárggyal, fedezékkel teleszórt pályadizájn pedig biztosítják, hogy változatosan, gyorsan repüljenek a játékórák (avagy esetünkben -percek).

Kalandozásunk során hamar egy másik táborba jutunk, új szereplőket megismerve, ahol a missziók és mellékküldetések is elkezdenek láncot alkotni, és maga a játékmenet is egyre inkább megmutatja a mélységeit. Felbukkannak a különféle szerepjátékos elemek: van például véges kiterjedésű eszköztárunk; a talált kacatokat és felszereléseket el tudjuk adni, a szerzett pénzből pedig új dolgokat tudunk vásárolni; de meg is tarthatjuk őket, és a szükséges alapanyagokat megszerezve hasznos tárgyakat eszkábálhatunk össze magunknak. A harc terén is több szinten jöttek be az újdonságok: nem csak új fegyvereket kaptunk (egy órás ismerkedésünk során pisztolyunk mellé egy puskát, egy gépágyút és gránátokat sikerült szereznünk), de felbukkantak a különféle muníciótípusok és a fejlesztések is (például a pusztítóbb töltény vagy a távcső a pisztolyunkhoz).

Időnk leteltével szomorúan álltunk fel a gép elől. Na nem azért, mert rosszak lettek volna a tapasztalataink - épp ellenkezőleg. A RAGE ennyi idő alatt is bizonyította, hogy profi csapat áll mögötte, amely nem csak a minőségi FPS-élmény megteremtéséhez ért: a megkapó világ, a szimpatikus karakterek és a koncepciót csodásan kiegészítő játékmenetbeli húzások-ötletek könnyen az év legjobbjai közé emelhetik az id Software játékát.

A RAGE első osztályú bizonyíték arra, hogy az id Software csapata a sokéves szöszmötölés ellenére sem felejtett el játékot készíteni: ha kellő mértékben képes építeni a benne rejlő lehetőségekre, akkor könnyedén bekerülhet majd a generáció legjobb FPS-ei közé.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

15 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==