A múlt heti Game Developers Cenference-en ugyan nem esett szó a régóta várt Alan Wake-ről, de a játék dizájnere egy norvég magazinnak azért nyilatkozott egy óvatosat a játékról.
Oskari Hakkinen elmondta, hogy az Alan Wake "lélektani akciójáték", ami egyben azt is jelenti, hogy jóval kevesebb akcióra számíthatunk, mint annak idején a Max Payne játékokban. Kiemelt hangsúlyt fektetnek a sztorira - ez szándékaik szerint abszolút kiemelkedő lesz, és meghaladja a hasonló próbálkozások (például a Silent Hill) szintjét.
Nem kívánnak ugyanakkor a rémísztgetés hagyományos eszközeivel élni, az Alan Wake-ben nem lesznek zombik, vagy hagyományos értelmben vett szörnyek. A mennyiségileg csökkentett akciót minőségileg óhajtják felerősíteni, méghozzá új játékelemek bevezetésével: nagy szerepet kap a játékban a fény, Hakkinen véleménye szerint ezzel hasonló újítást visznek véghez, mint a Max Payne esetében az (akkoriban videojátékban elsőként alkalmazott) bulett-time effekttel.
Az Alan Wake felépítése tévésorozatra fog emlékeztetni: a játékot epizódokra bontják, minden fejezet végén izgalmas cliffhangerrel.
Az Alan Wake nyitott világának fontos szereplője lesz az időjárás is: a dinamikusan változó időjárás befolyásolja a járművek viselkedését, sőt, magába a történetebe, az események megélésébe is beleszólhat majd.
Az Alan Wake továbbra sem rendelkezik pontos megjelenési dátummal - a június elején esedékes E3-on remélhetőleg többet is megtudunk a játékról.