Halo rajongónak lenni jó, és mindig is jó volt az elmúlt években. Azonban amióta kiderült, hogy a Bungie köszönte szépen, de részéről befejezte a sorozatot, az igazi keménymag végigszenvedett pár álmatlan éjszakát. Az első tapasztalatok alapján félelemre nincs sok ok, jó kezekbe került minden idők egyik legjobb FPS sorozata. A 343 Industries egy direkte a HALO projectekre összeverbuválódott (értsd: súlyos pénzekért összevásárolt) csapat, akiknek a kötelékében található pár igazi nagyágyú is. Nem is beszélve azokról a tagokról akik magától a Bungietól jöttek át. Mielőtt beleugranánk a három pályát tartalmazó és 800 MS pontért magunkhoz szólítható Defiant térkép csomag rejtelmeibe, nézzük meg, hogy mi változott a Reach tavaly szeptemberi premiere óta.
Nem lehet azzal vádolni a Bungiet, hogy nem törődött volna utolsó gyermekével, hiszen szinte heti rendszerességgel érkeztek a frissítések, javítások a játékhoz. Kezdjük azzal, hogy a nagy rajongói nyomásnak köszönhetően finomhangoltak egy nagyot a játékmódokon. Most már lehet külön is játszani Team Swat-ot, Infectiont, bővült a Firefight, végre visszatért a limitált életes verzió a matchmakingbe. Örülhetnek a profik is - folyamatos az MLG frissítés, nem is olyan rég érkeztek meg a hármas verziójú pályák az ő számukra. A régi részeket visszasíró veteránoknak is mosolyra görbülhet a hegekkel csúfított szája. Itt a Classic mód ami az előző Halo részek legjobb pályáit remakeli nekünk és kikapcsolja a Reachben debütált képességeket. Azaz valóban megkapjuk a régi autentikus Halo érzést, amikor még nem lehetett önszántunkból kirepülni a pályáról. Akik anno a relatíve lassú fejlődési rendszer miatt hagytak abba a játékot, most azoknak is van jó hírem: a Bungie ezen is balanszolt egyet, most már decens pontokat kapunk egy-egy meccs után és érezhetően jobban/gyorsabban lehet fejlődni. Arról már nem is beszélve, hogy a Bungie már nem csak a büntetés, hanem a jutalmazás technikáját is alkalmazza a (nyomorult) meccsből kilépegetőkkel szemben. Ha jó sokáig nem lépsz ki hanem tisztességesen végigjátszod őket, akkor a jackpot számláló igen durva magasságokba is röppenhet a végelszámoláskor. Bővítették a rangokat is - most már-már isteni magasságokba lehet fejlődni azoknak, akiknek csak virtuális élete van. Ezzel egyidejűleg nőtt a megszerezhető \ megvásárolható páncél kiegészítők száma is, szóval most már végképp agyon lehet cicomázni kedvenc hősünket.
De nézzük magát a pályacsomagot! Az első térkép a Condemned, ami főleg a közelharcra helyezi a hangsúlyt, némi mesterlövészkedéssel megspékelve. Talán ez az csomag legszebb pályája. Fent vagyunk a világűrben egy masszív állomáson, a háttérben pedig a Covenant erői éppen megsemmisítik a Reach bolygót. Amikor először játszottam, itt valószínűleg nem voltam a csapatom kedvence, mivel csak álltam, és bámultam. A pálya látványban abszolúte csillagos ötös. A játékmenetre sem lehet panasz attól függetlenül, hogy még így sem sikerült az előző részek legendás darálós pályáinak a színvonalát elérni. Az állomás középpontjában egy anti-gravitációs zsilip van, amin keresztül gyakorlatilag pillanatok alatt átérhetünk a pálya egyik oldaláról a másikra. Természetesen ennek köszönhetően szinte mindig mindenki ezt használja, így itt is történik a hírig nagy része. Viszont a speciális körülményeknek köszönhetően nagyon lelassul a harc, hiszen mindenki óriási nagyokat ugrál, hogy megnehezítse az ellenfél dolgát. Itt az igazan nyerő párosítás a jetpack egy gránát vagy rakétavetővel. A pálya másik részét egy jól belátható hangár, csarnok, folyosó trió képezi, ami viszont tökéletes helyszín egy kis sniperkedésre, hiszen fedezékből relatíve kevés van, és ennek a résznek a közepére jutunk ki a gravitációs csatamezőről is. Mindent egybevetve nem lett rossz, és nyilván ezt is, mint minden térképet, szokni kell. Viszont nem sikerült neki bejutnia a Top 5-be.
A főleg autós- és csapatalapú játékra kitalált Highlands szintén szemet gyönyörködtetően néz ki. Ez egy a Reach bolygón tálalható Spartan kiképző bázis, ahol a távolban, tőlünk gyakorlatilag egy köpésre már látszanak a megszálló Covenant óriás cirkálói, amint éppen módszeresen pusztítanak el mindent, ami az útjukba kerül. Ez a térkép egy igen érdekes egyveleget alkot, mivel alapvetően túl nagy ahhoz, hogy gyalogosan rohangáljunk rajta, viszont ennek ellenére tele van olyan kis alagutakkal, rövidítésekkel, teleport kapukkal amik segítségével nagyon hatásosan lehet közlekedni a pályán. Tehát amíg a csapat nagy része a járművekbe pattanva gyilkolja egymást, egy ügyes mesterlövész gyönyörűen tudja szedegetni az embereket, villámgyorsan cserélgetve a pozícióját. Viszont a cső alakú kialakítás miatt nem nagyon vannak a pályának csomópontjai, ahol ki tudna alakulni egy nagyobb akció. Arról nem is beszélve, hogy nem bigteames a térkép, azaz csak 4 a 4 elleni meccsekre van lehetőség, ami véleményem szerint egy ekkora pályához kevés. Talán majd később változtatnak ezen, és akkor ez a pálya is élvezetesebb lesz.
És itt van az utolsó pálya, ami egy Firefight térkép, azok közül is a jobbik fajta. Mivel a Reach egy alapvetően az iparára épülő világ volt, az Unearthed nem más, mint egy hatalmas, massziv feldolgozó bányász üzem. A látvány itt is pazar, bar egy kicsit sötétebb tónusú, és komorabb, mint a másik kettő eseteben. Viszont a játékmenet szempontjából hibátlan. Van itt minden, ami a véres szájú Halo fant boldoggá teszi. Vannak járművek, lehet a magasból sniperkedni, a térkép középső része meg szó szerint egy véres mészárszék, hiszen a minden irányból ömlő ellenfelek itt csoportosulnak. Igazi kihívást jelent a pálya, mivel a hunterek meg a lépcsőn is utánunk jönnek, és aki játszott mar Firefight-ot, tudja, hogy egy szűk kis szobába beszorulva gyakorlatilag le is tehetjük a kontrollert, ha két hunterrel kell farkasszemet néznünk. Nagyon meg voltam elégedve ezzel a térképpel, mert itt látszott igazan, hogy akik készítették, valóban Halo rajongók, és nagyon sok időt töltenek a játékkal.
Annyi problémám akadt meg játék közben, hogy nem pontosan értettem, miként gondolta azt a Bungie, hogy ezeket a pályákat nem integrálja a normális matchmakingbe. Értem ez alatt azt, hogy ha az ember megvásárolta ezt a DLC-t, és szeretne játszani is a pályákon, akkor ezt külon ki kell választania az almenüből. Ez azt eredményezi, hogy a játék random választja ki, hogy milyen módban játszhatunk. Tehát teszem fel, ha én a Condemned pályán szeretnek Team SWAT-ot nyomni akkor nem tehetem meg, mivel ott meg csak a régi pályák vannak. Ugyanez a baj a Firefight pályával is, hiszen az sincs benne a normális matchmakingesek között. Értem én, hogy külön kell választani az embereket az alapján, hogy megvásároltak-e a pályacsomagokat, de azért ezt jobban is kitalálhatta volna a Bungie, hiszen attól meg, hogy nem ők készítettek ezeket a pályákat, az integrálásért még ők a felelősek.
Ettől függetlenül: ha Halo rajongó vagy, már úgyis rég megvetted ezt a DLC-t, ha meg meg csak ismerkedsz a játékkal, akkor jelen pillanatban nincs rá szükséged, mivel az alap játék is remek szórakozást nyújt. Viszont az tagadhatatlan, hogy a 343 Industries és a Certain Affinity egy nagyon magas minőségű térkép csomagot tett le az asztalra, ami simán felnő az “eredeti” Bungie-s térképekhez.