[Teszt] Assassin's Creed Brotherhood PC

Assassin's Creed Brotherhood PC

mcmackoGéczy Attila2011.03.17. 09:00

Az Assassin's Creed sorozat végre PC-n is utolérte magát, ugyanis megjelent a rajongók által már izgatottan várt Brotherhood epizód. A Gamer365 hasábjain sokat foglalkoztunk már a játékkal, most végre a PC-s átirat teljes verziójával is volt szerencsénk tüzetesen megismerkedni. Lusta konverzióról van szó, vagy Ezio második eljövetele pécéken is igazságot tesz? Nézzünk a dolgok mögé!

Kezdjük egy gyors áttekintéssel, ha a korábbi konzolos tesztünket nem olvastátok volna. A Brotherhood nem újít annyit, mint a második rész tette, sőt nem is igazi, számozott folytatás. Ennek ellenére a fejlesztők apait-anyait beletettek, hogy az élmény tovább finomodjon. Az Ezio-szálat tovább bonyolítják Ubiék, viszont az igazi főszereplő ezúttal Desmond, akivel meglepően sokat fogunk a jelenkorban is kalandozni, egészen a meghökkentő végkifejletig. Aki tehát képben akar lenni, annak a Brotherhood úgymond kötelező kapocs a második és harmadik epizód között.

A játék alapvető mechanikája alig változott az előző részhez képest, viszont ahol módosítás történt, ott csak a mérleg pozitív oldalára pakoltak a fejlesztők. A fő helyszín ezúttal Róma, amely bár látvány tekintetében a cikkiró számára nem nyújtott jelentős újdonságot, hangulata ellenben fantasztikus összbenyomással bírt. Az ókor európai központjaként számon tartott város reneszánsz kivetülése félelmetes atmoszférával lengi körül a játékost. Az intrikákat és területhódítást pedig ezúttal egy rekruta-menedzser jellegű minijáték színesíti. A trenírozott bérgyilkosokat persze a saját eszközünkként használhatjuk a céljaink elérésében, akiket szorult szituációkban vethetünk be az egyjátékos kampány során.

A Brotherhood egyik nagy újítása a multiplayer, amelyről már szintén írtunk nektek. A többszereplős játéknak az Abstergo vállalat (ugye emlékszünk a templomosok modernkori gyülekezetére) Animus tréning programja ad keretet, ahol az Animusba merült játékosoknak az adott pályaszakaszon kell vadász és üldözött szerepet egyszerre eljátszani. Csavar is van a dologban, hiszen a map-et a többszereplős játék furcsa figurái népesítik be NPC (azaz számítógép által irányított, passzív, nem játékos karakterek) formában. Igazi élmény beleolvadni az avatárok természetesen viselkedő tömegébe, és valódi szikraként lobbantja be a gyanút minden egyes szokatlanul viselkedő karakter. A játékszabályokat a fenti hivatkozott cikkben már részleteztük (van szintlépés, több féle mód, megnyitható karakterek és perkek), a PC verzió margójára elég annyit körmölnünk, hogy a dolog kiválóan működik ezen a platformon is. A hálózati kód stabil, és bár a játékot még megjelenés előtt teszteltük, azért már jó páran gyepálták egymást az Ubi szerverein. (Feltehetően lelkes, európai zsurnaliszta kollégákkal találkoztunk.) A menürendszer szinte teljes egészében a konzolos formán alapul, amivel alapvetően nincs baj, de ha nagyon kukacosak akarnánk lenni, azért egy-két ponton áramvonalasítottuk volna a kezelését. Figyelem: a multiplayer vastagon alapoz az alapjátékban megszerzett rutinra, így csak akkor érdemes komolyabban nekiállni a darálásnak, mikor már a - PC-n alapesetben továbbra sem optimális - irányítás, és a különböző karakter terelgetési fortélyok már a kisujjunkban vannak. A konzolos DLC tartalmak a PC kiadás lemezén alapból megtalálhatóak, igaz ez a multiplayer bővítményekre is.

A megjelenés előtti tesztelés bizonyos szempontból öröm, más oldalról viszont kérdőjeleket hagyhat. Az Assassin's Creed Brotherhood pécés verziója nagyban alapoz az Ubisoft Uplay rendszerére, ami hasonló megoldás, mint a Steam vagy a Games for Windows Live platformjai. A Uplay beloggolást igényel, cserébe automatikusan húzza le a játékhoz tartozó frissítéseket. A Uplay keretén belül ugyanúgy nyithatunk acsikat, mint 360-on, a gyűjtögetett pontokért pedig jutalmak ütik a markunkat. Miért a bekezdés elején emlegetett sirám? Az Uplay még nem engedte a gyűjtögetett pontjainkat felhasználni, de azt láttuk, hogy például multiplayerben a “hellequin” karaktert is így lehet majd adott esetben megnyitni.

A játék technikai megvalósítása példás. Bár az első rész igazi vaszabáló volt, a kor haladtával és a DX10-es mód mellőzésével az AC:B esetében is sikerült egy teljesítmény terén korrekt átiratot készíteni a portoló munkatársaknak. A látvány üt, az új effektek (dinamikus fényforrások) és PC-s bővítések (távolabbi részletek, tűéles árnyékok) pedig kiemelik a Brotherhood reneszánsz világát, melyet mintha csak aranybarna bőrbe, lágy pasztellszínekbe és fehér posztóba forgattak volna a művészeti vezetők. A hangok PC-n is jól szólnak, megfelelő vizuális periféria (Nvidia Vision) felszerelésével pedig 3D térhatás is elérhető.

A PC változat tulajdonosai nem panaszkodhatnak a bónusz tartalmak terén sem. Mint már említettük, a vásárlással magukénak tudhatja mindenki a két Animus Project bővítést (amivel a többszereplős módot tudjuk felturbózni), és újdonságként a Da Vinci Disappearance DLC is helyet kapott a korongon, természetesen ingyenes formában.

Jó hír az Ubisoft másolásvédelmi stratégiájától ódzkodó játékosoknak, hogy a klasszikus DRM megoldást immár elfelejthetjük; egy szimpla account regisztráció után (és egy online visszaellenőrzést követően) a Brotherhood internetkapcsolat nélkül is játszható marad, egyjátékos módban.

Foglaljuk össze a tapasztalatainkat! Az Assassin's Creed Brotherhood egy kiváló átirat lett, így könnyebben emésztjük meg a csúszást a tavalyi konzolos megjelenéshez képest. Az utóbbi időben megtört a tendencia, miszerint a PC-sek alsóbbrendű változatokat kapnak a konzolos nagytesókhoz képest. Ha kimaradt a Brotherhood, de az eddigi részekért rajongtál - és emellett van egy mai szemmel nézve átlagos, játékra használt PC-d is - akkor nem kérdéses a cím beszerzése. Konzolos feleim, tetszik vagy sem: az Assassin's Creed Brotherhood pécés verziója szolgáltatja a legteljesebb, technológiailag legfejlettebb élményt, amit a játék bármelyik platformon nyújtott ezioidáig!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

11 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

15 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

23 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==