Trackmania: United - teszt & videóteszt
Kapcsolódó játék: Trackmania United (pc)
Eddig 24 hozzászólás
Stinger
2007. March 16.
Friday 16:50
TRACKMANIA UNITED VIDEÓTESZT
Ne csak olvass, nézd is: kétrészes videótesztünk mindent megmutat, és mindent elmesél, amit a Trackmania legújabb epizódjáról csak tudni érdemes:
TM UNITED VIDEÓTESZT - I. RÉSZ
TM UNITED VIDEÓTESZT - II. RÉSZ
Akármennyire is újító szándékot keresek a Trackmania United kapcsán, rögvest nosztalgikus élmények kerítenek hatalmukba: az emlékkép nem véletlen, hiszen a címben szereplő játék és a hozzá hasonlítható korábbi próbálkozások is a jó öreg Amigás korszak Stunts című remekművének esszenciáját veszik alapul. Mivel az Ultimate Stunts ereje már a kezdeteknél elapadt, és a korábban sokat emlegetett Crashday sem váltotta be igazán a hozzá fűzött reményeket (hiszen mire jó a darabokra hulló törésmodell, ha a játék egésze súlyos betegségektől szenved?), igazán itt volt már az ideje, hogy valaki összekalapáljon végre egy hasonló, ámde talpon maradó próbálkozást.

Kicsit meredek az út, nem?
A Nadeo jött, látott és győzött: bár a Trackmania sorozat nem épp a csillogó villogó, ultra-realisztikus mivoltáról és valóságszaggató fizikájáról híres, sikere (talán épp emiatt) a mai napig töretlen. A valósággal szembeszálló, kissé őrült és zavaros játékmenetű környezetet magának tudó sorozat legújabb tagja, a Trackmania United most sem tör borsot a “nagymenők” orra alá, inkább sajátos nézeteit foglalja újabb keretbe. A játék lelkivilágát alapos tesztelésnek alávetve nem nehéz belátni, hogy ez bizony a 2003-as Original, a 2004-es TM: Nations, valamint a 2005-ös TM: Sunrise leginkább kedvelt ötleteit vonultatja fel, mégpedig egy kiváló jelzőkkel illetett multiplayer-orientált kompozícióval megspékelve. Bár a játék hazánkban már egy ideje a boltok polcain hever, a néhány hetes tesztelés következtében mégiscsak ildomosnak láttuk elmondani a véleményünket róla. Egyet azonban már most leszögezhetünk a nyájas olvasó előtt: a Trackmania United nem más, mint az autóversenyzős játékok MMO-ja. A felhasználó amellett, hogy a maximális élvezet elérése érdekében megvásárolja a játékot, és társaival együtt hatalmas cirkuszi mutatványokat és versenyeket él át, már csak azért is leül elé játszani, hogy az újra és újra felállított pályarekordokat továbbra is a magáénak mondhassa. A TM: Unlimited ezt a “játszanom kell” érzést a tökéletesen felépített online adatbázisával támasztja alá, amely a játék szinte összes momentumában fontos szerepet játszik.

NASA kísérlet a háttérben
A játékban mindössze hét helyszín érhető el, és ezek is nagyrészt a korábbi epizódjaiból kerültek átemelésre. A lokációk viszonylag alacsony száma azonban ne tántorítson el senkit: számtalan variáció áll rendelkezésre belőlük, és ha elég jól belemelegedtünk a játékba, az internetről akár újakat is szipkázhatunk magunknak, sőt! A beépített zseniális pályaszerkesztő és egy kis kreativitás segítségével újakat készíthetünk magunknak, hogy az interneten (vagy helyi hálózaton) megosztva többedmagunkkal szerezzünk vele kellemes perceket. A gyárilag elkészült lokációk egyébként a jól bevált irányvonalat követik: kivétel nélkül rajt-cél versenyeket kínálnak, amelyek rendszerint húsz és százhúsz másodperc alatt teljesíthetőek. A Stadium, ahogy a neve is mutatja egy gyakorlatilag fedett pályás versenyt, ahol amolyan Stunts mintára a felépített rámpáknak, csavaroknak és elképesztő kanyaroknak az útvesztőjében kell a buggy volánja mögé ülni. Az Island egy trópusi szigetcsoportot takar, ahol az ügyességi pályaszakaszok teljesítését kőkemény, ámde irányíthatatlan egzotikus kocsikkal kell teljesíteni. A Desert és Rally helyszínek a személyes kedvenceim közé tartoznak: tipikus vadnyugati és rali szellem lengi át őket, a pályaszerkesztéshez pedig valóságos kincsesbányaként szolgálnak a Country aláfestéssel megalkotott építőkockák. A többiek által megkezdett sort a hatalmas rakpartokat és ipari kikötőket sejtető Bay, a gigászi tengerparti metropolisz szépségeit bemutató Coast, végül a hegyláncok hóval borított vidékeit elénk táró Snow zárja le. Természetesen minden egyes helyszín eltérő kihívásokkal kecsegtet: amellett, hogy az egyes lokációkban megvan a nehézségi szint választásának lehetősége, eltérő kocsikkal és változatos tereptárgyakkal fűszerezett aszfalt-földutakon, sáncokon és torlaszokon, hatalmas 360 fokos átfordítókon, magas felüljárókon, vagy épp földalatti alagutakon keresztül vezet az út. Ezeket az adott környezethez passzoló egyéb tereptárgyak varázsolják még színesebbé: a Desert szakaszt pl. olajkutak, az útra borult konténerek, földsáncok és fából készült rámpák bolondítják meg, míg a stadiont a motorcross bajnokságokat megszégyenítő ugratók, félcsövek és látványos fordítók teszik felejthetetlenné. Az esztelen száguldozás sehol nem szegi kedvét, így akár a Trackmania United mottójává is válthatna. A gázpedál kitaposása egyébként nem mindennapi izgalmakat kínál: persze ez csak akkor tartható fenn folyamatosan, ha képesek vagyunk végigszenvedni magunkat az easy pályákon, mivel a későbbi lokációk csakis a már meglévő teljesítményeink alapján nyílnak meg előttünk. A szintlépés feltételeként az érem szerzés tekinthető, így a bronz fokozat megnyerése elengedhetetlen a továbbjutáshoz.

Hurkok rulz!
Bár a Trackmania igazi erejét a multiplayer csatározások teszik ki, az érdemi eredmények eléréséhez igenis szükség van az egyjátékos gyakorlásra. Erre kiválóan megteszi az a három játékmód, amelyet a program már alapjaiban felkínál. A Race azaz verseny főként az időt szegezi ellenünk: a feladat az, hogy az egymás után bedobált pályákon az összesítést követően legalább a harmadik helyen végezzünk. Ha sikerült a megfelelő mennyiségű győzelmet összegyűjteni, a játék folyamatosan adagolja tovább a hét helyszín különböző kihívásait. A Puzzle opció, mint ahogy a neve is mutatja, egy virtuális építőkockázós, legózós folyamatot takar. A megadott szempontok és a rendelkezésre álló alapanyagok alapján (és a pályaszerkesztő ismerete mellett) nekünk kell megépíteni az adott pályaszakaszt, az előre lefixált ellenőrző pontok segítségével. Ha az adott kialakítás megfelel a követelményeknek, akkor nincs más hátra, mint versenyt futni az idővel. Ha a megszabott korlátokon belül teljesítjük a feladatot, máris továbbléphetünk a következő szintre. Ez a játékmód már sokkal nagyobb figyelmet és türelmet érdemel, így a kreativitásunk és ötletességünk nem marad díjazatlan. A Platform opció esetében olyan nehéz szinteken kell versenyeznünk, ahol már nem is az idő, hanem sokkal inkább a sikeres célba érés a legfőbb feladat. Itt az a legfontosabb, a rendelkezésre álló tíz újrakezdésből minél kevesebbszer hibázzunk az adott pályaszakaszon. Mondhatnánk, hogy a tradíció mindenek felett, hiszen ezek az őrült aszfaltcsíkok egyértelműen a 2003-as epizódot juttatják eszünkbe. A kocsikkal amellett, hogy piszkosul kell repeszteni, bizony ugratni, repkedni, hajmeresztő fordulásokat, pattogásokat és nitrózásokat kell végrehajtani, amik egy-egy hurokba, vagy visszafordítóba érve igazán meleg helyzeteket szülhetnek. A sorozat nem hazudtolja meg magát: egészen elképesztő akadályokat tol a játékos szeme elé, akinek ha valódi autóban ülve kellene teljesítenie az adott szakaszokat, nos... a tartalék pelus kapásból befigyelne az anyósülésen.

Stinger Canyon épülőben...
Mivel azonban a Trackmania elsődlegesen a többjátékos hancúrokra koncentrál, természetesen elmaradhatatlan részletet képviselnek az interneten vívott csatározások is. A felhasználónevünk megválasztása mellett fontos szekciót képvisel az általunk preferált nemzetiség is, ugyanis a helyezéseket tekintve ez szintén fontos szerepet játszik. Az ország-specifikus beállítások azért fontosak, mert az adott pályán elért eredményeink alapján országonkénti besorolást kapunk, amik dinamikusan változnak az újabb és újabb teljesítményeink következtében. A rangsorolások a részidők alapján történnek, az eredmények a verseny kezdetekor a nehézségi szint és a helyszín szerint jelennek meg a képernyőn. Nem nehéz elképzelni, hogy a túlságosan csúfos eredmények bizony újabb és újabb nekifutásra késztetik a játékost. Ha megfelelően sok időt töltöttünk versenyzéssel, akkor talán esélyünk lehet az első tíz helyezett közé kerülni - ha ez sikerül, akkor eredményünk felírattatik a tabellára és bárki által megtekinthető lesz. Fontos megjegyezni, hogy az adott pályaidők mellett a program belső számlálója folyamatosan rögzíti az adatainkat, vizsgálja mutatványainkat, elemzi a vezetési stílusunkat és pontozza azokat. Ezek az ún. skill-pontszámok nemzetközi és országos szinten is kilistázódnak, persze megfelelően nagy értéket csakis az interneten vívott, gyakran sokadmagunkkal játszva tudjuk begyűjteni. Ez, a főként nyugat-európai szerverek tekintetében nem is olyan bonyolult vállalkozás, hiszen a gyakran 30 főre duzzadó menetekben a begyakorlott mozdulatokkal elég jó eredményeket érhetünk el. A trükk a gyorsaságban rejlik: skill pontszámaink akkor indulnak növekedésnek, ha a lehető leggyorsabban és legügyesebben haladunk végig az adott szakaszon - lehetőleg minél többször, adott időintervallum alatt. Hozzá kell tennem, hogy a pályák begyakorlása gyakorlatilag lehetetlen: a beépített pálya editornak köszönhetően rettenetesen nehéz kétszer ugyanabba a versenypályába belebotlani, hiszen az online trackmania közösségek szent céljukként kezelik az újabb és még bonyolultabb összetételű egyedi helyszínek gyártását. Ha megfelelően nagy játékos közösséggel rendelkezünk, barátainkat és ismerőseinket akár klánokba is szervezhetjük. A saját közösségek kialakítása friendlist-ekkel történik, és az itt elért eredmények közvetlenül a klánon belül, vagy akár a világranglistán keresztül is megtekinthetőek.

...és élesben
A Trackmania Unitedben minden potenciál megvan ahhoz, hogy hosszú időre élvezetes játékot nyújtson: ez nagyban a beépített pályaszerkesztőnek is köszönhető, amely folyamatosan biztosítani fogja a változatosságot. Az autók átpingálása és a meglévő területek átszabása mellett teljesen újakat is építhetünk magunknak, sőt (és itt rejlik az igazi ereje) az internetes kapcsolatnak köszönhetően az itt megalkotott autók-pályák (elért eredményeinkkel, visszajátszásainkkal együtt) kiexportálhatóak, elcserélhetőek vagy feltölthetőek a MySpace vagy egyéb Trackmania közösségi oldalakra is. Látvány tekintetében azt hiszem, hogy a mai kornak megfelelő effekt-orgiák teljes egészében elhanyagolhatóak a játékélmény fejében. A Trackmania United esetében is valami hasonlóra számíthatunk: messze nem a legszebb és legmodernebb autós játékkal kell szembenéznie annak, aki a vásárlás mellett dönt - viszont ezért cserébe alacsony gépigényt, felejthetetlen netes játékot és szórakozást kap majd a pénzéért. Az audio hatások néhol borzalmasak: a járgányok visítássa mellett egyáltalán nem törnek, de még csak nem is sérülnek az ütközések alkalmával. A viselkedésüket, mozgásukat és irányíthatóságukat tekintve teljes egészében visszaadják a hajdanán tapasztalt igazi játéktermi érzést: maximum élvezet, no fizika.

Bemutató cikkünk végéhez érve nem győzöm hangsúlyozni, hogy a Trackmania United esetében a lényeg teljes egészében a hangulaton van, ne próbáljon senki magasztos elvárásokat támasztani a programmal szemben. Ez egy olyan őrült száguldás, amely a valóságtól elrugaszkodva, a közösségi szórakozást tartja szem előtt a több száz kilométeres sebességgel repesztő kocsik, a bődületesen megszerkesztett, cirkuszba illő pályák, és alagutak sokaságában. A hangulat fantasztikus, így a látványt és a fizikát leszámítva ideális választás a nagyobb LAN partik, vagy internettel összekötött kikapcsolódás levezetésére.

[album:5442;5438;5437]

A Trackmania United tesztverziójáért köszönet az Amex-Tec Kft.-nek!

[20] kakasu
Feb 28., Sunday 10:04 #24

[2] Nimlot
May 04., Friday 18:02 #23
Az alapjáték valahogy nem győzött meg, ezen még majd gondolkozok...
[2] pitte
Apr 14., Saturday 22:37 #22
a sorozat tutira bejön nálam, kár hogy még nem láttam a Unitedet, de így vakon is megszerezném! A Nations nagyon jó. Kár hogy a pc- vergődik , meg nem látok a melótól. Aki ki akar kapcsolódni és bírja szédülés nélkül annak melegen ajánlom!
Mar 20., Tuesday 12:45 #21
Válasz Hwopapa (#20) üzenetére
Engem bantalmaznak otthon
[25] Hwopapa
Mar 20., Tuesday 11:03 #20
Válasz DagadtNinja (#15) üzenetére
témánál maradva : baromijó kis game, csak EGYESEK nem veszik a fáradtságot a kipróbálásához

jah és idejöhetsz az asztalomhoz, de szerintem nem kell a fájás, úgyis be van dagadva a fejed úgy, hogy alig látsz ki XD
PSN-XBox: Snake.aZ.eKe / Switch: SW-6493-2649-5593
[55] axl
Mar 19., Monday 17:41 #19
Válasz attilaK (#17) üzenetére
melyik? a Nations? szerintem meg korrekt, foleg h full ingyenes
es mivel azon kivul egyik sincs meg, lehet h igy beszerzem
Minden játék szerepjáték
Mar 19., Monday 15:46 #18
Válasz attilaK (#17) üzenetére
A kommentedből nem derül ki, hogy miért: megindokolnád?
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[13] attilaK
Mar 19., Monday 13:09 #17
nem tetszett egyáltalán az előző rész sem...
".:..:."
Mar 19., Monday 13:04 #16
Urak, maradjunk a játéknál: Trackmania United - szóval jöhetnek a vélemények a játékkal és a teszttel kapcsolatban is!
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
Mar 19., Monday 11:16 #15
Válasz Hwopapa (#14) üzenetére
Kell a fajas kiccsavo Hamar ottermek az asztalod mellett, nincsen csak 5 meterre
[25] Hwopapa
Mar 19., Monday 10:39 #14
Válasz DagadtNinja (#13) üzenetére
ON: majdnem én is megrendeltem, csak amikor láttam, hogy tizeniksz pénz, amennyiért boltban is megkapom, inkább letettem róla.

OFF: tudok valami jófajta élelmet éhgyomorrra, f-el kezdődik z-re végződik, try!
PSN-XBox: Snake.aZ.eKe / Switch: SW-6493-2649-5593
Mar 19., Monday 9:13 #13
Persze hogy arra gondolt, es enis tudom jol, hogy mire Nyilvanvalo, hogy hivatalos oldalakon nem irjak le, hogy milyen vedelemmel van ellatva egy jatek, de igazabol nem hangzott el semmi konkret dolog
De kell egy kis kotozkodes ehgyomorra...
Mar 19., Monday 8:28 #12
Válasz DagadtNinja (#11) üzenetére
Az nem baj, hogy te nem tudod, ő tudja, és mi is tudjuk, hogy ő tudja, és ez elég... (súgok: írd be google-ba az ő által idézett szöveget, mondjuk ezt a sort: "12/2006 : RELEASE.DATE .. PROTECTION : sf 4.5.07.03/Custom " és máris világos lesz előtted is...)
Obviously you\'re not a golfer.
Mar 19., Monday 8:20 #11
Válasz bastard (#10) üzenetére
Elhiszed, hogy nem a videoteszttel volt baj? Az teljesen rendben volt a cikkel egyutt
Csak nem lattam DnP hozzaszolasaban, hogy mi a warez. De ha te latod akkor aruld mar el nekem.
Mar 19., Monday 8:05 #10
Válasz DagadtNinja (#9) üzenetére
Ne szólj vissza, légyszikösziokészia. Téma továbbra is a teszt alanyául szolgáló játék. Warez kiddokat mágjára dobom, visszaszolokat meg megbuntetem Ne tesség beszólogatni Stinger bácsinak, nem azért csinál nektek video tesztet.
"Experience does for the soul what education does for the mind."
Mar 19., Monday 6:31 #9
Válasz Stinger (#8) üzenetére
Senki nem beszelt warezrol. Probald csak ki egyszer, hogy megrendeled a jatekot kulfoldrol, es nem varod meg az itthoni megjelenest.... szoval ne kuldjel csak ugy senkit pihenopalyara.
Mar 18., Sunday 23:44 #8
Válasz DnP (#7) üzenetére
Ad1: mi nem a warezt vesszük alapul. Ad2: kötve hiszem, hogy könnyen játszol netplay-t a tört játékkal. ad3: az United európai megjelenése március elején volt. Még egy ilyen és pihenőpályára küldelek.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[7] DnP
Mar 18., Sunday 16:11 #7
Ez a jatek mar tavaly kijott, miert csak most ujjongtok miatta?

TrackMania United (C) NADEO

12/2006 : RELEASE.DATE .. PROTECTION : sf 4.5.07.03/Custom
1 ........ DISC(S) .. GAME.TYPE ........: Racing


[31] Daniel
Mar 18., Sunday 2:37 #6
Példaértékű ez a játék, ilyen kéne rengeteg, és visszapártolnék PCre
Gamertag: Tiszi
Mar 17., Saturday 17:08 #5
Válasz Danee (#4) üzenetére
A video rivjúk letöltése kicsit megmakacsolta magát, így inaktiváltuk, amíg rendbe raktuk a dolgokat. Most már lehet vígan töltögetni és kommentelni
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[367] Danee
Mar 17., Saturday 16:56 #4
Ez már tegnap is fent volt, de valamiért eltűnt...kérdezni is akartam, h miért szedtétek le, de most megynugodtam
Mar 17., Saturday 12:52 #3
ez is free lesz mint a nations??? amugy állati jó gamma!!!
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil) / Nintendo: GabeN306HU (SW-4105-6043-6441)
[21] Lonewolf
Mar 17., Saturday 10:22 #2
Nekem PC-n a TOP 5-be benne van ez a game. Főleg Nations-al szórakoztam sokat, de viszont az előző részek nem voltak meg nekem ezért tuti hogy meg fogom venni.
PS ID : KernyaB
[17] Tomtom
Mar 17., Saturday 8:18 #1
ezt a stuffot legalább fejlesztik rendesen, s ha hozzá tesszük azt, honnan is indult az egész, szerintem elég messzire jutottak a srácok és remek kis game lett belőle.
Ja! és a gépigényt már meg sem említem..
...attól, mert egy majom cilindert húz, még majom marad, télen mikor minden fehér, mindegy mi van a hó alatt, a szemétdomb szemétdomb marad...
Trackmania United adatlap
12 év felettieknek Még nincs besorolva
Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: Nadeo
Megjelenés: 2007. Mar 09.
Kategória: Verseny
Online játékmód: Van

A szerkesztőség értékelése:
7.6
Ami tetszett
Árkád őrült versenyek, multi-orientáltság
Ami nem tetszett
Grafikai hiányosságok, elavult motor
Olvasói értékelés: 48.2 (14 szavazat)
Ez a játék nem jelent meg másik platformon

24 | Trackmania: United - teszt & videóteszt

Milyen lehet a fizikára fittyet hányva háromszázzal pörögni egy félcsőben irányított, rozzant és szétpingált autó segítségével? Kellemesen vadító gondolatok a fejben, és erős nyomás gyomortájákon - kísérleti próbababáink a Trackmania: United-el tettek egy kört. Teszt.
Tovább a játék adatlapjára / fórumába
Friss hírek

31 | Gamer365 Podcast 2020 június - The Last of Us 2 távSpeciál

Bár felvettük már pár napja, most már elérkezettnek látjuk az időt - valószínű te is a végére értél már a Last of Us 2-nek, ha a játék érdekelt, és rajtatartottad a szemed a megjelenésen. Spoileresen beszélgetünk az idei év egyik legizgalmasabb játékáról.

1019 | [Maradj otthon és nyerd meg!] SpongeBob SquarePants: BFBB (PC)

Mindannyiunk életén nyomot hagy a jelenlegi helyzet. A felelős játékos otthon marad és pozitívan tekint a jövőbe, mi pedig a Gamer365-nél azon fáradozunk, hogy jó kedvvel töltsük együtt az időt, és ne lankadjon játékos kedv. SpongyaBob érkezik kettes dagállyal - egy PC kódot sorsolunk ki a játékból!

10 | The Last of Us Part II - innen indulj!

A Last of Us Part II az év talán egyik legjobban várt megjelenése, amelyet hihetetlen várakozás, felfordulás és fogadtatás övezett. Összeszedtük nektek egy helyre a legfontosabb tartalmainkat, ha a játékkal kapcsolatban szeretnél információhoz jutni, vagy a fórumtársakkal kibeszélni a látottakat.

0 | [Ubi Fw] Far Cry 6 bejelentés

Hivatalosan is bemutatkozott az új rész.

0 | [Ubi Fw] AC Valhalla gameplaypáros

30 percen át mozog a viking orgyilkolás.

0 | [Ubi Fw] Hyper Scape: ingyenes próbakör

PC-seknek kedvez az új battle royale-lal a Ubisoft.

0 | [Ubi Fw] Watch Dogs: Legion gameplay

Bemutatón London visszaszerzésének lehetőségei.

wiiu 0 | Crysis Remastered: Switchre először

A Nintendo hibrid konzoljára a tervek szerint érkezik a felújítás.