Több, mint három évig tartó bújkálás után tegnap életjeleket adott magáról a Dead Island: az IGN stábja közölhetett elsőként előzetest az újjáélesztett projektről. Mi is összesöpörtük számotokra a tudnivalókat.
Napjainkban ismét nagy népszerűségnek örvendenek a zombis alkotások (a videojátékosok körében is), így mindenképpen pozitív, hogy a Techland játéka új fajta nézőpontból próbálja feldolgozni a témát. Felejtsd el a Dead Rising vicces komolytalanságát, vagy a Left 4 Dead lőfegyvereit: a Dead Island egyikből sem fog túlságosan sokat tartalmazni.
Túlélésünk egyik kulcsa a vad kutakodás lesz: a belső nézetű kalandozás során leginkább a környező tárgyak nyújthatnak majd számunkra védelmet. A dolog nem véletlen: a helyszínként szolgáló Royal Palms Resort egy népszerű turistaparadicsom Pápua Új-Guinea egyik eldugott szigetén, ahol nem pihen minden sarkon egy puska vagy egy rakétavető, így leginkább baltákra, késekre, vascsövekre, és egyéb közelharci eszközökre kell majd támaszkodnunk. Szökőévente azért rálelhetünk egy-egy lőfegyverre is, minimális munícióval, ám ez ritka értéknek fog számítani.
Miután a szemtől-szembeni harc dominál, ezért a zombik sérülésére komoly hangsúlyt fektetnek a Techland csapatánál. A vér minden egyes baltasuhintásnál vadul spriccel, a bőr, az izmok és a csontok pedig "élethűen" (ez itt most egy többszörösen vicces kifejezés) deformálódnak, akárcsak a végtagok. Ugyanez igaz fegyvereinkre is, melyek előbb-utóbb elhasználódnak, tovább erősítve ezzel a játékos kiszolgáltatottságát, illetve a túlélésre fókuszáló játékmenet által biztosított hangulatot.
A játék visszatérésével karöltve érkezett fantasztikus trailer nem véletlenül sugallt sztori-központú élményt: a Dead Islandben valóban fontos szerepe lesz a történetnek. Az alaphelyzet szerint csupán egy hotel maroknyi túlélőjének sikerül elkerülnie a szigetet érintő fertőzést, akiknek nem csak a kijutás lesz a feladatuk, hanem az is, hogy kiderítsék, mi áll mindezek hátterében. Érdekesség, hogy a Dead Islandnek nincs főszereplője: több karakter közül választhatunk majd, ami pedig külön öröm, hogy maximum négy főt támogató drop-in / drop-out koop is lesz a játékban.
A Techland némi szerepjátékos fűszerezéssel is megbolondítja a játékot: hősünk folyamatosan fejlődni fog a túlélőkaland során. A fejlesztők egyelőre még nagyban titkolóznak a Dead Island ezen szeletét illetően: ami biztos, hogy a karakterek tulajdonságai javulni fognak, lesz szintlépés, illetve új képességeket is meg lehet majd nyitni.
A Dead Island némileg újszerű megközelítéssel és komoly hangvétellel próbálja hozzátenni a magáét a zombis témához - hogy a végeredmény milyen lesz, az 2011 végén kiderül, 360, PS3 és PC platformokon.