Brothers in Arms: Hell's Highway

Brothers in Arms: Hell's Highway

Depi2006.09.21. 20:30

“Egy újabb II: Világháborús játék.” - Gondolta a nagyközönség a Brothers in Arms első részének bejelentésekkor. Természetesen kaptuk az ígéreteket, hogy ez más lesz mint a többi, hogy itt a stratégia nagyon fontos szerepet fog játszani, és nem egyszemélyes hadsereget kell majd alakítanunk. Teltek múltak az idők, egyre több info érkezett a játékról, és a fent említett ígéretek beteljesülni látszottak. Majd 2005 márciusában végre elérkezett a várva várt megjelenés, és természetesen a siker sem maradt el.

A sikernek köszönhetően nem maradhatott el a folytatás sem, ami félévvel az első rész után látott napvilágot Earned in Blood néven, melyet szintén sikeresnek könyvelhetett el a Gearbox.

Mind két rész főhőse Matt Baker illetve Joe “Red” Hartsock volt, és természetesen ugyanígy lesz ez a harmadik részben is ami a Hell’s Highway alcímet kapta.

Mint ahogy azt már említettük, ismét Baker őrmestert és csapatát kell végig vezényelnünk a játékon, de ezúttal nem Németországban vagy Franciaországban, hanem a Market Garden nevű hadműveleten, mely 1944. Szeptember 17 és 25 között zajlott Hollandiában. A hadművelet lényege, a nagyobb folyókon levő hidak visszaszerzése volt, hogy a szövetséges csapatok mindenféle ellenállás nélkül átjuthassanak a német területekre ezzel is segítve győzelmüket. Maga a hadművelet megbukott mivel a kulcsfontosságú Arnhemi hidat nem sikerült megszerezni.

Na de térjünk vissza a játékra. A játék maga az Unreal Engine 3 némileg megpiszkált változatát használja, melynek köszönhetően hihetetlenül részlet gazdag, illetve élethű kép tárul a szemünk elé, amit az előzetes videók és képek is bizonyítanak.

Teljesein új AI-t kaptak a játékban szereplő karakterek mind a szövetséges mind az ellenséges oldalon, mely tulajdonképpen 4 fokozatból áll. Az első az úgynevezett nyugodt állapot, ahol csapattársaink beszélgetnek egymással, illetve fegyvereiket sem tartják készenléti állapotban, de van, hogy velünk elegyednek párbeszédbe. Ugyanekkor a német oldalon szintén nyugalom van, vannak akik szintén beszélgetnek társaikkal, míg mások a fegyvereiket tisztítják, de találkozhatunk étkező katonákkal is. A következő fokozat "Patrol" mód, ahol katonáink minden szokatlan vagy furcsa zajra felfigyelnek, és készen állnak bármikor tüzelni. Talán legérdekesebb mód a "stealth" mód, melynek köszönhetően akár kisebb német egységegeket is képesek vagyunk bekeríteni anélkül, hogy bárki is észrevenné jelenlétünket. Ebben a helyzetben katonáink nem tüzelnek addig, amíg parancsba nem adjuk azt, vagy nem kezdenek el ránk lőni, illetve mi nem kezdünk el lőni. Az utolsó fok a lépcsőn, pedig az az állapot, amikor csapattársunk, tejesen önkívületi állapotba kerül és addig tüzel amíg rá nem ordítunk vagy parancsolunk.

Újdonságként szolgál, hogy egy harmadik csapatot is kapunk kezeink alá, és ellentétben, az előző részekben szereplő két csapattal, itt nem egy feladatot látnak el, hanem szituációtól függően választhatunk.

Még nagyobb szerepet játszik majd, a pályákon levő elemek elpusztíthatósága, mivel ezzel sokkal több fedezéket tudunk majd magunknak vagy akár az ellenfélnek csinálni. És ha már a pályák rombolhatóságáról van szó érdemes kicsit foglalkozni a pályákkal is. A helyszínt már fentebb említettük, Hollandia, viszont a készítők elmondása szerint, még pontosabban vannak lemodellezve a pályák, mint valaha a BiA történetében. Ez részben köszönhető annak, hogy sokkal több információ illetve annál is több repülőről készített kémfotó állt a rendelkezésükre az egész hadjáratról, nem úgy, mint pl. Normandiánál, ahol néhány kémfotóra illetve helyszíni jelentésre valamint szemtanúkra kellett hagyatkozniuk. A pályák mérete drasztikusan megnőtt az előző részekéhez képest, ezzel több szabadságot adva a játékosnak a feladatok teljesítéséhez.

Olyat, mint töltési idő elfelejthetünk, ugyanis a Hell's Highwayeben a Gearboxnak hála ez csak egy szép emlék marad, mind az átvezető jelenetek és a pályák közt, ezáltal biztosítva a folyamatos játékot. Remélhetőleg ez tendencia lesz a legtöbb ezután megjelenő játékokban.

Bro-mos. Így nevezi a Gearbox az ún. "brotherhood moments"-eket melyek szintén először kaptak helyet a játékban. Ezek nem előre megírt jelenetek, hanem teljesen helyzetfüggők, bármikor előfordulhatnak. Képzeljük el, ahogy egyik csapatunk átrohan az út másik oldalára, viszont egyikük megbotlik és valaki a csapatból rögtön segítségére siet, felsegíti, vagy gyorsan behúzza fedezékbe. A készítők szerint az ilyenek teszik sokkal élethűbbé illetve drámaivá az egészet, de persze olyan jelenetek is előfordulhatnak, melyek mosolyt csalhatnak a játékosok arcára. A készítők saját bevallásuk szerint, egyre jobban belejöttek a történet megírásába, és most olyan karaktereket próbálnak kreálni akikre a végigjátszás után is emlékezni fogunk. Majd meglátjuk.

Mivel a játék egyaránt megjelenik PC-re Xbox 360-ra és Playstation 3-ra is, jogosan teszzük fel a kérdést, hogy mégis melyik változat fog kinézni a legszebben. A Gearbox többek közt erre is megadta a választ az idei Game Conventionön, Lipcsében. Az Xbox 360 és PS3 változat valamivel szebb lesz, mint az XP-re optimizált változat, de a DirectX 10-nek köszönhetően, a Vistás változat lesz a legimpozánsabb. Mivel a játék vélhetően hamarabb fog megjelenni, mint maga a Vista, senki ne ijedjen meg, nem lesz külön Vista vagy XP Edition, a játékban ugyanúgy benne lesznek a DX10 által nyújtott effektek, de ezek majd csakis Vista alatt lesznek elérhetőek.

Az online szerepe szintén nagy lesz a játékban. Jelen pillanatban ugyan keveset tudni róla, de annyit biztosan, hogy lesz és akár co-opban és végig tudjuk tolni a játékot. Sokak elkeseredésére a Microsoft jelen pillanatban nem engedi a cross-platform játékot. Megjegyzem, hogy szerintem erre is lesz lehetőség a Vista megjelenése után.

Nagyjából ennyit tudni a Brothers in Arms harmadik felvonásáról a Hell’s Highwayről. Szép grafika párosítva egy elég hangulatosnak tűnő játékmenettel. A megjelenés valamikor 2007 első felében várható PC-re, Xbox 360-ra és Playstation 3-ra.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

45 perce
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

12 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

16 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==