“Egy újabb II: Világháborús játék.” - Gondolta a nagyközönség a Brothers in Arms első részének bejelentésekkor. Természetesen kaptuk az ígéreteket, hogy ez más lesz mint a többi, hogy itt a stratégia nagyon fontos szerepet fog játszani, és nem egyszemélyes hadsereget kell majd alakítanunk. Teltek múltak az idők, egyre több info érkezett a játékról, és a fent említett ígéretek beteljesülni látszottak. Majd 2005 márciusában végre elérkezett a várva várt megjelenés, és természetesen a siker sem maradt el.
A sikernek köszönhetően nem maradhatott el a folytatás sem, ami félévvel az első rész után látott napvilágot Earned in Blood néven, melyet szintén sikeresnek könyvelhetett el a Gearbox.
Mind két rész főhőse Matt Baker illetve Joe “Red” Hartsock volt, és természetesen ugyanígy lesz ez a harmadik részben is ami a Hells Highway alcímet kapta.
Mint ahogy azt már említettük, ismét Baker őrmestert és csapatát kell végig vezényelnünk a játékon, de ezúttal nem Németországban vagy Franciaországban, hanem a Market Garden nevű hadműveleten, mely 1944. Szeptember 17 és 25 között zajlott Hollandiában. A hadművelet lényege, a nagyobb folyókon levő hidak visszaszerzése volt, hogy a szövetséges csapatok mindenféle ellenállás nélkül átjuthassanak a német területekre ezzel is segítve győzelmüket. Maga a hadművelet megbukott mivel a kulcsfontosságú Arnhemi hidat nem sikerült megszerezni.
Na de térjünk vissza a játékra. A játék maga az Unreal Engine 3 némileg megpiszkált változatát használja, melynek köszönhetően hihetetlenül részlet gazdag, illetve élethű kép tárul a szemünk elé, amit az előzetes videók és képek is bizonyítanak.
Teljesein új AI-t kaptak a játékban szereplő karakterek mind a szövetséges mind az ellenséges oldalon, mely tulajdonképpen 4 fokozatból áll. Az első az úgynevezett nyugodt állapot, ahol csapattársaink beszélgetnek egymással, illetve fegyvereiket sem tartják készenléti állapotban, de van, hogy velünk elegyednek párbeszédbe. Ugyanekkor a német oldalon szintén nyugalom van, vannak akik szintén beszélgetnek társaikkal, míg mások a fegyvereiket tisztítják, de találkozhatunk étkező katonákkal is. A következő fokozat "Patrol" mód, ahol katonáink minden szokatlan vagy furcsa zajra felfigyelnek, és készen állnak bármikor tüzelni. Talán legérdekesebb mód a "stealth" mód, melynek köszönhetően akár kisebb német egységegeket is képesek vagyunk bekeríteni anélkül, hogy bárki is észrevenné jelenlétünket. Ebben a helyzetben katonáink nem tüzelnek addig, amíg parancsba nem adjuk azt, vagy nem kezdenek el ránk lőni, illetve mi nem kezdünk el lőni. Az utolsó fok a lépcsőn, pedig az az állapot, amikor csapattársunk, tejesen önkívületi állapotba kerül és addig tüzel amíg rá nem ordítunk vagy parancsolunk.
Újdonságként szolgál, hogy egy harmadik csapatot is kapunk kezeink alá, és ellentétben, az előző részekben szereplő két csapattal, itt nem egy feladatot látnak el, hanem szituációtól függően választhatunk.
Még nagyobb szerepet játszik majd, a pályákon levő elemek elpusztíthatósága, mivel ezzel sokkal több fedezéket tudunk majd magunknak vagy akár az ellenfélnek csinálni. És ha már a pályák rombolhatóságáról van szó érdemes kicsit foglalkozni a pályákkal is. A helyszínt már fentebb említettük, Hollandia, viszont a készítők elmondása szerint, még pontosabban vannak lemodellezve a pályák, mint valaha a BiA történetében. Ez részben köszönhető annak, hogy sokkal több információ illetve annál is több repülőről készített kémfotó állt a rendelkezésükre az egész hadjáratról, nem úgy, mint pl. Normandiánál, ahol néhány kémfotóra illetve helyszíni jelentésre valamint szemtanúkra kellett hagyatkozniuk. A pályák mérete drasztikusan megnőtt az előző részekéhez képest, ezzel több szabadságot adva a játékosnak a feladatok teljesítéséhez.
Olyat, mint töltési idő elfelejthetünk, ugyanis a Hell's Highwayeben a Gearboxnak hála ez csak egy szép emlék marad, mind az átvezető jelenetek és a pályák közt, ezáltal biztosítva a folyamatos játékot. Remélhetőleg ez tendencia lesz a legtöbb ezután megjelenő játékokban.
Bro-mos. Így nevezi a Gearbox az ún. "brotherhood moments"-eket melyek szintén először kaptak helyet a játékban. Ezek nem előre megírt jelenetek, hanem teljesen helyzetfüggők, bármikor előfordulhatnak. Képzeljük el, ahogy egyik csapatunk átrohan az út másik oldalára, viszont egyikük megbotlik és valaki a csapatból rögtön segítségére siet, felsegíti, vagy gyorsan behúzza fedezékbe. A készítők szerint az ilyenek teszik sokkal élethűbbé illetve drámaivá az egészet, de persze olyan jelenetek is előfordulhatnak, melyek mosolyt csalhatnak a játékosok arcára. A készítők saját bevallásuk szerint, egyre jobban belejöttek a történet megírásába, és most olyan karaktereket próbálnak kreálni akikre a végigjátszás után is emlékezni fogunk. Majd meglátjuk.
Mivel a játék egyaránt megjelenik PC-re Xbox 360-ra és Playstation 3-ra is, jogosan teszzük fel a kérdést, hogy mégis melyik változat fog kinézni a legszebben. A Gearbox többek közt erre is megadta a választ az idei Game Conventionön, Lipcsében. Az Xbox 360 és PS3 változat valamivel szebb lesz, mint az XP-re optimizált változat, de a DirectX 10-nek köszönhetően, a Vistás változat lesz a legimpozánsabb. Mivel a játék vélhetően hamarabb fog megjelenni, mint maga a Vista, senki ne ijedjen meg, nem lesz külön Vista vagy XP Edition, a játékban ugyanúgy benne lesznek a DX10 által nyújtott effektek, de ezek majd csakis Vista alatt lesznek elérhetőek.
Az online szerepe szintén nagy lesz a játékban. Jelen pillanatban ugyan keveset tudni róla, de annyit biztosan, hogy lesz és akár co-opban és végig tudjuk tolni a játékot. Sokak elkeseredésére a Microsoft jelen pillanatban nem engedi a cross-platform játékot. Megjegyzem, hogy szerintem erre is lesz lehetőség a Vista megjelenése után.
Nagyjából ennyit tudni a Brothers in Arms harmadik felvonásáról a Hells Highwayről. Szép grafika párosítva egy elég hangulatosnak tűnő játékmenettel. A megjelenés valamikor 2007 első felében várható PC-re, Xbox 360-ra és Playstation 3-ra.