[Teszt] Dance Central

Dance Central

liquidSomosi László2011.01.13. 20:19

A táncolós játékok érdekes pozíciót foglalnak el a videojátékos műfajok közt: ha jobbról nézed, casual, ha balról nézed hárdkór. Casual, mert mama, papa, és öcsike is tud játszani velük (táncolni valamilyen szinten szinte mindenki tud, és általában szeret is), de ha jó is akarsz lenni bennük, akkor nagyon hárdkór, komoly ritmusérzéket, ügyességet és nem utolsósorban állóképességet igénylő játékok. Tessék elmenni egy tisztességesebb játékterembe, és megnézni, hogy mit művelnek a profik a táncolós automatákon - a leadott teljesítmény és a koncentráció vetekszik bármilyen más műfaj követelményeivel.

A táncolós játékok közös pontja: valamilyen kiegészítőt követelnek, legyen a speciális játéktermi gép, táncszőnyeg, vagy mozgásérzékelős kontroller. Mármint: eddig ez volt a közös pont, mert a Harmonix Dance Central-ja a Kinect szenzoron kívül nem kér mást, “te vagy a kontroller”, ahogy a kamera reklámszlogenje is mondja. Működhet így egy táncolós játék? Naná, hogy működhet, és fél óra játék után arra is rájössz, hogy így működhet igazán. A táncolás és a Kinect egymásnak teremtett páros, olyannyira, hogy a magunk részéről egyértelműen a Dance Centralt-t tartjuk a jelenlegi Kinect kínálat legjobbjának, annak a játéknak, ami a műfajt kedvelőknek magában eladja az új technológiát.

Pedig semmi ördöngöset nem csinál, csupán jól használja a Kinect-et, és jól ismeri fel a kamera mögött megbúvó filozófiát: beállsz elé, egy perc alatt megtanulod, hogy mit vár el tőled, és jól szórakozol. Ennek megfelelően nem a képernyőn megjelenő táncost irányítod, a poligonember egyfajta tükörként funkcionál, utánoznod kell a mozdultait, minél pontosabban. A teljesítményedről menet közben több vizuális visszajelzést is kapsz. A táncos sziluettje körül megjelenő piros vonalak jelzik, ha valamelyik testrészed rossz pozícióban tartod, vagy rosszul mozgatod. A táncos alatt megjelenő kör mutatja, hogy mennyire sikeresen teljesíted az adott szekvenciát, a tökéletesen kivitelezett mozdulatok egymás után fűzése pedig pontszám szorzót növelnek - akárcsak más ritmusjátékoknál. A soron következő mozdulat csoportokat pedig külön kártyák mutatják be a képernyő jobb oldalán. A rendszer egyszerű, maga a feladat viszont egyáltalán nem az, a táncolós játékokban kevésbé járatosak nyugodt szívvel kezdjék könnyű fokozaton. A számokhoz rendelt tánc-rutinok pontos elsajátítása gyakorlást igényel, még úgy is, hogy alapfokozaton gyakorlatilag mindent végig lehet lazulni - persze csak akkor, ha nem a pontszámra hajtasz. A nehézség növekedésével a mozdulatok egyre komplexebbé válnak, a hard szekció tisztességes teljesítése után bárki büszkén húzhatja ki magát.

A Dance Central mozgásérzékelése jó, a visszajelzés folyamatos, az eredményül kapott élmény pedig abszolút kielégítő. A videojátékok hagyományos bája, hogy remekül teremtenek illúziókat: a Dance Central nagy erőssége, hogy nem csak megtáncoltat, hanem (némi gyakorlás után) tényleg profinak érzed magad (még akkor is, ha nagyon nem vagy profi). A koreográfia elsajátításához a játék a “Break it down” módban nyújt segítséget, mozdulatsorokra lebontva tanítja, gyakoroltatja be veled a szükséges lépéseket. Mivel a Kinect a teljes tested érzékeli, az élmény roppant dinamikus, nem csak a kezeddel hadonászol, mindened mozog, fél óra után garantáltan izzadni fogsz. A fitnesz-szempontokat előnyben részesítőknek hasznos szolgáltatás a “Workout mode” bekapcsolása - ez a testsúlyod megadása után szépen kiszámolja, hogy hány kalóriát égettél táncikálás közben.

A lemezen harminckét szám található, a kínálat tisztességes, és értelemszerűen a táncolható zenék közül válogat - a kurrens slágerektől a ma már nyugodt szívvel klasszikusnak nevezhető dalokig. A Dance Central karriermódja egyszerű, talán túlságosan is az: egymás mögé sorakoztatott számok, néhány zárt challange-pálya, a pontszámokból összerakott szintlépés, és az ehhez társuló jutalmak (folyamatosan megnyíló új karakterek, pályák, ruhák), és nagyjából ennyi. Sztori, vagy ilyesmi nincs, de valószínűleg nincs is rá szükség. A party-játékos örömöket a Dance Battle szolgálja, képernyő elől ellépős, illetve elé belépős módon. A prezentáció korrekt, a játék szép színes, némelyik karakter enyhén idegesítő (mármint: a szörnyűségesen lelazult szövegeik), de menüben választható, hogy kit szeretnénk látni a képernyőn, ergo ez is kiküszöbölhető. Apropó, menük: őszintén reméljük, hogy minden Kinect játék átveszi a DC “a kezemmel legyintem balra a választott opciót” megoldását a menüben való navigálásra, sokkal elegánsabb, gyorsabb, és kúlabb, mint a többi játék “mereven tartom a kezem tíz másodpercig” megközelítése.

Vallomás: nem vagyok az a táncolós fajta, a szórakozás ezen formáját mindig is az ellenkező nem becserkészéséhez vezető út kissé fáradtságos, de adott esetben hatékony első (második) lépésének tekintettem, semmi többnek. A táncolós mozgáskultúrám éppen ezért nagyjából egy jóllakott barnamedve szintjén mozog. A Dance Central-al ennek ellenére rendkívül jól szórakoztam, pláne társaságban, ahol volt szerencsém látni, hogy mire képesek vele azok, akik tényleg jól tudnak (és alapból szeretnek) táncolni. Az utóbbi kategóriába sorolható párom pedig nagyon élvezte, hogy végre van egy olyan játék, ahol kegyetlenül felém kerekedhet, és csak pislogok, ha megmutatja az addigi rekordomra ráduplázó (triplázó) pontszámát.

Manapság nagyon ritkán tudunk olyan játékokról írni, melyek egyértelműen új szintet, jól látható mérföldkövet képviselnek a maguk műfajában. A Dance Central ilyen, a Kinect által biztosított lehetőségeket, bátran, ügyesen használva, jól kitalált, és magvalósított játékrendszerrel ugrik előre egy méreteset. A valószínűsíthető folytatásnak elsősorban a szolgáltatások mennyisége terén lesz javítanivalója, az alapokhoz kár lenne hozzányúlni: a Dance Central már most, első nekifutásra a legjobb táncjáték a piacon.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 órája
9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

20 órája
5

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==