Újabb pontszám-botrány: Tomb Raider
Kapcsolódó játék: Tomb Raider Underworld (x360)
Eddig 58 hozzászólás
drag
2008. November 22.
Saturday 13:44
Tavaly a Kane & Lynch: Dead Men, idén pedig az Alone in the Dark kapcsán kavarodott nagyobb botrány a pontszámok miatt - előbbi a GameSpot egyik újságírójának állásába került -, most pedig újabb ilyen eset történt, méghozzá a Tomb Raider Underworld esetében.

A történések ezúttal is a GameSpot, pontosabban a GameSpot UK háza tájáról indultak el, amikor is a brit lap egyik írója, Guy Cocker közzétette, miféle levelet is kaptak az Eidos-tól. Mint kiderült, a kiadó arra kérte az oldalakat, hogy amennyiben 8 pontnál kevesebbet terveznek adni a Tomb Raider Underworld-nek, úgy legyenek szívesek hétfőig várni a tesztek leközlésével.

Az Eidos brit részlegének PR-osa, Barrington Harvey nem sokkal később megerősítette, hogy valóban arra kérték a brit oldalakat, hogy a kevésbé dícsérő teszteket halasszák el néhány nappal, az európai premier utánra.

"Így van. Megpróbáljuk menedzselni a pontszámokat az Eidos kérésére."

A Tomb Raider Underworld tegnap jelent meg kontinensünkön, a kiadó pedig azt akarta elérni, hogy a megjelenés napjáig lehetőleg ne veszítsenek el vásárlókat amiatt, mert azok a gyengébb értékelések miatt esetleg meggondolják magukat. A dolgot minden esetre bonyolította az, hogy a Eurogamer és a brit Official Xbox Magazine ilyenkor már egyaránt közzétette 7/10-es verdikttel záruló tesztjét.

A botrányszagú eseményt ráadásul nemrég egy kisebb, igaz, szerencsére pozitív kicsengésű "fordulat" is tetézte, Harvey felettese, Simon Byron ugyanis védelmébe vette a videójátékos sajtót.

"Barrington Harvey nincs abban a pozícióban, hogy megmondja a tesztelőknek, hogy mint írhatnak, és mit nem. Szeretjük a Tomb Raider-t, és úgy hisszük, hogy megérdemli a legalább 8/10-es pontszámot, de ha valaki nem ért egyet ezzel, szíve joga. Nincs vele semmi probléma. Komolyan: semmi probléma."

"Minden oldalnak - legyen az a GameSpot, vagy bármelyik másik - jogában áll olyan pontszámot adni a játékra, amilyet csak akar, és senki sincs kötelezve a teszt leközlésének elhalasztására."

Byron elsimerte, hogy Harvey keményen dolgozott azért, hogy a játék megjelenésekor a leközölt pontszámok az Eidos belső elvárásait tükrözzék, ám a most történtek szerinte már túlmentek befolyásaik határán.

A Tomb Raider Underworld jelenleg 78 százalékos Gamerankings, és 77 százalékos Metacritic átlaggal rendelkezik.

Összesen: 58 [1-50]
1 | 2
[3] IceCold
Dec 01., Monday 20:39 #58
Soha nem szerettem a Tomb Raidert. Ha már ilyen kalandor cucc akkor Indy.
[9] stopo
Dec 01., Monday 16:06 #57
7 pont max .Mega béna irányitás grafika se tul komoly.Gyenge történet.
Nov 26., Wednesday 18:46 #56
Válasz attilaK (#55) üzenetére

Célozd meg a Holdat, ha elhibázod is, a csillagok közt landolsz...
[13] attilaK
Nov 25., Tuesday 12:15 #55
Én ritkán játszok Tomb Raider-el, de ennek a demója nagyon frankó volt és még ez alapján 9 pont is lehetne. Aki mindig TombRaider-ezik, vagyis minden részt végigjátszott az észre veszi a hibáit, de én nem. Nekem jó szórakozást nyújtana!
Lara !!! Csókolom a csöcseid !!!
".:..:."
[56] Oldern
Nov 24., Monday 17:14 #54
Válasz Vega (#52) üzenetére
Na, itt viszont csak egyetérteni tudok, mert ugyanígy eszembe jutott a szimbiózis gondolata, és az a tény, hogy ezt csak a kicsikkel tehetik meg.

Az pedig abszolút igaz, hogy a visszautasítás és a botránykeltés nagyon nem ugyanaz.
This Cannot Continue
Nov 24., Monday 17:12 #53
Zanzásítva a kommentemet: az egész csak vihar egy telehugyozott biliben.
Nov 24., Monday 17:10 #52
Válasz Oldern (#51) üzenetére
"...abból az következik, hogy az újságírók már menjenek a francba?"

Ennél azért kicsit összetettebb a dolog. Mivel a GS szélsőségesen reagált le egy mindennapi eseményt, ezért bocsásd meg nekem, hogy a példám is szélsőséges. Az egész többpillérű piacnak egyensúlyban, kölcsönös függés alapján kellene működnie. A kiadónak jó, ha az újságok írnak a játékáról, mert a játékosok így nagyobb eséllyel veszik meg. Az újságoknak jó, ha a kiadó ad nekik anyagot, mert a játékosok megveszik (elolvassák) az irományaikat. A játékosoknak jó, ha olvashatnak cikkeket, mert informálva lesznek. Az egész azonban megbicsaklik abban a pillanatban, hogy megjelenik az újságok oldalán a na majd mi kurvára megmondjuk a játékosoknak és a kiadóknak is, hogy mi a fasza játék. Élet és halál urai lesznek, hiszen komoly befolyásoló hatással bírnak. Hogy a kedvükben járjanak a kiadók, még többet adnak. Azt gondolná az ember, hogy ettől az újságok elégedettek lesznek, de pont fordítva történik. Még több kell nekik.
Hosszú évek alatt gentlemen's agreement alapon kialakul egy kölcsönös viszony kiadó és a gamer lap között, ami arra épül, hogy én adok valamit, azért cserébe te is adsz valamit. Ha kérsz valamit, akkor megfontolom, és majd egyszer én is kérek valamit. Egyszerű ez, mint a Keresztapában.
"Te, hadd hozzuk már le xy játék tesztjét az IGN előtt!" -> ez mennyivel etikusabb kérés annál, amit az Eidos kért? Semennyivel, mégis mindennapos.
Mint ahogy mindennapos az is, ami történt, de valamiért karácsony előtt a GS úgy gondolta, hogy még több olvasó kell neki, mert az éves hirdetési időszak csúcsa van.

"Szerintem elég nyugodtan aludna bármelyik nagyobb angol oldal szerkesztője, ha egy Eidostól nem kapnának semmilyen pr-anyagot, cserébe viszont a kiadó sokkal roszabbul járna, ha nem írnának az új játékaikról a lapok."

Pont ugyanazt írod, amit én (max. nem ismered el, hogy mindennapos dologgal állunk szemben). A GS csak egy Eidos-szal szemben tehette ezt meg. Pedig az [x], az [y] és a [z] (tetszőlegesen behelyettesíthető bárkivel) kérése sem volt puhább. De velük nem mernek packázni.

Na mindegy, véleményem szerint akár vissza is utasíthatta vagy semmibe is vehette volna az oldal a kérést, ehelyett a legrosszabb megoldást választotta. Üzleti okokból. És ebben a két napban a látogatottságuk minimum 100%-kal nőni fog.
[56] Oldern
Nov 24., Monday 16:17 #51
Válasz Vega (#45) üzenetére
Minden tiszteletem ellenére nem értek egyet a gondolatmeneteddel. Azért, mert ellentmondanak egy kérésnek, (ami a korai vásárlók becsapását jelenti egyébként, mivel ez a "menedzseljük a pontszámot" igazi lényege), abból az következik, hogy az újságírók már menjenek a francba?

Mintha azokat az exkluzív képeket, bulis beszámolókat, hands-onokat nem az olvasóknak és a kiadónak írnák a lapok, hogy a kutyán kívül bárki más (=ezeket az oldalakat látogató, innnen informálódó olvasó és játékos közönség) is tudjon a játékukról. Szerintem elég nyugodtan aludna bármelyik nagyobb angol oldal szerkesztője, ha egy Eidostól nem kapnának semmilyen pr-anyagot, cserébe viszont a kiadó sokkal roszabbul járna, ha nem írnának az új játékaikról a lapok.
This Cannot Continue
[21] Gaben
Nov 24., Monday 15:45 #50
Válasz Vega (#45) üzenetére
Hát az biztos, hogy elharapódzott a kaja-pia-nő (?) PR fogás...

De azért lássuk be, a Totalcar tesztelőit is kiviszik pl. spanyolba és mégsem zengenek ódát minden verdáról...
"It's not about being the best, it's about being better than you were yesterday!"
moderator Ghz
Nov 24., Monday 12:02 #49
Válasz Vega (#45) üzenetére
A kedvencem még mindig az a baromarcú, idióta, geek, atom loser csávó aki kidobta az ablakon a HALO 3 "szuper" csomagot. Látszott a gyereken, hogy pornókra rejszol 14 éves kora óta, nőt élőben ruha nélkül csak pénzért látott, és minden videojátékban agyon verik. Na annak törtem volna el a karját és a golyóinál fogva akasztottam volna ki az ablakba meztelenül, szarral ráírva a mellkasára, hogy HALO 3! Hány millió játékos adta volna oda a fél karját azért a csomagért amit az a beképzelt kis senki kidobott az ablakon. Hál isten, hogy az olvasóik nagy része is elküldte a jó anyába. Na kb. ez a véleményem a Gamespot-ról is a mű balhéjukról...
Xlive/psn: ghz365 http://twitter.com/Ghz365
[73] zaz
Nov 24., Monday 11:30 #48
stabil 8 pontos játék! a grafika akár 10 -et is kaphatna, és kihívás is van benne bőven!
A pontokról meg...itt van a Last remnant amit símán elmeszeltek mindenütt, viszont én alig várom ,hogy a kezeim között tudhassam!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[35] savoo
Nov 24., Monday 9:38 #47
Válasz Porce (#46) üzenetére
Szerintem soha nem volt tömegjáték..
"I have no memory. Every day is a new day because I don’t remember the day before. Every minute is like the first minute of my life."
[10] Porce
Nov 23., Sunday 19:09 #46
Úgy tűnik kezd a Tomb raider is egyre jobban rétegjátékká válni.
"Hangosbemondó: Nem szabad engedni magunkat belegyömöszölni ebbe a patkánylabirintusba. Ne engedelmeskedj az elembertelenedésnek!"
Nov 23., Sunday 18:37 #45
Huhh, megnyugodtam, hogy a sok sunyi "későbbpublikálós" vagy "csakezért8pontozós" újság között itt van a sajtószabadság fáklyavivője, a fény az éjszakában, az egy éven belül immár másodszor is a nagyszerű Gamespot. Ha ők nem lennének, erre a gazságra sem derült volna fény.
Mint ahogy azt is megtudhattuk, hogy idén ismét csak az Eidos volt az, ami pofátlan eszközökkel befolyásolni akarta az újságírókat és ezzel közvetve átverni a játékosokat.

És akkor most nézzük az egész mögé.
Egy kiadó megkért egy újságot, hogy a cikke publikálását halassza el három-négy nappal, ha annyira nem tetszik neki a játék. Nem azt kérte, hogy adjanak rá valamennyi százalékot, nem is azt, hogy írjanak bele a cikkbe ezt meg azt, hanem csupán annyit, hogy jelenjen meg később a cikk.
Korrekt kérés? Nem, egyáltalán nem az. Mert ugye ilyenkor két lehetőség van: a konkurrenciával egyszerre kijönni, és emiatt esetleg feljebb pontozni a játékot, mint amennyit szerintünk ér. A másik lehetőség, hogy tartjuk magunkat az elveinkhez, akkor viszont lemaradunk a modern média legfontosabb területén és nem leszünk frissek. Ebben tehát igaza van a Gamespotnak. Hogyan kellett volna ezt korrekten megoldaniuk akkor?
Lehetett volna írni egy levelet az említett PR-osoknak az alábbi szöveggel:
"A kéréseteknek nem teszünk eleget, és egyben kérünk Titeket arra, hogy a jövőben soha ne küldjetek nekünk exkluzív screenshotokat, preview és review copy-kat, és végképp ne fizessétek nekünk a repülőutat, ha soron kívül megmutatjátok nekünk a játékaitokat. Nem érdemeljük meg, hogy ingyen zabálhassunk és ihassunk nálatok, nézzük a sok pénzért "bérelt" hostess lányokat és úgy általában, hogy különleges elbírálás alá essünk. Azért nem kérjük mindezt, mert úgy tűnik, mintha ezzel a kedvünkben próbálnátok járni, pedig mi szeretnénk egy időben kapni a bukaresti Gamero Romano magazinnal az információkat, a képeket, a tesztverziókat."

Megíródott ez a levél? Aligha. Mit jelent ez? Hogy irgalmatlan nagy szereptévesztésben van manapság a gamer sajtó (és itt kiemelem: hatalmas nagy tisztelet a kivételnek). A fenti cselekedet klasszikus példája annak, hogy milyen az, amikor a hatalom valakit megszédít. Úgy érzi ő szarta az egész gamer szcénát, hiszen ő az egyik legnagyobb, az olvasók véleményformálóként fognak felnézni rá, a kiadók pedig ellenszolgáltatás nélkül fényesre nyalják a seggüket. Sajnos ez gyakran így is van, de ideje lenne megálljt parancsolni ennek. Kíváncsi lennék, hogy egy nagyobb kiadóval meg merné-e ezt csinálni a Gamespot. Meg mernék-e mondjuk kockáztatni, hogy le kell menniük a boltba GTA5-öt venni és majd abból tesztelhetnek? Aligha.
Pedig senkinek ne legyenek illúzió, a fenti kérésnél én még csak durvábbakról hallottam, ez annyira nevetséges és jelentéktelen, hogy csak egy ilyet választhatott a Gamespot, hogy karácsony előtt ismét bilit borítson. Hát én jobban örülnék, ha a szar inkább az ő fejükre ömlene ezért. Mert teljesen nyilvánvaló, hogy óriási önreklámról van szó, hiszen olyan oldalak, amelyeken tabunak számít a Gamespot szó (hiszen a versenytárs nevét nem írjuk le ugye), azok is róluk cikkeznek.
[5] Cobbler
Nov 23., Sunday 14:30 #44
Válasz Hazuki (#42) üzenetére
Szerintem is jó, de azért nekem - nagy TR rajongóként - van vele egy kis gondom.
Annak idején a UDF-t hasonlítgattam a TR-hez, hogy mi nem tetszik benne. Aztán fordult a kocka és meglehetősen magasra tettem miatta a mércét, hogy hogyan is kell majd kinéznie a TRU-nek. Az előzetes videók nem is nagyon cáfoltak erre rá. Aztán most, hogy már beleöltem pár órát, azt mondom jó-jó, de akár sokkal jobb is lehetett volna, ha legalább annyi időt fordítanak a megvalósításra, mint az UDF-nél.
Sajnos olyan dolgok fordulnak benne elő, ami az UDF-ben csak ritkán: rossz kameramozgás, Lara mozgása szvsz hagy kivánnivalót maga után (néha beakad), átlátszó falak, a nem megközelíthető helyeken, mintha nekimennél egy üvegfalnak stb...
Szóval ezt tudva, akár jogos is lehettet a félelem, hogy egyik-másik tesztelő lepontozza.
Az eljárás természetesen nem tolerálható!
Nov 23., Sunday 13:18 #43
durva mik vannak már itt, és szégyen, hogy a három játékból kettő Eidos játék. remélem a Battlestation-t nem kell majd így lejáratni. egyébként a demó alapján a TR alapból is 7,5-8 pontos játék nekem.
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil) / Nintendo: GabeN306HU (SW-4105-6043-6441)
[33] Hazuki
Nov 23., Sunday 12:36 #42
Jó lett ez Underworld, kb a közepe felé tartok a kamera kezelési hibákat leszámítva nálam 9pont.
A pitch black night unfolds with the morning star as its only light, And thus the saga...begins...
[24] maccc
Nov 23., Sunday 12:36 #41
A Gta 4 10-s értékelései is ilyenek voltak külföldi lapokon szerintem , közel nem ér annyit , de jó pár gamet fel lehetne még hozni ahol a kiadó is" belefizetett" a pontszámokba.
LiveID: svenike92 PSN ID: Svenike92
[46] csavar
Nov 23., Sunday 12:14 #40
Ennyire fontosak lennének a pontszámok? Amióta nagy üzlet lett a videojátékkal foglalkozni, azóta egyre jobban durvul a front. Nagy pénz - nagy foci! Ha ez így megy tovább hamarosan lesz 3-4 fejlesztő stúdió és annyi. Legalább is nagygépekre... szomorú, sőt szömörű!
Ne hazudj, mert összezavarod a csillagokat és kiszámíthatatlan lesz a jövőd! PSN ID: vjcsavar
[12] gaborr11
Nov 23., Sunday 10:09 #39
Válasz Ryu (#32) üzenetére
elképzelhető,h. már rendelt egyet amerikából nem?Egyébként meg ha később adják ki a tesztpéldányokat,nem tudják normálisan letesztelni:pl.:amikor a PCG-nek adtak egy játékot a megjelenés előtti héten,akkor azt nem rakták be a magazinba,mert nem volt rá idejük Normálisan megismerkedni a játékkal.
"Itten hatalmas nagy fekaság uralkodik" - Rumli Báttya, nem rokon, a Kertvárosi Gettó fekete bőrű ku klux klánosa
[64] DarkVenom
Nov 23., Sunday 0:58 #38
Válasz Tomtom (#35) üzenetére
Az én felületemen mégis van pontszám a tesztek mellett
Thrills, Chills, Kills!
[25] rob
Nov 22., Saturday 23:56 #37
Nekem bejön Lara új kalandja KATT!
PS4 Pro / Nintendo Switch Lite
[17] Tomtom
Nov 22., Saturday 23:22 #36
Válasz mcmacko (#4) üzenetére
pedig annyi lesz...
...attól, mert egy majom cilindert húz, még majom marad, télen mikor minden fehér, mindegy mi van a hó alatt, a szemétdomb szemétdomb marad...
[17] Tomtom
Nov 22., Saturday 23:15 #35
...talán ha a szóban forgó orgánumok objektíven, pont és százalékok nélkül közölnék a teszteket, akkor nem lenne ez az egész.
Minden spoiler és nyali-fali nélül merem állítani, azért szeretem az itt "dolgozó" tesztereket és az oldalt magát, mert azon kívül, hogy leírják a véleményüket, ránk, játékosokra bízzák mennyit ér az adott fejlesztőgárda üdvöskéje.
...attól, mert egy majom cilindert húz, még majom marad, télen mikor minden fehér, mindegy mi van a hó alatt, a szemétdomb szemétdomb marad...
[64] DarkVenom
Nov 22., Saturday 21:25 #34
Ahelyett, hogy értékelnétek az Eidos önkritikáját, hogy 8 fölé ők sem értékelnék a játékukat, és a realitás talaján állnak...
Thrills, Chills, Kills!
[26] shearer
Nov 22., Saturday 20:50 #33
Úgy látszik manapság ez már egy megkerülhetetlen jelenség. Tökmindegy, hogy GameSpot, GT, Edge, Gamestar vagy 576; az ilyen esetek után egyre kevésbé hihető, hogy a kiadók nem próbálják megkörnyékezni a médiát, egy kis részrehajlás érdekében. Persze továbbra is szeretném hinni, hogy azért a többség nem ilyen, de hát... nah, szar ilyen híreket olvasni...
Kimentek a tankok, bejöttek a bankok.
[9] Ryu
Nov 22., Saturday 20:48 #32
Hát ez elég ciki szituáció. Amit nem értek az az, hogy miért nem a megjelenés után küldenek tesztpéldányt a GameSpot-nak meg a többi online-offline lapnak ha annyira fosnak a 'rossz' értékelésektől? Ha a megjelenés után 5 nappal jön ki a teszt akkor az már érdemtelen a nagyközönség szemében. Nem hiszem.

"Utálom az Eurogamert akkora rohadékok" - Rolmanus, nőjél már fel...
[11] emero
Nov 22., Saturday 20:03 #31
és nyalókát nem is kaptak a teszterek?
[62] casper007
Nov 22., Saturday 19:33 #30
De legalább nem lett akkora botrány, mint régebben. Valamint az aktuális átlag egészen jó.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
Nov 22., Saturday 19:30 #29
5 pontot kap egy jatek vagy 10-et, teljesen mindegy.
Csak egy dolog szamit, az pedig a jatekelmeny, es semmi mas!!!
Daytona USA ARCADE: Advance Course 3:00:87 Arcade Game's Forever
[21] SolidMetal
Nov 22., Saturday 19:29 #28
Hú ez de gáz.
Random Kierkegaard idézet #667
[34] Ray
Nov 22., Saturday 18:42 #27
Mocskos biznyic.......
Neked,mint kívülállónak...mi a véleményed az intelligenciáról?
Nov 22., Saturday 18:03 #26
Válasz dzoli74 (#25) üzenetére
Hidd el, nincs mitől félniük, uyganis jó lett az új TR. Ha tetszettek a Crystal Dynamics álatal rebbootolt TR részek, akkor ez is nagyon szeretni fogod.(mondhatnám úgy is, ha tetszett a Legend, akkor ez mégjobban tetszeni fog. )
[3] dzoli74
Nov 22., Saturday 18:00 #25
Ismét felültettek minket a szokásos multiplatform hájppal. Biztos jelent valamit, ha féltek, hogy nem fogja elérni a 8.0 a gamespoton...
Én amúgy vevő vagyok a szilikon-csajszi legújabb kalandjára, de lehet, hogy ez is csak egy küldetés-patch a Legendhez.
Mindent lehet, de mindennek ára van...
[11] Soulootion
Nov 22., Saturday 17:44 #24
Legyen mindenből egy qrva demo, és bármelyik lap, bármennyi pontját leszarnám.
(Megjegyzem eddig nagy általánosságban egyetértettem a nagyobb lapok pontjaival..).
Undorító, hogy ilyen "bakikkal" rosszabbá teszik a nyomorult játékosok szájízét.

TARKÓLÖVÉS-SZÍVLAPÁT kombó
All those memories will be lost in time, like tears in the rain
Nov 22., Saturday 17:41 #23
Válasz sidocious (#19) üzenetére
Na modnjuk a Fallout 10 pontjai is vicc kategóriába tartzonak, igazad van.
Nov 22., Saturday 17:32 #22
Pont erről volt szó nálunk pénteken: a PR tevékenység áldott, és áldatlan hatásáról. Az úr természetesen a játék és a kiadó érdekeit akarta megvédeni, viszont ezzel túllépte az etikusság határát. Még szerencse, hogy a kiadó kapcsolt és tisztázták a dolgot. Ez persze a fickó állásába kerülhet - de egy ilyen ***** repüljön is!
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
[40] BW
Nov 22., Saturday 16:45 #21
Az a 77-es Metacritik átlag szerintem jó.
And cousin... business is a-boomin'.
[4] EnderQ
Nov 22., Saturday 16:42 #20
Válasz mcmacko (#4) üzenetére
Milyen 480p? A Tomb Raider Legend 1024x600, ez az új rész pedig 1040x576 pixel natívon megy, és nagyon jól néz ki 720p-n meg 1080p-n, mint más sub-HD játékok is: pl COD4.
[24] sidocious
Nov 22., Saturday 16:36 #19
minden ilyen kapcsán a kedvencem, hogy megy a köpködés egy gammára, nem akkora élmény, szép a graf de annyira nem, ott van 2 hiba, majd 99%-t meg 98%-t adnak... Fallout3 100% MUHAHA, szánalmas a fizetett 100 pont.
És a legelszomorítóbb, hogy ez manapság tendencia hazai lapokon is...
www.xboxklub.hu | XBL: sidocious | PSN: SiDoCiOuS_HUN | www.Garmada.Net
[1] mataj 73
Nov 22., Saturday 16:33 #18
Aki szereti a játékot az ugyis beszerzi,mert szerintem igen jora sikerült.
xbox gamertag: mataj 73
[36] rolmanus
Nov 22., Saturday 16:32 #17
Szerintem ez simán egész jó pontszám, akit érdekel komolyabban az úgyis megveszi, vagy tegyenek fel demo-t ha tényleg annyira jó. De ahhoz képest, hogy az Eurogamer az MGS4-re is csak 8 pontot adott, csoda, hogy erre adtak egyáltalán pontot. Utálom az Eurogamert akkora rohadékok...
My body is ready!
[18] Horvi Gabi
Nov 22., Saturday 16:30 #16
De pl a Devil may cry 2-t én úgy vártam,aztán mikor olvastam sok helyen hogy hogy lehúzták,kicsit elkeseredtem,de mikor megvettem be kellett látnom hogy igazuk volt.Az első rész viszont azóta is itt figyel a polcon eredetiben,el sem adnám semmi pénzért.
[5] Cobbler
Nov 22., Saturday 16:25 #15
Válasz Marcangoló (#5) üzenetére
Ne merészeljék nyugdíjba küldeni!!! Menjen nyugdíjba mondjuk az GTA sorozat, vagy az összes FPS. Volt már annyi belőlük! Egy könycseppet sem hullatnék értük!
Nov 22., Saturday 16:19 #14
Ez nem az elso eset.
Regebben is halottam es olvastam ilyenekrol, meg a 90-es evek kozepen.
Az Eidosnak nem a sajto majdani kritikajaval kellene foglalkoznia, hanem figyelnie kellene arra, hogy a sajto es a jatekosok milyen hibakra hivjak fel a fejlesztok figyelmet.
Daytona USA ARCADE: Advance Course 3:00:87 Arcade Game's Forever
[1] mr.Hyde
Nov 22., Saturday 16:03 #13
Láttam h itt a G365-n 7,9 (!) volt az olvasoi értékelés ezért adtam rá egy jo 10est h felkuszon kerek 8 pontra
“-Excellent! Let’s make some LSD!” - Fringe
[14] Naxalite
Nov 22., Saturday 15:49 #12
nem értem én ezt, nekem pl. tetszett nagyon a demo, most írhat akármilyen oldal akármit róla, hacsak nem 1-2 pontosra értékelik, nem valószínű hogy befolyásolnák a döntésem, miszerint nekem ez kell!
"Vérszomjas vámpír koalamedve. Buta állat,de okos." "Reméltem találok a zsebedben csokit"
[18] Horvi Gabi
Nov 22., Saturday 15:48 #11
Amennyi Tomb Raider játék megjelent már,örüljenek hogy 78%-os az értékelések átlaga.Szerintem ez jónak mondható egy ilyen rég bejáratott címnél.Nem mutat olyan zuhanó tendenciát mint a need for speed-ek pl.
[21] Lonewolf
Nov 22., Saturday 15:44 #10
Nekem is volt szerencsém kipróbálni, és nem okozott csalódást.

Kolosszális ujítások nincsenek benne, de ami van az jó. Egyedül csak a kamera zavart engem.

Így jogos a 7-8 pontos értékelés. Kemény mag így is zabálni fogja mert, szerintem az utóbbi évek legjobb Tomb Raider-e.
PS ID : KernyaB
[3] lew
Nov 22., Saturday 15:42 #9
Ahelyett hogy rinyál az Eidos az alacsony értékelés miatt, inkább rakjáj össze mégjobban a gémet úgy, hogy az minimum egy 9est érjen. Ha akkor adják rá a tesztelők 78%ot, jogoan háborodnak föl.
Összesen: 58 [1-50]
1 | 2
Tomb Raider Underworld adatlap
16 év felettieknek Tinédzsereknek
Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Megjelenés: 2008. Nov 21.
Kategória: Akció
Online játékmód: Nincs

A szerkesztőség értékelése:
8.3
Ami tetszett
A Croft-univerzum tágítására tett sikeres kísérlet - a sztori mellett a többi alkotóelemre is odafigyeltek. Egyben van a játék.
Ami nem tetszett
Az irányítás finomítására és a kamera gatyába rázására nem jutott már kellő figyelem.
Olvasói értékelés: 16.1 (68 szavazat)
Ugyanez a játék más platformokon:
pc | gc | xbox | ps2 | ps3 | x360 | wii | nds | psp | xbox1 | ps4 | wiiu | n3ds | psv | mob

47 | Tomb Raider Underworld - teszt

A Tomb Raider univerzumban a helyzet nagyjából változatlan: a sztori folytatódik, a revelációk és leleplezések megtörténnek, Lara kisasszony pedig lelkesen úszik, ugrik, fut, mászik és lő, mint a régi szép időkben. Teszteltük a Tomb Raider Underworld-öt.

14 | Tomb Raider Underworld: jobb az elődöknél

A megjelenést követően még nem volt elégedett az Eidos a Tomb Raider Underworld eladásaival, mostanra azonban már egészen szép eredményt tudhat magáénak a játék.

44 | Lara Croft bedurvul?

Az MTV Multiplayer szúrta ki, hogy a Tomb Raider Underworld múlt héten kirúgott kreatív direktora, Eric Lindstrom fórumokon is válaszolgat a rajongók kérdéseire. Az ex-direktor szerint Lara Croft valószínűleg alaposan bedurvul a jövőben.

47 | Tomb Raider játék - a nyertesek

Lezárult a közel két hete futó Tomb Raider Underworld nyereményjátékunk. A megfejtéseket összegereblyéztük, beszórtuk egy hatalmas kalapba, és sorsolást hagyományosan végző Robotmajom kartárs választott - két név a kattintás után.

61 | Tomb Raider Underworld nyereményjáték

Lara visszatért, és most lehetőséget kínálunk rá, hogy rátedd a mancsod... na nem oda, csak magára a játékra, kétféle formában. Egy darab kérdésre kell helyesen válaszolnod, és a tiéd lehet a Tomb Raider Underworld Xbox 360 vagy PC verziója.

58 | Újabb pontszám-botrány: Tomb Raider

Tavaly a Kane & Lynch: Dead Men, idén pedig az Alone in the Dark kapcsán kavarodott nagyobb botrány a pontszámok miatt - előbbi a GameSpot egyik újságírójának állásába került -, most pedig újabb ilyen eset történt, méghozzá a Tomb Raider Underworld esetében.

29 | Tomb Raider: debüt trailer

Jövő héten startol el a boltokban a Tomb Raider Underworld, az Eidos ennek örömére jófajta, a manapság dúló divatnak megfelelően éneklős muzsikával megtámogatott trailert adott ki.

22 | Tomb Raider Underworld: mocis trailer

Lara mindig is szerette a méretes dolgokat a combjai közt, és most sincs másként - Croft kisasszony motorra pattanva indul péntek délelőtti kirándulásra a dzsungelbe, túmbokat rédelni.

113 | Tomb Raider: ahogy te akarod

A játékosok egyéni ízléséhez szabható élmények hajnalát éljük, a modern videojátékok egyre több segítséget, és választási lehetőséget kínálnak. A Tomb Raider Underworld is beáll a sorba.

35 | Tomb Raider Underworld: friss képek, videó

Croft kisasszony idén novemberben ismét tiszteletét teszi a képernyőkön és a monitorokon: a Tomb Raider Underworld-ben Lara baba igazi túlvilági kalandokba keveredik. Friss képek és videó következnek.

32 | Tomb Raider Underworld - Lara robbant

Minden idők legismertebb videójáték-hősnője az idei esztendőben ismét visszatér közénk: természetesen Lara Croft-ról és a Tomb Raider Underworld-ről van szó. Friss kedvcsináló következik.

18 | [E3] Tomb Raider Underworld gameplay

A képeket már láthattuk ebből a videóból előzetesen, most mindenki megtekintheti magának mozgásban a vízben úszó, cápákkal küzdő majd vizesen mászkáló Lara Croftot - három percben.

26 | Tomb Raider Underworld: túlvilági képek

Több tucatnyi kép érkezett a több, mint tíz éves széria, a Tomb Raider legfrissebb, Underworld névre keresztelt felvonásából. Artwork, ingame: megtalálható itt minden, mi szem-szájnak ingere.

11 | Tomb Raider Underworld - cápavadászat

Az Eidos néhány napja már elárulta, hogy a júliusi E3-ra magával viszi a Tomb Raider Underworld-öt, ám nem kell addig várnunk, hogy lássuk a játékot, új képeket tudunk ugyanis mutatni róla.

17 | Tomb Raider Underworld szemkontakt

Az IGN jóvoltából végre megérkeztek az első normális minőségű screenshotok a Tomb Raider széria soron következő, Underworld alcímet viselő epizódjáról.

17 | Tomb Raider Underworld: az első pillantás

Úgy tűnik, hogy mostanság az "első képek" időszakát éljük - ezúttal a múlt héten leleplezett Tomb Raider Underworld-ről érkeztek meg az első screenshotok.

54 | Tomb Raider Underworld: az első infók

Két hete már lehetett hallani arról, hogy a Tomb Raider franchise következő tagja nagy valószínűséggel az Underworld alcímet fogja viselni, most pedig mindez biztossá vált, miután a Play magazin leleplező cikkben tette közzé az első információkat.
Tovább a játék adatlapjára / fórumába