Az amerikai piackutatás terén vitézkedő Phoenix Marketing International az elmúlt egy esztendőben a videójátékokban elhelyezett hirdetések gamerekre, vásárlókra gyakorolt hatását vizsgálta. A felmérés a jelenleg piacon lévő platformok legnépszerűbb termékeiről kérdezte, elsősorban az idősebb generációt, azzal a céllal, hogy mely játékban hirdetett termékeket tudják feleleveníteni. Nem konkrét nevekre koncentrált tehát a kutatás, sokkal inkább játékban megjelenő valós termékek iránt érdeklődtek a kérdések.
A sportjátékok bizonyultak a leghatékonyabbnak e téren, a reklámokat felidézni képes játékosok 54 százaléka játszott már valamilyen sportjátékkal, ráadásul 5 megkérdezettből 4 ilyen produktumhoz (2006 FIFA World Cup, NHL 2K7, Madden NFL 07, NBA 2K7) kapcsolta ingame hirdetésekkel kapcsolatos emlékeit. Sportmárkák terén a Nike, Adidas, Reebok hármas volt a befutó, üdítóital reklámokat illetően pedig a Coke, Pepsi, Mountain Dew és a Gatorade. A gyorsétteremláncok sem maradtak ki a jóból, a McDonald's, a KFC és a Burger King neve mellé is többen ikszeltek, autómárkák frontján a Ford és a BMW hirdetései ragadtak meg leginkább a játékosokban. A felmérés keretében 1502 aktív gamert kérdeztek meg, férfiakat és nőket egyaránt.