[Teszt] Harry Potter and the Deathly Hallows

Harry Potter and the Deathly Hallows

liquidSomosi László2010.11.24. 19:18

Minden sorozat véget ér egyszer, a Harry Potter sem kivétel: a sebhelyes homlokú varázslótanonc kalandjai könyvformában három éve fejeződtek be, a mozis verzió pedig most ért a végjátékhoz, a részletes adaptáció és az ügyesen maximalizált profit érdekében kapásból két részre bontva. Ha film van, játék is van, a széria jogait birtokló Electronic Arts idén is kötelességtudóan szállította az interaktív változatot.

Ha nagyjából tisztában vagy a Potter-univerzum történéseivel, tudod, hogy a könyvek (és a filmek) lassan, de fokozatosan komolyodnak és sötétednek. Ami remek húzás, a hét könyv így a nyolcéveseknek, a tinédzsereknek, és a gyermeki énjüket nem túl mélyre temető felnőtteknek is szórakoztató olvasmány, kis túlzással fel lehet nőni mellettük. A játékokról nem mondható el ugyanez, ezek stílusukban, megjelenésükben, műfajukban és tartalmukban is megmaradtak elsősorban gyerkőcöknek szánt szórakozásnak. Egészen mostanáig. Az EA Bright Light vett egy mély levegőt, és “felnőttebb” műfajba oltotta az utolsó Potter kaland első részét - fedezékes akciójátékot kapunk, más, szintén akciójátékokból ismert játékelemekkel megbolondítva.

A stílusváltás furcsa, ennek ellenére akár működhetne is - de nem működik, illetve rosszul működik. A Harry Potter játék fedezékes lövöldének roppant gyenge, a műfaj alapszolgáltatásait veszi át, és azokat sem valósítja meg jól. Eleve kérdéses, hogy miért volt szükség a fedezékesdire, amikor két olyan varázsaltot is kapsz (egy direkt védővarázs, és a magad elé emelhető tárgyak), amik gyakorlatilag hordozható fedezékként szolgálnak. Ha már vannak fedezékek, legalább lennének mindig használhatók. Nem azok. Soha nem világos, hogy milyen tárgyakat tudsz tényleges fedezékként használni. Ha tudod használni, Potter úr hajlamos nem megfelelően fedezékbe húzódni - ha guggolni kell, áll, ha állnia kéne, összegörnyed. A lövöldözés dinamikája döcögős, és hiába van több varázslat, nehéz köztük váltogatni (lenyomva tartott váll-gombbal előhívható körmenü), az eltervezett taktikák (“most jól megbénítom, aztán fejbe lövöm”) nyögvenyelősen, vagy egyáltalán nem kivitelezhetők. Plusz: a műfajváltás ellenére a Harry Potter továbbra sem vállalja be a könyvek / filmek durvulását, az ott (különösen az utolsó könyvben) két kézzel szórt halálos átkok helyett gyermekbarát bénításokat kapunk, ellenfeleink pedig nem fűbe harapnak, hanem az utolsó pillanatban (bizonyára szégyenükben) elájulnak, és elteleportálnak.

A lövöldözős szekciókat megszakító lopakodós részekről sem lehet sok jót elmondani. A szerkesztőség viszont jót vitatkozott azon, hogy ez minden idők legrosszabbul megvalósított videójátékos lopakodása, vagy sem. A végén abban maradtunk, hogy mindenképpen dobogós. A dolog úgy néz ki, hogy magadra borítod Harry láthatatlanságot biztosító köpenyét, a játék átvált saját szemszögű nézetbe, te pedig megpróbálsz nem beleütközni senkibe, ez ugyanis azonnali lebukással jár. A csavar: van egy “lopakodós csíkod”, ami a haladással párhuzamosan fogy - ha állsz, töltődik, ha elfogy, lebuktál. A lopakodás éppen ezért furcsa mutatvány, gyakran meg kell állnod - olyankor is, amikor nincs senki a közvetlen közeledben - csak azért, hogy a szerencsétlen csík ne fusson ki, és ne bukd a küldetést. Sok lopakodós rendszert láttunk eddig, a potteres finoman szólva is bizarr.

A prezentáció az a terület, ahol nagyjából rendben van a Deathly Hallows. A grafika korrekt, az animációk néhol kissé suták, de szódával azok is elmennek. A szinkronhangokat nem az eredeti színészek biztosítják, de az alteregóik is jók, a karaktermodellek pedig kellően hasonlítanak a filmes színészgárdára. Extrák terén nem kínál sokat a játék, gyűjtögethető cuccok vannak, multi viszont nincs, kapunk helyette pontszámra újra teljesíthető pályaszakaszokat. Az Xbox 360 változatban a “Kinect” menüpont (meglepetés!) egy Kinectes játékmódot takar. Meglehetősen egyszerű kötött pályás lövöldözésről van szó, bónusznak oké, de nem zavar sok vizet. PS3-as Move támogatás viszont nincs, pedig ebben az esetben (a Move kontroller elsőrangú varázspálca) határozottan lett volna értelme.

Az eddigi Harry Potter játékok nem voltak kiemelkedőek, de a közepes / erős közepes szintet mindig gond nélkül hozták. A Deathly Hallows ezzel szemben kifejezetten szub-standard próbálkozás, egymásra dobált, és gyakran kifejezetten gyengén megvalósított ötletek laza halmaza, ami kizárólag a keményvonalas Potter rajongók arcára csal mosolyt. Az második utolsó rész remélhetőleg jobb lesz - kár lenne a minőségi minimumon befejezni ezt az amúgy játékformában is szerethető sorozatot.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

18 órája
12

Heti megjelenések

1 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

3 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

4 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

5 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

5 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

5 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

6 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

6 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

7 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

8 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

8 napja
21

Heti megjelenések

8 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

2024.04.12.
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

2024.04.11.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==