[Teszt] Dragon Ball: Raging Blast 2

Dragon Ball: Raging Blast 2

mcmackoGéczy Attila2010.11.22. 09:00

A Dragon Ball széria számtalan játékadaptációt termelt ki magából az utóbbi években, bár az áradatszerű megjelenések inkább az előző generációra voltak jellemzők. A Burst Limit sikeresen küzdötte át magát a kurrens generációba, a Budokai Tenkaichi-trilógia alkotói (Spike) viszont a Raging Blast-et dobták be válaszképp. Most itt a második rész, mi pedig kíváncsian vettük górcső alá a Raging Blast 2-t. Vajon megérdemli a játékosok figyelmét, vagy csak a Sárkánylabda-szentélynél zsolozsmázó, elhivatott rajongóknak nyújt majd kiemelkedőt a program?

A Raging Blast 2 (a Dragon Ball játékok döntő többségéhez hasonlóan) nem a megszokott bunyós mechanikát alkalmazza. Már a perspektíva sem szokásos (inkább egyfajta TPS nézőpontból látjuk a kiválasztott karakterünket), az alaptámadásokon túlmutató mozdulatok pedig abszolút egyedi módon hozhatók elő. A Raging Blast 2 komplexitását mutatja, hogy a tanítómód végigküzdése több mint fél órát vesz igénybe az átlag játékosnak, és már itt is találkozunk majd olyan mozdulattal, amelynél hosszas bíbelődés során jöhetünk csak rá, hogy a fejlesztők miként képzelték el annak elővarázslását. Sajnos a játék egyik jelentős hibája már itt felüti a fejét - az interfész meglehetősen pongyolán van kidolgozva, egyértelmű nevek helyett arcképek jelölik a szereplőket, az oktató szövegek hanyag fordításról tesznek tanúbizonyságot és a képernyőn látható instrukciók sem mindig egyértelműek.

A komplex harcrendszer elsajátításához bizony hosszú játékórákra lesz szükség, a DB:RB2 az eseti bunyós-játékosnak legfeljebb monoton gombpüfölést fog kínálni. A betanulás nehézségi ívét az oktatómód sem könnyíti, sőt az egyjátékos haladásunk során jó ideig sikerekkel díjazza a játék az alaptámadás-spammelő taktikát. Mikorra már az ember elhiszi, hogy milyen ügyesen veszi az akadályokat, akkor bukkan fel egy-két nehézségi tüske, ahol viszont hirtelen lesz szükség a rafináltabb támadások alkalmazására. Akinek nincs türelme önszorgalomból elsajátítani az összetett formulákat, az hamar rá fog unni az alkalmi sikertelenségre.

A single-mód két lehetőséget kínál a főmenüben. A Galaxy zóna a választott karakterekhez tartozó törétnetvonalnak felel meg, a Battle Zone pedig olyan szisztematikus összecsapásokat sorakoztat fel a játékosnak, melyek során külön kihívásokat is teljesíteni lehet. Átvezető mozik, bunyó közben felbukkanó animációk (dráma-jelenetek, ahogy a Burst Limit hívta ezeket) nincsenek, csupán menőző odaszólások.

A játék minden győztes meccs után százával szórja a bónuszokat. Gyakran már követni sem tudjuk, hogy milyen megnyitható ruhát, képet és egyéb jóságot dob nekünk az automata. Idővel már nem is akarjuk...

A karakterek száma egészen megdöbbentő egy verekedős játékhoz képest, mint ahogy a játékmódok, egymással összeérő Galaxisok és a már említett bónuszok is egy brutális tartalommal felszerelt játékot sejtetnek. A Dragon Ball mítosz összes jellegzetes momentuma itt van, kezdve a spéci ellenfelektől, az átalakuláson át a fúziós fülbevalókig. A szomorú igazság az, hogy ezeket az eszméletlen lehetőségeket nem tudták értelmes tartalommal megtámogatni Spike-ék. A karakterek között gyakran csak a modell és a rájuk húzott textúra jelent különbséget, az alapvető támadások és verekedési stílusok hatalmas átfedésekkel lettek a rendszerbe illesztve. Az achievementek ennek ellenére elvárják, hogy mindegyik karakterrel dúljuk fel a világot, minden titkot hozzunk elő, nyissunk meg... ezeket figyelembe véve sok száz játékóra vár arra, aki komolyan veszi a Raging Blast 2 által felkínált teendőket. Azonban kötve hisszük, hogy a legelszántabb rajongókon túl bárki is nekiállna a favágást igénylő követelményeknek.

Egy Dragon Ball játéktól látványos cel-shaded (jellegű) grafikát vár az ember, a Raging Blast 2 pedig a karaktermodellek terén nem is teljesít rosszul. Az összkép színes és bizonyos pontokban látványos, de a Burst Limit szintjét nyújtózkodva sem képes elérni. A képet érzékelhető élmosás-effektus homályosítja, a hátterek pedig rombolhatóságuk ellenére is egyszerűek és jellegtelenek. Dallamok terén is van okunk a szájhúzásra. Néhány gitárcentrikus nótában azért fogós és zúzós riffeket sikerült összehozni a zeneszerzőknek, de a tételek többsége a középszerűnél rosszabb, monoton j-rock skatulyába pakolható el.

A Raging Blast első része komoly kameragondokkal küzdött. Ez a hiányosság a második epizódban sem javult sokat, a furcsa kameranézet, és az ellenfelet kitakaró tereptárgyak miatt javallott egy csésze gőzölgő, nyugtató hatású teát bekészíteni a játékkal töltött estékre.

A Dragon Ball: Raging Blast 2 folytatásként kevés újdonságot hoz és csak az igazán hithű rajongók számára fog nagy élvezeteket nyújtani. Ők lubickolhatnak az univerzum jellegzetes karaktereiben, és valószínűleg szívesen beleteszik a plusz energiát, amit a mechanika tisztességes elsajátítása megkíván az embertől. Egyjátékos módja mellett többszereplős lehetőségeket is tartalmaz, vaskos extrái között pedig egy egészestés DBZ mozifilmet is felkínál, korrekt felbontásban, japán szinkronnal és angol felirattal. Azok számára, akik csak egy tradicionális beat 'em up játékra vágynak, középszerű élményt nyújt majd a játék, mind prezentáció, mind pedig belső tulajdonságok tekintetében. A temérdek tartalom inkább látszat, mint értékes és érdekes adalék. Ha mindenképpen Gokuékkal szeretnél pofozkodni, a szebb-okosabb-izgalmasabb Burst Limit a mai napig jobb választás lehet, mint a Raging Blast 2.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

19 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

23 órája
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==