A LucasArts és a Bioware annak rendje és módja szerint bejelentette új játékát, amely tényleg egy masszívan online szerepjáték lesz. A címe Star Wars: The Old Republic. A célplatform pedig nem más, mint a PC, a konzolok ezúttal kimaradnak a harcból.
Kezdjük a történettel. A játék 300 évvel játszódik a Knights of the Old Republic történései után, a két szembenálló frakció (Régi Köztársaság / Sith Birodalom ) pedig adott: ebből választhatnak a karakterek is - és így dől el az is, hogy jedi-, vagy sith- lovag lesz hősünk. Az ígéretek szerint persze nem csak a fénykard és az Erő használata marad: tradicionális Star Wars-kasztok is szerepelnek majd a játékban.
A bejelentést követő sajtótájékoztatón a Bioware kifejezte lelkesedését és a játékhoz való roppant komoly hozzáállását: hatalmas világot, alaposan kidolgozott történetet, igazán emlékezetes Star Wars kalandot szeretnének a játékosok elé tárni, az MMO-zsáner adta lehetőségeket kihasználva. Ray Muzyka elmondta: eddig a hasonló online játékok a fejlődés/felfedezés/harc szentháromságra épültek: a Bioware célja egy negyedik elemmel bővíteni ezt: ez pedig a történet. Felmerült a kérdés, hogy miért nem egy offline KOTOR 3 van készülőben, amire a Bioware főnöke szerint az a magyarázat, hogy "ez a játék a 4, az 5, a 6 ...12, és tovább. Ilyen mennyiségű tartalmat, helyszínt, sztorit helyeztünk el a játékban - erre egy hagyományos Knights of the old Republic játékban nem lett volna lehetőség. " A héten még több információt ígérnek - addig is megtekinthetjük az első rajzokat, képeket.
[FRISS] A játék helyszínei között a Coruscant, a Tython, a Koribban, az Alderaan, Utapau, az Agamar, a Dathomir és a Manaan is szerepelnek az eddig megerősített információk szerint. Néhány helyszínt kizárólag egy frakció ural majd, de számos olyan planéta is lesz természetesen, ahol mindkét oldal jelen van.
A PvE és PVP tartalom mellett Realm vs Realm opcióval is felvértezik a játékot, ami Daniel Ericson, vezető író szerint tökéletesen passzol a Star Wars univerzum hangulatába.
Ahogyan a korábbi Knights of the Old Republic játékokban, az MMO-ban is számos NPC csatlakozhat társként hozzánk, ők szintén AI által vezéreltek lesznek. James Ohlen creative director ígérete szerint NPC társaink szinteket lépnek majd, s egyedi felszereléssel is felvértezhetjük őket, ráaádásul az is befolyásolja személyiségük alakulását, hogy a Köztársaság, vagy éppen a Sith Birodalom sorait erősítjük. Több interakciós lehetőségünk is akad majd társainkkal, barátságokat köthetünk, vagy éppen kereskedéseket bonyolíthatunk le velük. Egyszerre egy ilyen NPC tarthat velünk kalandjaink során, de őket időről-időre cserélhetjük, úgy ahogy a KOTOR-ban is.
Hogy a történet valóban milyen fontos eleme lesz a játéknak, arról árulkodik, hogy több éve 12 író teljes munkaidőben munkálkodik azon, hogy egy valóban mély és tartalmas univerzumot építsen a játéknak. S, ha már mély tartalom: Daniel Ericson szerint a játékot akár singleplayerhez hasonlóan, szólózva is játszhatjuk majd, nem fogjuk észrevenni a különbséget.