[Teszt] Sonic Colours

Sonic Colours

mcmackoGéczy Attila2010.11.19. 08:00

A Sega színes tintákkal álmodott. Mikor már mindenki azt gondolta, hogy a kék süni már csak régies stílusában képes elbűvölő és meggyőző lenni, Sonic Team-ék előrukkoltak a csodálatos Sonic Colours-szal. Esélyes volna tehát, hogy a sorozatban ez a legjobb játék a Megadrive-os idők óta? Megtörni látszik a Sonic-ciklus?

A Colours a két évvel ezelőtti egészestés Sonic játék folytatásának tekinthető. Az Unleashed-del ellentétben most minden sallangot mellőztek; nincs vérsün, nincsenek vérszegény átkötő pályák, nyálas állatkák és városlakók, csak a klasszikus száguldozós szintek, valamint az újdonságként megjelenő Wispek. Ők azok a színes űrlények, akik a játék során speciális erejükkel segítik hősünket.

A történet szerint Eggman szánja-bánja korábbi bűneit, és kárpótlásképp egy űr-vidámparkot épít az emberiség számára. A készülődő űrállomásra ellátogat Sonic is, aki sejti, hogy nincs minden rendben a Kopasz Bajuszos háza táján. Eggman titkos világuralmi tervéhez a kis színes űrmanók erejét szeretné felhasználni, hősünk azonban nem nézheti ölbetett kézzel a Wispek rabszolgasorsba hajtását.

A Sonic Colours ingame átvezetőkkel mutatja be az egyszerűcske történetét, melyek alatt a szereplők (elváráshoz mérten) szinkronizáltan szólalnak meg. A kedvencünk a két droid, Orbot és Cubot, akik a rajzfilmekből jól ismert stíluselemért, a klasszikus csetlős-botlós humorért felelősek. Sonic és Tails továbbra is gyengus karakterek, de azért becsúszik a mozik alatt egy-két duma, amin jókat fogunk mosolyogni. A történet és annak bemutatása tehát továbbra is a legkisebbek számára jelenthet tartalmas izgalmakat, de érett fejjel sem bánjuk az átvezetők hangsúlyos jelenlétét.

A pályákat és az eddig megszokott játékmenetet a kis Wispekkel próbálták revitalizálni. Színüktől függően gyorsítást, rakétamódot, fúrófejet, plafonra tapadó formát, vagy egyéb alakokat ölthetünk süninkkel, újabb utakat nyitva meg a jobb pontszám, és a szintenként elrejtett piros csillagocskák összeszedése érdekében. A speciális mozdulatot a kontroller cibálásával csalhatjuk elő, könnyed csuklómozdulatokkal. Az első futamok során szinte alig találunk aktív Wisp-tartályt, a későbbi szinteken találkozunk majd először a különlegesebb űrlényekkel. Miután ezeket összeszedtük, érdemes visszatérni a korábbi zónákba, ahol a megnyitott manók tartályai immár aktivizálódnak, segítségükkel pedig addig elérhetetlen helyekre juthatunk el. Úgy kell a rendszert elképzelni, mint a Super Mario World színes kérdőjel-blokkjait, melyek szekvenciálisan nyíltak meg előrehaladásunk során.

A fő térképen a zónák között válogathatunk, amelyek újabb altérképre vannak osztva. A Sonic tradíciókkal ellentétben itt egy zónában akár hat felvezető szint is van a bossharc előtt. Ezen pályák közül kettő-három úgy fest, mint az Unleashed száguldozós szintjei, eszméletlen kameraállások és geometriai szerkezetek között futkorászunk két dimenzióban, néhol sínekhez rögzítve, máskor pedig háromdében, de jellemzően folyosószerű terepeken. A maradék pályák általában egy-két perc alatt teljesíthető gyors szösszenetek, melyek jellemzően valami ügyességi feladatra, vagy szívatósabb szisztémára vannak felfűzve. A főnökök jó nagy bestiák, jóval összetettebb kihívással szolgálnak, mint a tizensok évvel ezelőtti Robotnik járgányok.

A világtérképen Eggman Sonic Szimulátorát is megtalálhatjuk, ez gyakorlatilag a Rivals mód két (avagy "másfél") játékos számára, melyben virtuális (és “épp-most-szedtük-ki-az-editorból” jellegű) szinteken megy egymás hajkurászása. A leaderboardok elérésének lehetősége kőkeményen bele van építve a játékba, így neten is megoszthatjuk a pontjainkat, pályákon elért eredményeinket. Dícséretes dolog, hogy Wii-n is terjedőfélben van a közösségi élményeket nagyban fokozó nemzetközi pontszámtábla.

A Coloursnek jól áll a Sonic mechanika. Minden pálya szinte a tökéletességig van csiszolva, nagyon ritka az olyan szakasz, ahol az utóbbi években megjelent sünis címeket idéző igénytelenség, bugos pályadesign a jellemző. Sőt - a Sonic Colours szinte új mérföldkő a Wii konzolon, grafika terén mindenképpen. A Hedgehog engine szinte mindent tud Wii-n, amit anno nagygépen is bemutatott - a karakterek csodás részletességgel és animációval mozognak, a bevilágítás és a lágy élű árnyékok CG-s hangulatot visznek a látványba (az itt-ott beszűrődő, elvakító fényekről nem is beszélve), valamint a sebesség is elfogadható. Azért ez az állításunk nem mindenhol állja meg a helyét: itt-ott tisztán érződik, hogy nem 60 FPS-re van belőve a teljesítmény.

A zenék brilliánsak, lazán ötvözik a jazzt, a j-popot a punk rockkal, sőt, dallamvilág terén a klasszikus chiptune korszakot is megidézik. A Colours ismét a játékhoz külön írt nótákat szólaltat meg a be- és levezető videók alatt. A Reach For The Stars slágert ezúttal a Cash Cash nevezetű powerpop formáció szállítja.

Summa, summarum: a Sonic Colours végre egy vérbeli, sallangmentes program lett a kék süni szereplésével. A nemzetközi kritikusok jól fogadták. Csak remélni tudjuk, hogy az időközben kiábrándult rajongók nem fordultak el végleg a hősüktől, és értékelni fogják azt az igyekezetet, amivel a legújabb epizódot összepakolták. Vidám, színes mivolta, hatalmas élményfaktora és remek játszhatósága miatt nem csak arra lehet képes, hogy a régi rajongók közé újakat toborozzon, hanem arra is, hogy elmondhassuk: “A ciklus megtört! Ismét jó Sonic rajongónak lenni!”

A CIKKNEK MÉG KÖZEL SINCS VÉGE! A KÖVETKEZŐ OLDALON A DS VERZIÓT ELEMEZZÜK ÉS ÖSSZEFOGLALJUK A TAPASZTALTAKAT!

Mi a helyzet a DS változattal? A Sonic Colours DS-en is ugyanazt az bonyodalmat vázolja fel, mint a nagytesó, de természetesen nem csak ennyiben merül ki a két játék közös metszete. Praktikusan ugyanazokat a zónákat valósították meg a kézikonzolon is, mint Wii-n, csak éppen tradicionális kétdés nézőpontból.

A DS verziót mégsem szabad lebecsülnünk, hiszen a készítők (DIMPS - ők felelősek a korábbi kétképernyős Sonic játékokért, az Advance verziókért és a Sonic 4-ért is) apait-anyait beleadtak, hogy minden ízében izgalmas és tartalmas játékot tegyenek le az asztalra. A pályákat itt is térképrendszerekről tudjuk elérni, a különbség mindösszesen annyi, hogy egy-egy zónában kevesebb szint van elszórva, mint Wii-n. A szintek között missziókat lehet teljesíteni, melyek valamilyen időhöz kötött kihívást rejtenek az alappályákon. A köztes jelenetekben feltűnnek a régi Sonic karakterek is - így akikre rájön a kiütéses roham az univerzum jól ismert figuráitól, azok jó előre készítsék be a vakarózás elleni kenőcsöt.

A színes Wispek használata DS-en is kézre áll, heves kontrollerrázás helyett azonban egyértelmű gombokhoz vannak rendelve a figurák. Rakétawispet vettünk fel? Akkor a felfelé mutató akciógombot kell megnyomni (X). Turbówispeket élesítettünk? Akkor a többi platformerben megszokott futás (Y) gombot kell nyomva tartani, hogy Sonic szélsebes fokozatra kapcsoljon. A falról pattanás, csusszanás és dobbantós mozdulatok is felsorakoznak a klasszikus repertoár mellé - a 3D-s címek újításai a jól bevált DS-es mechanikában is tökéletesen működnek.

A sebesség mellesleg egész egyszerűen elképesztő jeleneteket tud produkálni, de ehhez az kell, hogy a mesteri pályatervezés teret engedjen a villámgyors repesztéshez. (Teret is ad neki, ahol csak lehet.) A Sonic játékokra jellemző, gyors reflexet idéző csapdák sem kaptak felmentést - a játék kulcsa azonban (mint mindig) most is a veszélyhelyzet azonnali felismerése, vagy pedig a különböző trükkös akadályok betanulása.

Látvány terén a Sonic Colours nem nyújt extravagáns képet, de a művészeti megvalósítás vidám és üdítő. A DS processzorát megmozgató motor minden kétséget kizáróan azonos a korábbi epizódok engine-jével. A főszörnyek 3D-s csatákban kerülnek bemutatásra, a kifejezetten élményszámba menő titkos pályák pedig a Sonic 2 bónuszszintjeit idézik. Ezeken a futamokon és új Wispek gyűjtögetésénél az érintőképernyőt is bevonják az aktív interfészbe. Extra tartalomként a DS kártyán is megtalálható Eggman Sonic szimulátora. Itt Time Attack módban lehet javítani a saját eredményeinket - sőt, WiFi-n keresztül a nemzetközi listákon is publikálhatjuk az időket eredményeinket. Versus módban egy gépi vagy vezeték nélküli hálózaton becsatlakozó játékos ellen zúzhatjuk a sünit. Dícséretes, hogy akár egy kártyával is lehet helyi multiplayert játszani, a hálózaton pedig preferált barátlistát is beállíthatunk. Szinte hihetetlen, hogy mennyi network funkciót sikerült a játékba intergálni - DS-en példaértékű ez a megvalósítás.

*A DS verzió is bizonyítja, hogy mennyire fontos Segáéknak a kabalájuk jó kondiban tartása. A Sonic Colours csomagot mindkét gépre csak ajánlani tudjuk, a DS kistestvér értékei szinte pontról pontra megegyeznek a nagygépes verzió erényeivel.

A Sonic rajongók végre boldogok lehetnek - a vén toronyban pislogó Sega egyre-egyre próbálkozott, élt a lehetőséggel, az égő-pirossal, a tréfás-lilával, a sárgával, az arannyal, a kékkel... és kiszínezte azt, ami már régóta kifakult. Köszönjük nekik!*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

13 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==